Ben je even op vakantie, kan je de KPN weer bellen.
Modem thuis plat na een update die zo laat is aangekondigd dat ik er niets meer mee kon doen
Alarm systeem en home automation plat.
Bedankt weer!
Voor nu al meer als een uur in de wacht.
Dat was officieel nog het enige deel van kpn dat probleemloos werkte.
Hoe ga ik dat modem vanaf 900 km afstand resetten?
De dame heeft me ook al meer als een uur in de wacht. Is dit "als ik ze maar lang genoeg laat wachten hangen ze vanzelf op"?
Bladzijde 3 / 5
Wat mij betreft zou het prima zijn als die v10 alleen modem was, ik regel mijn eigen netwerk zelf wel.
Idem, maar ja Bridge functie zitten de klanten van KPN niet op te wachten aldus de klantenservice.
overigens heeft hier de eerste 5 dagen de router prima gefunctioneerd, vannacht is deze weg geklapt om nooit meer te verbinden nadat zijn lease (nog van de oude firmware) verlopen was.
Bij klanten hetzelfde beeld gezien met o.a. de deco mesh systemen… hoor dus graag over een weekje van je of je TP-Link Deco Mesh in router stand nog DHCP krijgt van je modem.
Wat mij betreft zou het prima zijn als die v10 alleen modem was, ik regel mijn eigen netwerk zelf wel.
Idem, maar ja Bridge functie zitten de klanten van KPN niet op te wachten aldus de klantenservice.
overigens heeft hier de eerste 5 dagen de router prima gefunctioneerd, vannacht is deze weg geklapt om nooit meer te verbinden nadat zijn lease (nog van de oude firmware) verlopen was.
Bij klanten hetzelfde beeld gezien met o.a. de deco mesh systemen… hoor dus graag over een weekje van je of je mesh nog DHCP krijgt van je modem
Ik gebruik de dhcp van het modem niet, dhcp loopt via pihole, net als dns.
Maar ik zal me melden mocht het fout gaan
ok, ja de DHCP van je Pihole gebruiken is inderdaad een optie aangezien deze problematiek dhcp server gerelateerd lijkt
Hoe configureren ze dan het pad naar de MQTT? want dat werkt niet zonder configuratie
Het te gebruiken domein van het centrale beheerplatform zit in de firmware die geïnstalleerd wordt en vervolgens zet de V10/12/14 op TCP poort 1883 de verbinding op naar het centrale beheerplatform van KPN.
Onderstaand de MQTT verbinding van mijn V12 die dus via de pppoe server van mijn EdgeRouter met Internet verbonden is en van mijn pppoe server IP adres 172.16.0.1 gekregen heeft.
Een bridge functie heeft ook weinig nut, dan kan je die V10 beter vervangen door een eigen router en bij VDSL verbindingen als modem een Zyxel VMG4005-B50A gebruiken.
Francoix schreef:
Welke lease? De V10 heeft een pppoe verbinding met het netwerk van KPN en daarbij is naar mijn weten geen lease van toepassing.
Een bridge functie heeft ook weinig nut, dan kan je die V10 beter vervangen door een eigen router en bij VDSL verbindingen als modem een Zyxel VMG4005-B50A gebruiken.
Francoix schreef:
Welke lease? De V10 heeft een pppoe verbinding met het netwerk van KPN en daarbij is naar mijn weten geen lease van toepassing.
dat heb ik een hele tijd gehad maar daarmee heb je geen support van kpn. wel een werkende verbinding.
de dhcp lease van de router, niet de pppoe verbinding van het modem.
Hoe configureren ze dan het pad naar de MQTT? want dat werkt niet zonder configuratie
Het te gebruiken domein van het centrale beheerplatform zit in de firmware die geïnstalleerd wordt en vervolgens zet de V10/12/14 op TCP poort 1883 de verbinding op naar het centrale beheerplatform van KPN.
Onderstaand de MQTT verbinding van mijn V12 die dus via de pppoe server van mijn EdgeRouter met Internet verbonden is en van mijn pppoe server IP adres 172.16.0.1 gekregen heeft.
dan zetten ze dat maar weer uit en slingeren ze die oude TR-069 servers weer aan.
Nog een voor het lijstje: ook de TCL smart tv werkt niet. die blijft roepen dat ie geen internet heeft
Leuk idee van dat zyxell modem en serieus overwogen die richting in te gaan maar het is een principekwestie om dit vooralsnog (zo lang ik geen fatsoenlijk alternatief heb voor KPN) niet te doen:
Waarom moet ik als klant die per maand een dikke 100 euro bij KPN achterlaat extra gaan betalen voor iets dat zij simpelweg zelf kunnen leveren?
Het is niet zo dat als ik de v10 terugstuur mijn kosten naar beneden gaan. Dus nog meer betalen voor de onwil van de provider (het deco systeem en de oplossing met pihole heb ik ook al gedaan omdat de v10 niet in staat was om mijn wifi devices fatsoenlijk te beheren)? Nee, daar pas ik voor.
Als mn router achter het KPN modem het maar weer gaat doen. NIKS werkt fatsoenlijk nu.
Plus ook nog een pissed off vriendin omdat Netflix en de andere streamingsdiensten op de televisie niet meer werken omdat de televisie niet online komt...
KPN… hoe gaan jullie dit goed maken?
Heb je al een keer IPv6 op jouw V10 uitgezet?
Je bedoelt bij deze instelling?
Het staat standaard aan voor een goed werkende internet verbinding
Ik zal het eens uit zetten en nog eens kijken….
werkt
regel aanpassen naar “staat standaard uit voor een goed werkende internet verbinding”
werkt
Bedoel je daarmee dat je weer "online" bent en dat deze work-around het probleem "verholpen" heeft.
nee alleen de tv werkt weer, oftewel de boze vriendin is gefixt. de rest heeft nog steeds dezelfde problemen.
Als je andere apparaten loskoppelt van het netwerk en opnieuw aansluit werken ze dan nog steeds niet?
nee, en nu IPv6 uit staat beginnen de mobiele telefoons ook vreemd te doen
check dat wifi logo….
elke actie triggert een ongewenste tegen reactie.
Is dat IPv6 adres dat je op die telefoon ziet een 2a02 IPv6 adres?
Zo ja, herstart jouw V10 dan eens.
Nee is geen 2a02 IPv6 adres, is de loopback van de telefoon.
herstart.
maakt geen verschil
Hmmm, dat is wel vervelend dan. Als IPv6 op de V10 uit staat dan zou je verwachten dat de cliënts niets meer doen met IPv6.
die hele setting in die v10 doet niets meer zodra je het aan hebt geraakt
na aanzetten:
ververs je de pagina:
net als ipv6 onder thuisnetwerk:
na scherm verversen:
weg.
zo als eerder aangegeven het is een demente dame geworden
en na een firmware reset kan je het wel uit zetten….
geraakte apparatuur wordt een steeds langer lijstje… zelfs de Sonossen zijn niet meer zichtbaar
Het is onbetrouwbaar/inferieur/kapot.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.