Skip to main content
Antwoord

Nieuw (en gebruikt) modem pakt wachtwoord niet. Ook niet na reset

• April 8, 2025
  • 7 reacties
  • 86 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Nieuwe klant en de apparatuur aangesloten. Modem was duidelijk gebruikt, zat onder de krassen. Geen probleem echter vorige klant had blijkbaar het modemwachtwoord gewijzigd want het wachtwoord achterop werkt niet.

Ik moet een 2.4 kanaal aanmaken.

Echter modem reset werkt ook niet. Tenminste hij reset wel maar dan pakt hij het wachtwoord nog steeds niet.

Ik probeer met KPN in contact te komen maar alles wat ik heb zijn noreply-emailadressen en zoeken op kpn.com leidt tot blogs of chatbots. Is er geen manier om met KPN klantenservice oid in contact te komen?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@mikesss, dat is natuurlijk niet de bedoeling, dat hoort niet te gebeuren, misschien is hier iets anders aan de hand.  Welke experiabox heb je? Heb je de nieuwe kpn software daar ook al op? Daarbij gaat het inloggen namelijk anders en werkt het wachtwoord van achterop niet meer.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 8, 2025

Sluit het modem niet aan op je internetverbinding, doe een nieuwe reset en sluit vervolgens alleen een netwerkkabel aan. Probeer nu in te loggen op het modem. Normaal gesproken moet dit wel werken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 9, 2025

Sluit het modem niet aan op je internetverbinding, doe een nieuwe reset en sluit vervolgens alleen een netwerkkabel aan. Probeer nu in te loggen op het modem. Normaal gesproken moet dit wel werken.

Nee dit lukt ook niet.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 10, 2025

Hoi ​@mikesss, dat is natuurlijk niet de bedoeling, dat hoort niet te gebeuren, misschien is hier iets anders aan de hand.  Welke experiabox heb je? Heb je de nieuwe kpn software daar ook al op? Daarbij gaat het inloggen namelijk anders en werkt het wachtwoord van achterop niet meer.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 16, 2025

Het is inmiddels opgelost.

KPN heeft een gebruikt defect modem naar me gestuurd. Dat is erg jammer dat jullie dat niet beter controleren.

Ik kon geen nieuw krijgen per post, dat moest ik zelf gaan omruilen in de winkel. Ook jammer want dat kost mij veel tijd. Waarbij ik nog geluk had dat ik het laatste modem had wat nog op voorraad was. Anders was ik voor niets gereden en had ik nu nog steeds met de problemen gezeten waarschijnlijk.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 16, 2025

Beste ​@mikesss het is ook zeer uitzonderlijk om een moidem in een lokale winkel om te ruilen. Een winkel heeft uitsluitend voor uiterste noodgevallen een modem in voorraad, niet voor reguliere omruil, dat wordt geregeld via het verdeelcentrum van KPN via PostNL.

• April 16, 2025

En lukt het inloggen nu wel?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • April 16, 2025

Beste ​@mikesss het is ook zeer uitzonderlijk om een moidem in een lokale winkel om te ruilen. Een winkel heeft uitsluitend voor uiterste noodgevallen een modem in voorraad, niet voor reguliere omruil, dat wordt geregeld via het verdeelcentrum van KPN via PostNL.

Dat was toch niet wat ze in de winkel zeiden. Het was druk met omruilen, ze hadden er 14 die week en ik had de laatste. En dat was op dinsdag.

Maar buiten dat kan ik er niet veel mee. Ik ben er 2,5 uur mee kwijt geweest. En daarvoor een half uur bellen met de klantenservice. Dat vind ik zonde van de tijd.