Skip to main content

Ik heb zojuist mijn KPN box 12 ontvangen en ik zou willen dat ik eerst onderzoek had gedaan ipv eerst over te stappen.

Ik kom van delta waarbij mijn modem in bridge mode stond en mijn Netgear R7800 als DHCP server, VPN server en wifi punt werd gebruikt.

Dit wil ik graag weer maar ik begrijp dat de KPN box niet in bridge mode kan (teleurstelling 1). Dan bel ik de KPN klantenservice die water horen branden als ik de vraag stel om de modem in bridge modus te zetten.

Nou heb ik ondertussen een dik half uur op het forum lopen zoeken (wat ik overigens belachelijk vind dat klanten van KPN op klanten van KPN moeten terug vallen ipv op hun provider wat bij Delta wel kan) en ik kan niet een duidelijke uitleg vinden wat ik nu precies moet doen om dit wel voor elkaar te krijgen.

 

Ik wil het wifi punt van de KPN box uit hebben en dat mijn VPN service en Wifi op mijn R7800 werkt.

 

Ik heb nu 1 kabel van de kpn box naar de WAN poort van mijn R7800 lopen. Klopt dit nog? of moet dit naar een LAN poort? Moet ik dan nog iets wijzigen in mijn R7800? Ik lees iets over DMZ maar ik heb geen idee wat dit is en hoe ik het instel.

 

Ik smeek echt om hulp want ik sta op t punt om KPN op te bellen en mijn abbo weer op te zeggen want ik heb echt geen zin in dit moeilijke gedoe.

Nou geen reacties, dat wordt KPN maar weer opzeggen dan.

 

Admin: samengevoegd met je eigen topic


Kijk hier maar eens @Bcornelisse 

 

 

Of deze :

 


Kijk hier maar eens @Bcornelisse 

 

 

@huistijger bedankt voor je snelle antwoord. Maar dit beschrijft hoe ik een andere modem kan gebruiken. En de KPN box kan best als modem functioneren, maar het enige wat ik wil is dat hij de internet direct forward naar de netgear zonder DHCP functie. Nou is de KPN TV verbinding ook iets speciaals las ik en zou dus niet via mijn netgear kunnen werken. Als ik het TV kastje en de netgear op de KPN box moet aansluiten, ook helemaal prima.

En eerlijk gezegd heb ik ook niet veel zin om scripts en dat soort dingen te veranderen want dan kan ik net zo goed KPN bellen en zeggen ik stuur jullie apparatuur terug. Dat is een stuk makkelijker :)


In het openingsbericht van het onderstaande topic staat precies beschreven hoe jij jouw eigen router achter de Experia/KPN Box kunt aansluiten.


KPN levert geen VPN voor consumenten @Bcornelisse 

Wat is je concrete vraag?

 


@wjb Ik heb mijn DHCP functie uitgeschakelt op mijn R7800. Dat ging even goed alleen ik had maar een 100mbps verbinding. Dus ik heb de kabel vervangen met 1 van de KPN geleverde kabels maar sindsdien kan mijn router geen verbinding maken met internet.

 

 


Ik heb mijn DHCP functie uitgeschakelt op mijn R7800.

In de titel van jouw bericht lees ik dat je jouw Netgear router ook als VPN server wilt gebruiken.

Dan zal je hem dus als router ingericht moeten hebben en dus ook de DHCP server aan hebben moeten staan.

Lees het startbericht van dat topic waar ik je naar verwezen heb en volg instructies voor de configuratie.

Maak ook nooit, maar dan ook echt nooit, een LAN - LAN verbinding tussen twee routers.


@Nomen Nominandum ik had al een topic aangemaakt welke mijn situatie omschrijft. Ik wil mijn eigen router gebruiken met vpn Service maar ik ben nu 4 uur bezig om mijn kpn internet te laten werken maar ik ben het beu. Ik ben op dit moment bezig de kpn apparatuur in te pakken zodat ik het terug kan sturen.

Bedankt voor je reactie in ieder geval


@wjb Ik had al eens eerder een Switch in huis waardoor je dus wel lang kan aansluit maar goed dat is wat anders natuurlijk. Maar als ik de DHCP van mijn Netgear aanzet dan gaan de Netgear en de KPN box botsen toch? Omdat ze allebei ip adressen willen uitdelen. Mijn internet verbinding op de Netgear ging pas weken toen de dhcp uit stond

 


Maar als ik de DHCP van mijn Netgear aanzet dan gaan de Netgear en de KPN box botsen toch? Omdat ze allebei ip adressen willen uitdelen.

Heb je het openingsbericht van het topic waar ik je naar verwezen heb wel gelezen immers dan had je het antwoord ook al geweten.

Ga alsjeblieft naar dat topic en configureer jouw Netgear en V12 zoals daar beschreven staat.

 

En als het je eigenlijk niet gaat om die VPN server maar om betere wifi, overweeg dan om die Netgear niet meer te gebruiken en kies voor de "super"WiFi 2.


@wjb Ja. Mijn router staat ingesteld op “Dynamisch opvragen bij interent provider”.

Maar er zijn een paar rare dingen. De KPN box ziet de netgear maar het mac address klopt niet met wat er op de achterkant staat. Ik heb DHCP binding ingesteld met het DHCP address dat achterop staat maar nog steeds geen internet verbinding en de router neemt ook niet het IP address aan wat ik heb ingesteld. Vervolgens fixed IP gedaan en IP address ingevul wat ik heb ingesteld maar nog steeds niks.

Daarna Mac address van wat de kpn box heeft gedetecteerd maar nog steeds niks.

 


Waarschijnlijk staat het MAC adres van de LAN poort op de achterkant en niet het MAC adres van de WAN poort. Je moet, zoals beschreven in dat topic, het MAC adres van de WAN poort van jouw Netgear gebruiken bij die DHCP binding. Dat is het MAC adres waarmee jouw Netgear door de V12 gevonden is.


@wjb Ok ik moest even weer terug wisselen naar dynamic IP en nu pikte de netgear het wel op en heeft ie internet verbinding. Nu heb ik mijn VPN verbinding getest maar ik krijg geen verbinding.

Weet jij wat ik hiervoor moet doen?


Is dat een VPN verbinding o.b.v. IPSec?

Zo ja, dan heb je nu vast last van double NAT en dat is killing voor veel IPSec implementaties.


@wjb ik heb een open-vpn service met een dynDNS via no-ip.com


@wjb ik heb een open-vpn service met een dynDNS via no-ip.com

OpenVPN zou gewoon moeten werken. Wel is de vraag of jouw dynamic DNS entry via no-ip nog wel goed staat. Als je niet jouw no-ip domein gebruikt maar gewoon het publieke IP adres van de V12 om jouw OpenVPN verbinding op te zetten, werkt het dan wel?

 

Ik neem aan dat je nu jouw No-IP dynamic DNS op de Netgear ingesteld hebt.

Je moet dat echter verplaatsen naar de V12.