Skip to main content
Beantwoord

NGINX server lokaal onbereikbaar via eigen domein. Extern werkt het wel

• 29 juli 2025
  • 6 reacties
  • 41 keer bekeken

Ik draai een paar kleine services vanuit huis, en alles gaat goed. Ik heb een domeinnaam bij Hostinger, die is netjes geforward, mijn nginx neemt de boel lokaal over en hopla.

Als ik echter thuis ben, op eigen wifi, lijkt het wel alsof er niets binnen komt vanaf mijn domein/dns host.

Kan de kpn modem wel zo iets simpels aan, en zo niet, waarom verkopen ze het dan als een zakelijk abbonement?

Beste antwoord door GrandM1961

tvanb schreef:

Ik draai een paar kleine services vanuit huis, en alles gaat goed. Ik heb een domeinnaam bij Hostinger, die is netjes geforward, mijn nginx neemt de boel lokaal over en hopla.

Als ik echter thuis ben, op eigen wifi, lijkt het wel alsof er niets binnen komt vanaf mijn domein/dns host.

Kan de kpn modem wel zo iets simpels aan, en zo niet, waarom verkopen ze het dan als een zakelijk abbonement?

Dit komt omdat je je webserver via je eigen netwerk tracht te bereiken, dat kan je omzeilen middels een vpn van cloudflare 1.1.1.1 te downloaden en te installeren en dan in die app de warp aanzetten. Dan kan je via je eigen netwerk je eigen domeinaam bereiken. Ik draai zelf hier ook een webserver en dat werkt prima, en KPN is de enige die zowel de ip4 en de ip6 toekent als je PTR ofwel rDNS met je eigen domeinnaam.

Bekijk origineel

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10309 reacties
  • 29 juli 2025

Beste ​@tvanb , zo te lezen ben je een zakelijke klant en kun je het beste of even met je hostingprovider of met KPN Zakelijk 0800 0403 contact opnemen.

GrandM1961
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 46 reacties
  • Antwoord
  • 31 juli 2025
tvanb schreef:

Dit komt omdat je je webserver via je eigen netwerk tracht te bereiken, dat kan je omzeilen middels een vpn van cloudflare 1.1.1.1 te downloaden en te installeren en dan in die app de warp aanzetten. Dan kan je via je eigen netwerk je eigen domeinaam bereiken. Ik draai zelf hier ook een webserver en dat werkt prima, en KPN is de enige die zowel de ip4 en de ip6 toekent als je PTR ofwel rDNS met je eigen domeinnaam.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19

Welkom op de KPN Community, ​@tvanb! Heb je iets aan bovenstaande antwoorden?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 augustus 2025

Het is sowieso een begin em mee te gaan stoeien, mijn dank aan de antwoordenaren. 

GrandM1961
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 46 reacties
  • 1 augustus 2025
tvanb schreef:

Het is sowieso een begin em mee te gaan stoeien, mijn dank aan de antwoordenaren. 

Gaat je vast lukken.

• 5705 reacties
  • 1 augustus 2025

Ik heb ook een eigen domeinnaam. Daarmee kan ik m'n eigen server benaderen. Gewoon openen in de browser dus. Dat werkt bij mij ook gewoon vanaf het lokale netwerk. Daar heb ik geen rare kunsten zoals VPN ofzo voor nodig. De domeinnaam verwijst gewoon naar m'n WAN ip.

Reageer