Skip to main content

Na de modemupdate starten internet pagina's slecht of niet op. Dit zelfde ook met apps die internetgebruiken. En ja ik heb de stroom eraf gehad resultaat blijft hetzelfde.

Hoi @michael0072 

Welkom op de community van KPN.

Heb je al een reset uitgevoerd van het modem?
Zo niet, ga dan als volgt te werk:

Handmatig je modem resetten

1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

3. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan. Onderbreek hem niet.

Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Reset ook het glasvezelmodem in de meterkast, door deze van het stroom te halen, en hem na 3 tot 4 minuten weer aan het stroom te koppelen.
Het glasvezelmodem is weer ready als alle groene lampjes weer branden.

Als je dit hebt gedaan, kijk dan of internet het dan weer perfect doet, zoals het laden van de internetpagina’s en de snelheid daarvan.

Zo net, dan even bellen met de telefonische klantenservice van KPN (via 0800-0402), zodat een medewerker een lijnmeting kan verrichten tussen de wijkcentrale en jouw woonadres, inclusief uit uitlezen van de KPN Box 12.

Hoi @michael0072. Welkom op de community! Wat vervelend dat internet pagina's en apps slecht of niet opstarten. Maak je gebruik van een bekabelde of WiFi verbinding? Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice hiervoor? Zo ja, dan ben ik erg benieuwd wat uiteindelijk de oplossing was. 

Ik heb via een tip van forum lid wjb ip6 uitgeschakeld en alles werkt weer prima.

Wat goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen door een tip van @wjb 

Ik hoop dat KPN snel met een fix zal komen voor dit issue.

Was het eerst alleen de V12 (en wellicht de V14) die met de nieuwe KPN firmware problemen had t.a.v. IPv6, nu is ook de V10 daardoor getroffen. Het issue lijkt dus echt in de KPN firmware te zitten en lijkt zich te uiten op alle Expeia/KPN boxen die op de nieuwe KPN firmware draaien.

Hoi @michael0072 

Goed om te horen dat het probleem is opgelost, naar aanleiding van een gouden tip van mede community lid @wjb .

Reageer