Skip to main content

ik heb nu een V10 modem en wil het SuperWifi aansluiten en lees fat vanbaf een V10A het modem ook als wifipunt blijft  en bij een V10 werk dat niet. In mijn nieuwe woning heb ik het modem ook nodig als wifipunt dus wil ik graag een nieuw modem aanvragen en als het kan het nieuwste type met goed wifi omdat mijn woning nu wat groter is.

Een modem wordt alleen omgeruild al er sprake is van een defect.  Niet ieder modem is geschikt voor iedere verbinding. Daarnaast is de v10 echt het beste modem wat kpn heeft.  Je moet wel heel groot wonen als je aan 2 wifipunten niet genoeg heb. Sowieso nooit een wifipunt plaatsen in de meterkast.  Waar heb jij ze staan?


ik ga 1 op de 1e verd zetten en moet dus ook 1 op de begane grond hebben maar heb deze 2e nodig voor in de aanbouw dus moet ik een 3e hebben en als ik een V10A heb kan ik dat modem ook als Wifipunt gebruiken. Als ik kijk naar wat ik allemaal bij KPN betaal en afneem denk ik dat een nieuw modem minimaal de V10A geen gekke vraag is.  


Er zijn verbindingen die alleen maar met de v10 werken. Dus niet met de v10a en ook niet met de box 12. Woon je er nu al? 


ja ik woon er nu


Staat er nu één super wifi bekabeld in de woonkamer of meterkast?


nee nog niet ik zal het eens gaan aansluiten, ik dacht dat 1 wifipunt met de netwerkkabel aan het modem moest blijven maar ik begrijp dat dit niet hoeft. Ik heb op de 1e verd. een switch, kan ik daar ook een wifipunt op aansluiten zodat hij een goede netwerkverbinding heeft en ik de afstand tussen modem daarmee kan overbruggen?


Ja zeker moet er één aan het modem zitten met een kabel maar dat kan ook naast de tv ontvanger bijvoorbeeld en daar een switch plaatsen. De versterkers kunnen prima op een switch.

Modem, kabel naar woonkamer,  switch voor tv Ontvanger en super wifi. 

Modem,  kabel naar eerste etage, switch voor super wifi en tv ontvanger.  

Let op dat iedere switch imgp snooping ondersteunt. Info igmp

Als je het zo doet dan heb je het perfect.