Skip to main content

Hey hoi,

Voor het eerst in mijn nieuwe huis probeer ik online te gamen via mijn PS5. 

Nu ben ik er inmiddels achter dat de NAT-Type gefaild is. Via onderstaand artikel (zie link) heb ik al wat troubleshoots geprobeerd:

https://veepn.com/blog/nat-type-failed-ps5/

Zoals het modem eerst uitzetten en van de stroom af halen, dan de PS5 uitzetten. Na enkele minuten het Modem weer aanzetten en wanneer dat weer draait de PS5 terug aanzetten. Dat heeft niet geholpen. Nu probeer ik de volgende stap uit het artikel in te voeren door de verbinding handmatig in te stellen en daar kom ik niet verder.

Ik loop vast bij:

IP Address Settings: Go Manual Mode and enter your IP address, subnet mask, default gateway, and DNS servers. Not sure where to find these? Check the network settings on another device connected to the same network or ask your Internet Service Provider (ISP).

Door in te loggen in het modem is het wel gelukt om het IP-adres en de DNS servers (voor IPv4) in te stellen, maar ik mis wat in te vullen bij de Subnet mask en de Default Gateway. Vandaar dat ik braafjes hier contact met KPN, of in ieder geval de community contact opneem.

Ik heb overigens ook de volgende posts geraadpleegd, maar vind ook daar het antwoord niet:

•  

Bovenstaand een screenshot van hoe de Web UI er van de Box 12 er uit ziet bij mij. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

Oplossing: Router terugzetten naar de fabrieksinstellingen met het knopje boven de Aan-/ Uitknop die je met een pinnetje moet indrukken totdat de router uitvalt. Vervolgens heb ik mijn PS5 aangezet en de Internet connection test aangezet en nu staat er een NAT-Type ingevuld :D

Heb ook gelijk een Online spel aangezet, en ook dat werkt. 

Dank voor het delen ​@B. Joosten, wat goed dat je het zo opgelost hebt! 

Reageer