Ben je even op vakantie, kan je de KPN weer bellen.
Modem thuis plat na een update die zo laat is aangekondigd dat ik er niets meer mee kon doen
Alarm systeem en home automation plat.
Bedankt weer!
Voor nu al meer als een uur in de wacht.
Dat was officieel nog het enige deel van kpn dat probleemloos werkte.Â
Hoe ga ik dat modem vanaf 900 km afstand resetten?
De dame heeft me ook al meer als een uur in de wacht. Is dit "als ik ze maar lang genoeg laat wachten hangen ze vanzelf op"?
Bladzijde 4 / 5
Hierbij de oproep aan KPN om de uitrol PER DIRECT TE STAKEN en de oude firmware terug te zetten.
Deze rommel is onwerkbaar.
geraakte apparatuur wordt een steeds langer lijstje… zelfs de Sonossen zijn niet meer zichtbaarÂ
Het is onbetrouwbaar/inferieur/kapot.Â
Controleer in je devices of deze een ipv6 adres hebben of ipv4. Hebben ze een ipv6 adres dan gaan ze niet meer werken als ipv6 uit staat op je modem. Oplossing scheelt van device tot device maar vaak is connectie vergeten en opnieuw opzetten de beste oplossing in dat geval. De dhcp server van de v10 deelt dan ipv4 adressen uit waardoor je devices weer zouden moeten werken. Kijk ook even bij de dns settings in je v10, bij mij stonden hier ook nog 2 ipv6 dns adressen in waardoor het netwerk naar buiten problemen gaf. Nadat ik deze ook had verwijderd kwamen alle devices weer online (zijn er "maar" 63 bij mij op dit moment)
Â
Â
Dat heb ik al gedaan. Maakt allemaal geen enkel verschil.. als ik het modem herstart werkt het even om vervolgens weer in dezelfde status dementia te komen
​@DJ MvT, Klopt het dat jij IPv6 op de V10 uit hebt staan?
​@DJ MvT, Klopt het dat jij IPv6 op de V10 uit hebt staan?
Ja.
Ik heb het ook uit staan. In de DNS settings van de v10 staan geen restanten, in de apparatuur verder ook niet.Â
 toch is het netwerk kreupel.
Ik hoop dat er op korte termijn een moderator zal reageren.
Eerste vraag zal dan waarschijnlijk gaan worden of je de V10 na de update al een keer een factory reset hebt gegeven maar volgens mij heb je dat al een keer gedaan.
Ik hoop ook dat de testfase van de nieuwe firmware van de V10 niet al te lang zal gaan duren want wellicht zit daar toch een belangrijke verbetering in t.a.v. IPv6. Het vervelende is dat we ook nog eens aan de vooravond zitten van een freeze periode i.v.m. de feestdagen en dan gaat deze ongein al snel heel lang duren.
1 ander ding dat ik nog heb gedaan is die firewall uitschakelen. Die gooide bij mij ook nog wat zaken overhoop.
ik heb hem al 9 keer een factory reset gegeven. daarmee doet ie het weer een minuut of 10 goed waarna de dementie weer toeslaat
firewall is inderdaad uit.Â
overigens vind ik het grootste issue dat de router niet meer functioneert in router mode maar alleen in accesspoint mode achter het v10 modem. Als die weer als router werkt is het gewoon werkbaar voor de 12 dagen die hij nog aan moet blijven… de 23e komt mijn nieuwe modem voor de nieuwe provider
Wat ervaar je dan met die tweede router?
Die krijgt geen dhcp lease van het kpn modem.
overigens vind ik het grootste issue dat de router niet meer functioneert in router mode maar alleen in accesspoint mode achter het v10 modem. Als die weer als router werkt is het gewoon werkbaar voor de 12 dagen die hij nog aan moet blijven… de 23e komt mijn nieuwe modem voor de nieuwe provider
Dat ligt dan aan jouw situatie of apparatuur. Want hier werkt dat gewoon met de nieuwe firmware.Â
Een 2de router ziet de Experiabox helemaal niets aan. Die vraagt op dezelfde manier een ip via dhcp als elk ander apparaat. Een 2de router doet is dat opzicht niets anders dan een gewone pc. Als een gewone pc een ip krijgt, dan moet een 2de router dat ook krijgen.
Ik heb op dit moment zelfs 2 routers achter de v10 hangen. Opnsense op een VM en een Mikrotik. Geen enkel probleem.Â
Marlon92 schreef:
Dat ligt dan aan jouw situatie of apparatuur. Want hier werkt dat gewoon met de nieuwe firmware.Â
Theoretisch heb je gelijk maar de praktijk is helaas vaak anders.
En dat krijgt hij niet.
Maar meerdere devices krijgen ook geen netwerk
En dat ligt echt aan dat kpn modem want zelfs zonder router is het problematisch
En dat krijgt hij niet.
Maar meerdere devices krijgen ook geen netwerk
En dat ligt echt aan dat kpn modem
Er lijkt echt iets mis te zijn met de DHCP server van jouw V10.
Wat als je, als work-around, het WAN IP adres eens hard instelt op jouw tweede router. Dan moet je natuurlijk ook de gateway en de DNS servers zelf instellen.
Dat was het eerste wat ik probeerde. Werkt niet.
Â
Â
Dat boeit niet wat jouw router laat zien. Als een normale pc een ip kan krijgen, dan moet een router dat ook kunnen. Dat is gewoon een gestandaardiseerd protocol. Een router moet dat op dezelfde manier doen als een pc.
en dat is het probleem. de helft van alle apparatuur krijgt geen IP
of krijgt wel een IP maar geen verbinding
Ook handmatig werkt het niet
overigens wanneer je zuiver en alleen met de v10 verbinding maakt krijg je exact hetzelfde beeld
Overigens is de afwezigheid van KPN moderators wel opvallend.
Status update: kpn wil geen ander modem leveren omdat:
1. De internet verbinding opgezegd is per januari, een Fritzbox abonnement toevoegen is daardoor niet mogelijk
2. Voor pairbonding alleen de v10 mag worden gestuurd wat geen zin heeft.
Er is een aanvraag ingediend voor een mifi modem. De verwachting echter is dat dit niet gehaald gaat worden voor de 23e. De opleverdatum van de nieuwe verbinding bij de nieuwe provider.
Over wat voor verbinding levert de nieuwe provider?Â
wat maakt dat uit voor de verloop van dit topic? maar om je een antwoord te geven. Glasvezel
Ook handmatig werkt het niet
Â
Ook niet als je, zoals het hoort, een IP adres buiten de DHCP pool van de V10 instelt?
Standaard loopt de DHCP pool van 192.168.2.1 tot 192.168.2.200.
Geef jouw Asus bijvoorbeeld het IP adres 192.168.2.250.
Werkt niet. Op dit moment werkt het hele v10 modem niet meer overigens.
Ook stand alone niet. Resetten geeft geen zin. Het ding is gewoon kreupel.
Ik draai op een 4g modem op dit moment, niet van kpn maar van de zaak. Vanuit kpn is het stil.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.