Skip to main content

Sinds ik een vervangende Box 12 ontvangen heb (half maart '23), lukt het mij ook niet meer om in te loggen met admin en bijbehorend wachtwoord (zie modemachterzijde) of eerder gewijzigde wachtwoord (want het nieuwe modem neemt diverse instellingen over van het oude modem). Niet via Edge en ook niet via Chrome en met alle bovengenoemde inlog combinaties.

Wel gelukt via de Android app KPN Thuis en wachtwoord aangepast (max. 12 tekens), maar dan kan ik geen poort forwarding regelen, enz.

Tenslotte dan maar via Firefox geprobeerd (via http …., geen https) en toen kon ik wel inloggen.

Volgens KPN Help desk moet er nieuwe firmware komen, vanaf half april '23 ???

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Volgens mij neemt de router geen settings over van oude routers, maar kan er natuurlijk naast zitten.

Je kan eens proberen de box 12 te resetten om te kijken of je dan wel kan inloggen?


De nieuwe router nam in ieder geval wifi instellingen (naam en ww) over. Box al helemaal gereset met de helpdesk a.d. telefoon. Volgens hen moet een nieuwe filmware t oplossen. Tot die tijd vind ik Firefox wel een alternatief. Ik wacht t maar af.


Ha @Jan O, welkom! Ik zou inderdaad even de nieuwe firmware afwachten. Als die er is, dan lees je dat in onze Product Updates!


Hallo @Marcia_ , Bedankt voor je antwoord. De dame van de KPN helpdesk die ik vorige week aan de telefoon had, vertelde (na interne navraag) dat ik de nieuwe firmware voor box 12 op 17 april zou kunnen verwachten maar ik heb nog geen aankondiging of iets dergelijks gezien. Wanneer mag ik die nieuwe firmware, waarin "mijn probleem" opgelost moet zijn, verwachten?

M.vr.grt, Jan O.


Als jij geen wifiversterkers hebt, dan kan je je aanmelden hiervoor:

 


Beste Marcia_,

Ik heb gisteren een update aangevraagd. Kan niet zien of deze inmiddels al geïnstalleerd is, want mijn oude versie was SGEJ1000060E en mijn huidige versie is ook nog steeds SGEJ1000060E, maar het inlogprobleem is wel opgelost sinds vandaag.

Dus …, begrijpen doe ik t niet maar inloggen werkt weer via Edge en Google Chrome (en ook nog steeds via Firefox). Bedankt!

Grt, Jan O.


…… en vandaag weer niet. Het is weer zoals de dag voor gisteren. Dus, niet opgelost.


Beste dames/heren KPN ????,

Een paar dagen geleden is 's avonds de nieuwe Box 12 firmware geïnstalleerd (V12.C.23.01.04) gekregen. De instellingen zijn bewaard gebleven en ik kon weer normaal inloggen via Edge/Chrome ….. waarna:

  • portforwarding niet meer werkte (heb ik kunnen oplossen door het Internet adres te verwijderen),
  • in iTV werkt zender keuze/wisseling soms niet (foutcode met zwart beeld met opmerking naar een andere zender te gaan en weer terug). Dit probeem treedt op sinds deze nieuwe firmware versie en op beide iTV ontvangers.

Graag uw oplossing?

M.vr.grt, Jan O.


Beste dames/heren KPN ????,

Een paar dagen geleden is 's avonds de nieuwe Box 12 firmware geïnstalleerd (V12.C.23.01.04) gekregen. De instellingen zijn bewaard gebleven en ik kon weer normaal inloggen via Edge/Chrome ….. waarna:

  • portforwarding niet meer werkte (heb ik kunnen oplossen door het Internet adres te verwijderen),
  • in iTV werkt zender keuze/wisseling soms niet (foutcode met zwart beeld met opmerking naar een andere zender te gaan en weer terug). Dit probeem treedt op sinds deze nieuwe firmware versie en op beide iTV ontvangers.

Graag uw oplossing?

M.vr.grt, Jan O.

Is dit een situatie met alleen het v12 modem waarop de tv kastjes verbonden zitten middels  ethernetkabels  of is er meer apparatuur bij betrokken zoals superwifi,s of draadloze verbindingssets of losse ethernet switchen.

Zit er andere (wifi)apparatuur tussen modem en tv box geschakeld?

 


V12 Modem rechtstreeks met ethernetkabels verbonden met tv boxen (nooit anders geweest), zit niets tussenin. Situatie direct opgetreden na modem firmware update, daarvoor niet. Modem ook al opnieuw opgestart via aan/uit knop en adapter uit stopcontact.

Foutcode is stb-nmc-400 en verschijnt o.a. bij zenders rondom nr 100 uit het standaard zender pakket, niet bij bijv. zenders onder de 50. Na een aantal keer voor/achteruit zappen heb ik wel beeld.

Ik kan er wel mee leven, maar mij lijkt t niet goed.


Dat is toch vreemd Jan en zeker niet de bedoeling. Die foutcode krijg je wanneer de tv-ontvanger het contact met de Box 12 verliest. Mocht de storing terugkomen dan zou ik je willen adviseren om zowel het modem als het tv-kastje stroomloos te maken en om dan vervolgens eerst het modem op te starten en daarna de tv-ontvanger weer in te schakelen.


Al dit soort aan/-uitzet acties in alle volgordes heb ik allemaal al geprobeerd, ook nu heeft t niet geholpen.

Probleem is ontstaan NA de installatie vd laatste modem firmware, niet daarvoor en op beide tv-ontvangers.

Nogmaals, onder de kanaalnummers 50 en verder vanaf 661 en hoger is er geen probleem. Alleen rondom de 100 wel een probleem en altijd steeds, verbetert niet.

Ik heb altijd geleerd in de it-wereld; als iets niet meer goed gaat, zoek t in de laatste verandering. In dit geval de modem firmware (de download, de installatie of de firmware zelf).

Mijn voorstel: nog eens de laatste firmware downloaden en installeren? Mocht u t met mij eens zijn, dan verneem ik graag wanneer dat kan gebeuren, als-u-blieft? Of kan ik dat zelf? Of heeft KPN nog een ander voorstel?

M. vr. grt, Jan O.


Hi @Jan O. Ik wil graag dit specifieke probleem met de tv-zenders dat je ervaart voorleggen aan mijn technische collega's die gaan over de software van de Box 12. Dan kunnen ze analyseren. Het is geen ‘bekend probleem’, dus ik kan niet met zekerheid zeggen of het daardoor komt, maar dat willen ze graag gaan uitzoeken. Ook heb ik hier nog geen andere klanten over gezien/gehoord.

Daarom een aantal vragen. 

  • Je hebt de tv-ontvangers direct met een kabel aangesloten op de Box 12. Dus geen switch of wifiversterker of wat dan ook? Even voor de zekerheid.
  • Gebeurt dit continue daar op die zenders? Of gaat het soms ook wel een tijdje goed?
  • Zou je je profiel willen invullen?

Zoals aangegeven in het aanvraagtopic. Je kunt niet terug naar de vorige software.


Beste Paul,

Bedankt voor je reactie. Profiel heb ik ingevuld (zie aldaar ook mijn IT-ervaringen).

Tv-ontvangers direct met kabel aangesloten op de Box 12 (al jaren, nooit anders geweest).

Probleem gebeurt continue op alle zenders in de 100-serie (en ook op de 651 en 652 …..). Nergens anders !!!    Bij de 1e zender keuze via het numerieke toetsenbord gaat t goed, ga je wisselen via het toetsenbord of door volgende/vorige zender gaat t mis (foutcode stb-nmc-400). Door een aantal keren weer volgende/vorige zender te gebruik is er weer verbinding. Daarna gaat t weer mis. Vervolgens weer een herhaling van zetten.

Nogmaals, probleem bestond voor de download/installatie van de nieuwe KPN Box 12 firmware vorige week NIET. Daarna constant WEL. 

Beide tv-ontvangers geven de volgende informatie: HTML versie: 5.163.201, NMC versie: 8.3.162_1, DBL versie: 2.0.9.

Wat mij verder opviel na de KPN Box 12 nieuwe firmware installatie vorige week, was dat Telefonie NIET actief was. Na het opnieuw opstarten van de modem via de aan-/uitschakelaar, werkte het wel.

Ik probeerde vanmorgen ook de wifi op de modem uit te schakelen (knop meer dan 10 seconden vasthouden, lampje ging uiteindelijk ROOD knipperen, maar het wifi signaal bleef actief.

 

Is het niet het simpelste om de bedoelde firmware niet opnieuw te downloaden/installeren voordat evt. andere gestart worden?

M.vr.grt, Jan O.


Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb al je bevindingen doorgegeven aan m'n collega's. Ik wacht even hun reactie af om te kijken wat verstandig is hierin.

Zoals gezegd hebben we deze melding niet eerder gezien (terwijl er duizenden klanten deze software hebben), maar toeval bestaat ook niet zou je zeggen. Je ervaart het nu op beide tv-ontvangers. Hoe dan ook, we komen hierop terug. Excuses voor de problemen!


Beste Paul,

Het is nu inmiddels meer dan 3 weken geleden; het probleem is nog niet verholpen en ik hoor ook geen vervolg op meer op bovenstaande meldingen. Het scrollen met de nodige haperingen/blokkeringen enz. begint nu toch wel vervelend te worden. Graag daarom toch maar een nieuwe download van de firmware? Baat het niet dan schaadt het niet.

Evt. telefonisch overleg lijkt mij ook wel handig in deze situatie.

 

Met vriendelijke groet,

Jan O.


Hi @Jan O, excuses voor de late reactie.

Ik heb net mijn collega gesproken die dit probleem intern heeft aangekaart en het is nu (eindelijk) gereproduceerd. Dat betekent dat de problemen met zenders rond de 100 onderkend is en dat er een incident is aangemaakt. Nu zal het opgelost moeten worden. Zodra dat het geval is, zullen we zorgen dat je vooraan in rij komt m.b.t. de update. 

Zodra ik een update heb, zal ik het laten weten. 


Hoi @Jan O, we hebben onlangs een nieuwe versie van de firmware uitgebracht, versie .24. En ik zie dat die inmiddels ook op jouw modem aanwezig is. Een van de dingen die in die update opgelost is, zijn de issues met de zenders rondom 100.

 

Zou je willen testen of de problemen bij jou nu ook verholpen zijn?

 

In de Product Update lees je wat er verder nog meer is verbeterd in de .24 versie.


Beste Erik (KPN),

 

Ik zag dat er een nieuwe firmwareversie geïnstalleerd werd want er was even geen verbinding tussen het modem en de TV-ontvanger en stond 'vast'. Na de TV-ontvanger via de afstandsbediening uit- en aangezet te hebben,  was het probleem met de zenders in de 100-serie opgelost (op beide TV-ontvangers) is ook niet meer teruggekomen.

 

Ik denk dat dit issue nu afgesloten kan worden 😁.