Skip to main content

Goedemorgen 

Hoe kan het dat mijn experiabox v10 

Zelf zijn netwerknaam heeft veranderd ???

Heb je het modem teruggezet naar fabrieksinstellingen? Zgn reset?


Nee dat heb ik in het begin niet gedaan 

Maar naar zoeken wel gedaan maar dan blijft nog steeds die nieuwe netwerknaam er staan 

Ik snap niet hoe dat kan ?


Waarschijnlijk is het een netwerknaam die je ooit gebruikt heb. Klopt dat?


Nee de netwerknaam was altijd de zelfs die er op staat als je hem krijg nooit iets mee gedaan 


Normaal gesproken slaat kpn de netwerknamen op om het omruilen van modems makkelijk te maken. Heb je recent een ander modem gehad?


Kan je dan nog wel verbinden met jouw wifi?

Is jouw oude netwerknaam nog wel zichtbaar in de lijst van beschikbare wifi netwerken?


Nee dat is al weer 2 a 3 jaar geleden 

Allen glasvezel gekregen maar verder niets anders 

 

 


Nee me oude netwerknaam is niet meer te zien 

Ik heb zelf alles verandert nu dat ik weer wifi heb 

Om dat ik er in ben gegaan maar 

Ik vindt het zo raar dat het zo maar verandert 


Goedemorgen @Joey44 en welkom hier op ons forum :)

Fijn om te lezen dat je inmiddels wel weer gebruik kunt maken van de wifi. Om heel eerlijk te zijn, heb ik hier zo geen verklaring voor. Ik heb in al de jaren dat ik hier werkzaam ben nog nooit meegemaakt dat een Experia Box uit zichzelf de naam (SSID) van een draadloos netwerk aanpast. Naar mijn weten is dat ook niet mogelijk maar wat dan wel de verklaring is? Zijn er meer mensen die toegang hebben tot je verbinding of bijvoorbeeld in kunnen/konden loggen op het modem?


Nee ik ben de enige die dat kan en het is heel raar gisteravond is hij weer spontaan naar zijn oude netwerknaam ge gaan 

Er is niemand die dat doet van ons kant dan 


Nee ik ben de enige die dat kan en het is heel raar gisteravond is hij weer spontaan naar zijn oude netwerknaam ge gaan 

Er is niemand die dat doet van ons kant dan 

Heel merkwaardig @Joey44!

Heb je de Experia Box al eens een harde reset gegeven door met een paperclip/tandenstoker het reset gaatje in te drukken? Hiermee zet je de Experia Box terug naar de fabrieksinstellingen en ik ben benieuwd of de netwerknaam zich daarna nogmaals uit zichzelf aanpast. 


Ik heb dus precies het zelfde probleem. Plotseling mijn ssid veranderd. Kan mijn WiFi ook niet gebuiken. Wel kan ik met een kabel inloggen etc. Ik kan mijn oude ssid ook nog vinden. Inloggen lukt niet dan krijg ik onderstaand bericht. 

Uw breedband verbinding werkt niet

Controleer DSL ethernet en 3g/4g.

Dit heb ik meerdere keren gedaan. Ook de storing zoeker online gebuikt maar geeft geen uitslag.

Alle lampjes branden op de experia. 

 

Gedaan:

Stroom eraf 5-10 min

Reset met klein knopje

Kabels gewisseld.

 

​​​​

​​​