De modem is al door jullie van op afstand gereset en naar fabrieksinstellingen teruggezet, maar geen effect.
Verder helpt jullie klantenservice niet mee omdat KPN geen VPN ondersteund, aldus jullie medewerker.
Ik heb het vpn type al gewijzigd van pptp naar L2tp/IPsec dat volgens het forum andere gebruikers heeft geholpen, maar ook dat helpt bij mij niet.
Zijn er nog suggesties?
Bladzijde 1 / 1
Beste ​@Twan63 als het een VPN is die je voor je werk gebruikt om vanaf huis een veilige verbinding met het werk te hebben, kun je het beste even overleggen met de ICT-afdeling van je werk om de boel weer op gang te helpen.
Gebruik je, om wat voor reden dan ook, als consument een VPN, kum je even met de helpdesk van je VPN-leverancier contact opnemen.
De reden kan zijn dat de firewall te zwaar staat ingesteld, als je deze 1 of 2 stapjes terugzet werkt het misschien weer. Ik lees binnen dit forum vaker dat bepaalde essentiële toepassingen niet meer (goed) werken omdat na de update de firewall standaard hoog staat ingesteld.
Mocht het anders zijn dan lees ik het graag terug van het moderatieteam en/of medeforumgebruikers.
Zie ook onderstaande link voor aanvullende info:
Succes.
Â
Zet je firewall op low of uit of voeg je vpn toe, mogelijk heeft KPN deze te zwaar gezet.
Heb ik ook al geprobeerd, maar werkt ook niet. Keuze is  overigens standaard - middel - hoog - aangepast.
Ik heb ook nog via de hotspot van mijn mobieltje ingelogd en dat gaat goed. Dus moet wel in de modem zitten denk ik.
Kan het zijn dat de VPN-server van het werk mijn laptop niet meer herkent door de update van het modem ? Ander IP-adres toegekend o.i.d. ?
Ik geloof dat ​@wjb iets meer op de hoogte is van deze issues.
De naamgeving van de firewall level is aangepast waarbij "Laag" veranderd is in "Standaard".
Als jij jouw firewall op "Standaard" hebt staan dan zouden er uitgaand geen blokkades mogen zijn.
In de V10 zit echter een bug waardoor PPTP geblokkeerd wordt. L2TP/IPSec zou wel moeten werken.
Helaas, ook geprobeerd maar nog geen toegang tot VPN van het werk.
Â
Onderstaand een screenshots van twee verschillende IKEv1/IPSec VPN verbindingen vanaf mijn tablet aangesloten op mijn V12 waarbij de firewall op "Middel" staat.
Beide worden probleemloos opgezet. Ik heb in eerste instantie dan ook niet het idee dat het probleem met die L2TP/IPSec veroorzaakt wordt door jouw V12.
Ik heb zojuist een L2TP/IPSec VPN verbinding opgezet vanaf een Windows PC achter mijn V12 en ook die werkt zonder problemen.
Â
Zojuist ook een PPTP VPN verbinding proberen op te zetten vanaf een Windows PC achter mijn V12 maar dat lukt, zoals verwacht, niet.
Â
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.