Skip to main content

Hallo Allemaal,

Ik heb gelezen dat er al wel een en ander is over gesproken. Mijn KPN Box 12 modem met

Firmware: V12.C.24.05.08. Laat in het “verbonden apparaten” niet alle apparaten zien. Ik heb mijn modem al voor paar minuten uitgehad. En er is geen vernieuwing.

In de modem heb ik 

Bekabeld:

KPN DIW (TV+ box) word gezien

Dan een Switch, met daar aan:

Philps Hue Hub word gezien
Synology I word gezien
Synology II word niet gezien, maar werkt wel
Laptop word gezien

Ik snap niet waarom bijvoorbeeld Synology II niet getoond word, echter is deze wel te benaderen. 

Als het werkt het zou je denken, dat klopt ook, echt wou ik mijn netwerk vergelijk met die van mijn ouders (die problemen hebben), en zag ik dit, dus vandaar dat ik toch even vraag.

Voor mijn modem staat er geen updates klaar. Dus ja is de V12.C.24.05.08 de laatste versie?

Hopelijk heeft iemand een verklaring voor,

Staat op de Synology II een vast ip ingesteld? Of krijgt die z'n ip van de KPN Box? 

Toevallig zocht ik net ook op dit probleem en kwam ik dit topic tegen. Zelf heb ik een box 14, waarvan minimaal 4 apparaten niet worden gezien in de modeminterface. Gek is ook dat als je een IP scan uitvoert ( bvb op mobiel of laptop ) dat die apparaten dan ook niet worden gezien. Dit word pas opgelost nadat ik het thuisnetwerk herstart. Ik volg dit topic even

Staat op de Synology II een vast ip ingesteld? Of krijgt die z'n ip van de KPN Box? 

Ik heb even gekeken, maar als ik op de pagina “Thuisnetwerk - Tabblad “Ip Adres reseveren”kijk, dan is die pagina leeg.

Toevallig zocht ik net ook op dit probleem en kwam ik dit topic tegen. Zelf heb ik een box 14, waarvan minimaal 4 apparaten niet worden gezien in de modeminterface. Gek is ook dat als je een IP scan uitvoert ( bvb op mobiel of laptop ) dat die apparaten dan ook niet worden gezien. Dit word pas opgelost nadat ik het thuisnetwerk herstart. Ik volg dit topic even

Naast het issue wat ik heb in mijn netwerk, speeld jouw probleem ook bij het netwerk van mijn ouders. Ik zal daar even een andere Topic over maken, om de verhalen die door elkaar te hebben.

Dat moet een weergave probleem zijn in de software. Als de nas of een ander missend apparaat wel werkt kijk dan even onder thuisnetwerk/dhcp en scroll naar beneden . Als het missende apparaat daar wel tussen staat dan is het een weergave probleem en heeft verder geen gevolgen voor de werking.

@Jelle Ruben Hi Jelle, dit klinkt inderdaad als een weergave-dingetje, zoals @BruisTablet al aangaf. Heb je zijn tip nog geprobeerd? We nemen het signaal sowieso mee ter verbetering.

@BruisTablet Oh jaklopt als ik naar dat scherm ga dan zie ik alles wel Bedankt voor de tip.

Het zal zeker voor de op de andere pagina een weergave probleem zijn.

Je zou denken, het werkt toch en klaar. Nou ik zou (misschien beetje nerd) graag alles willen zien wat in mijn netwerk hangt, en ja zou mooi zijn als je dit al in de modem compleet  kan, zien zonder dat je weer apart software voor nodig heb.

Zou dus mijn netwerk zoals onder wel gezien willen hebben. Dit is iets vanuit de KPN Box 12 van mijn ouders. 

Ik heb ook een KPN Box 12, maar zie ik niet zo mooi schematisch. Of is hier wel weer een stukje software voor??

Hetzelfde probleem heb ik met mijn Box 12. De oorzaak ligt in de kwaliteit van de routersoftware. Volgens de helpdesk hebben velen er problemen mee, en heeft KPN afscheid genomen van de software-leverancier. Hopelijk gaat de nieuwe software het beter doen.

Met het gratis programma Fing kun je overigens alle apparaten zien die met het netwerk verbonden zijn. Het probleem blijft dat je geen ip-adres kunt reserveren aan een apparaat dat wel verbonden is maar niet getoond wordt in de device list.

Hetzelfde probleem heb ik met mijn Box 12. De oorzaak ligt in de kwaliteit van de routersoftware. Volgens de helpdesk hebben velen er problemen mee, en heeft KPN afscheid genomen van de software-leverancier. Hopelijk gaat de nieuwe software het beter doen.

Met het gratis programma Fing kun je overigens alle apparaten zien die met het netwerk verbonden zijn. Het probleem blijft dat je geen ip-adres kunt reserveren aan een apparaat dat wel verbonden is maar niet getoond wordt in de device list.

Dat probleem met geen ip adres kunnen reserveren is de v10 niet meer aanwezig. Daar zit een optie apparaat aanmaken die niet in de lijst voorkomt.

De software op de v10 is nieuwer. Dus bij een vervolg update van de v12 zal dit wel meekomen aangezien de interfaces hetzelfde zijn.

Als aanvulling op de informatie van @BruisTablet: Je vindt onze laatste updates (en kan je erop abonneren) in onze Product Updates.

Met een fritzbox heb ik precies hetzelfde verschijnsel.

Fing is inderdaad wel een mooi programma / App. Heeft een na deel dat je niet kan blijven scannen, hij heeft na 3 keer scannen een cooling periode (een dag) nodig.  Tenzij je een abonnement van 25 euro neemt. 

Niet te min Fing laat een mooie overzicht zien, maar ik zou een stapje verder willen en dat is schematische weergave. Wat de KPN modem ook eerst deed.  Wat ik in een eerdere post liet zien. Dit om zo beetje grafisch te kunnen zien hoe het met elkaar is verbonden,. 

Reageer