Skip to main content
Beantwoord

Na update modem verliest 2,4 GHz apparaat verbinding

• December 23, 2025
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

Gisteravond ben ik over gegaan naar V12.C.25.08.16. Hierdoor is een 2,4 ghz apparaat zijn verbinding verloren.

Dit heb ik opgelost door het 2,4 ghz extra netwerk aan te zetten en het apparaat hiermee te verbinden. 

Zijn er nog andere oplossingen? Kan ik het ook weer verbinden met mijn ‘standaard’netwerk?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Maupert je standaard wifinetwerk bestaat uit een combi van de 2.4- en de 5.0-band.

De meeste apparaten van gerenommeerde A-kwaliteit kunnen automatisch de goede band er uit filteren en daar verbinding mee maken.

Er zijn ook apparaten die dat minder goed tot niet kunnen en daar is de ‘extra wifi’ voor ontworpen om die te gebruiken.

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 23, 2025

Beste ​@Maupert je standaard wifinetwerk bestaat uit een combi van de 2.4- en de 5.0-band.

De meeste apparaten van gerenommeerde A-kwaliteit kunnen automatisch de goede band er uit filteren en daar verbinding mee maken.

Er zijn ook apparaten die dat minder goed tot niet kunnen en daar is de ‘extra wifi’ voor ontworpen om die te gebruiken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 23, 2025

@JanD Okay, maar wat is er dan in de update gebeurd dat de band ineens niet meer toegankelijk is voor bepaalde apparaten?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 23, 2025

Dat kun je hieronder lezen:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 24, 2025

@JanD zojuist gelezen. Misschien mis ik iets maar ik kan het niet terug vinden.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 24, 2025

Er worden ook ‘onderhuids’ veel dingen aangepast die niet gedocumenteerd naar de klant gecommuniceerd worden omdat het voor de klant waarschijnlijk geen toegevoegde waarde heeft o het te weten.

Net als dat je wel eens leest bij ge-update apps op je mobiel of tablet: ‘storende fouten en bugs’ verwijderd, dan weet je als klant ook niks, maar merk je het waarschijnlijk ook niet eens.

Ik kan je dus helaas niet verder helpen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 27, 2025

Hoi ​@Maupert. Welkom op de KPN Community! Volgens mij heb je een perfecte oplossing toegepast om jouw probleem op te lossen. Er is natuurlijk veel veranderd aan de firmware nu je over bent naar de KPN Software en dat zou er maar net voor gezorgd kunnen hebben dat deze work around nu noodzakelijk is. Wat het precies is weet ik ook niet. 

Verder kan het ook geen kwaad of levert het andere problemen op dat je het nu zo geregeld hebt. Apparaten op het Extra Wifi-signaal zitten gewoon in hetzelfde subnet als op het standaard Wifisignaal, dus alles kan elkaar nog steeds vinden. 

Mocht je toch tegen problemen aanlopen, dan hoor ik dat graag en kijken we wat er mogelijk is.