Skip to main content

nadat de nioeuwe firmware geinstalleerd was, hadden we de volgende ochtend onmiddelijk Wifi problemen, vooral op onze telefoons.

Het wifi signaal is sterk en de telefoons connecten meteen. Maar daarna is er vaak zomaar geen data verkeer mogelijk. De status op de telefoons is dan: wifi verbonden, geen internet toegang.

De bedraden devices hebben geen problemen met internet toegang.

 

Vraag: waarom valt de internetverbinding zomaar weg en eerst niet?

Wat ik al gedaan heb:
- modem aan/uit gezet
- alle devices opnieuw aangemeld op de router.

Hoi @Dubbeljoe, welkom op ons forum!
Gebruik je ook wifiversterkers? Dit klinkt alsof die geen goede verbinding met je experiabox, in het topic hieronder kun je vinden hoe je problemen daarmee oplost.


Hoi Thomas,
ik gebruik geen super wifi maar andere extenders.
Ik heb ze allemaal uit gedaan en nu werkt het wel stabiel, maar nu heb ik natuurlijk geen goede dekking in huis.
Dus wat is nou the truc om ze weer aan de praat te krijgen?


Heel simpel gezegd moet de verbinding goed zijn tussen je box12 en extenders, daarnaast is het misschien verstandig het wifi van je box12 ook uit te schakelen als je andere apparatuur gebruikt. Zo gaat het elkaar niet in de weg zitten


Hi @Thomas , bedankt voor de reactie.

Ik heb al mijn extenders opnieuw ingesteld en nieuwe namen gegeven.

Nu is het beter, dus ik denk dat daarmee het probleem verholpen is.

Ik denk wel dat er bij zo'n firmware update van de router een melding zou moeten komen over mogelijke problemen met extenders e.d. en dan je die misschien opnieuw moet installeren.


Ah top, dat scheelt weer,bedankt voor je terugkoppeling. Ik zal je feedback meenemen!