Skip to main content

Nieuw WIFI modem ontvangen van KPN. Nu heb ik op de slaapkamer veel slechter wifi signaal. DE auto die voopr de deur staat, kan voorheen updates laden via het Wifi sugnaal uit het huis; kan nu niet meer. 

Kan ik het oude modem terugkrijgen aub?

Hallo @Mapjanssen , welkom bij de KPN community waar klanten elkaar helpen.

Van welk modem naar welk modem ben je gegaan? Er is een grote kans dat je wifi-kanaal is gewijzigd waardoor de ontvangst minder is geworden. Dit wijzigen gebeurt automatisch en had ook voor kunnen komen als je je oude modem uit en aan had gezet.

Heb je na ontvangst van je nieuwe modem nog dingen moeten instellen, of werkte het meteen?

In het algemeen kunnen de oorzaken dat je wifi-snelheid nu lager ligt zijn: ander wifi-kanaal/andere band, verschuiven apparatuur in je woning, herstart/wisseling van de wifi-router, stoorzenders bij buren, etcetera.

 


Hi Arjan

ik ging naar Experia box V9 naar  kpnbox 12b. Aangezien de problemen optraden vanaf de installatie van het nieuwe modem; ga ik ervan uit dat het daardoor komt.

Alles werkte meteen (behalve dat ik een ander password in moest geven in de aangesloten apparaten)


Terug naar de V9 kan niet meer @Mapjanssen omdat deze niet meer door KPN ondersteund wordt.

Probeer binnen de wifi-instellingen van je nieuwe modem alles zoveel mogelijk op AUTO te zetten voor een optimale verbinding.

 


De v9 had alleen 2,4 Ghz. De KPN Box ook 5 Ghz. Dat is sneller maar rijkt wat minder ver. Het word makkelijker verstoort door muren en vloeren. 

Misschien kunt u het Extra WiFi netwerk gebruiken en daarvan alleen 2,4 Ghz gebruiken.


Welkom op de community @Mapjanssen, terug naar de V9 is geen optie inderdaad, dat modem wordt uitgefaseerd en krijgt geen updates meer: 

 

Je kunt de Extra Wifi optie die Nick noemt aanzetten, dan heb je een extra netwerk met alleen 2.4GHz: 

 

Ook kan je de Wifi Manager op onze site doen, die helpt je om het Wifi netwerk zo optimaal mogelijk in te stellen: KPN Wifi Manager.


De KPN Wifi manager zegt dat alles goed is, ja dat is maar hoe je “goed” definieerd natuurlijk.

Voorlopig is het veel slechter dan voor de update.

Extra Wifi: de links werken niet:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn

Dan maar eens naar Ziggo overstappen; hopelijk hebben die wel fatsoenlijke modems


192.168.2.254 moet werken. Bent u wel thuis verbonden met WiFi? 


nou het lukt me om via de wifi deze tekst in te geven, dus ja, ik heb wel wifi verbinding


Dan heeft u een alternatieve DNS server op uw pc ingesteld. Dan werkt mijnmodem.kpn niet meer. Kunt u het ook eens op mobiel of tablet proberen? 


Via mobiel kom ik wel op die pagina. Maar helaas de login lukt niet. ik heb 3x het password ingegeven, krijg 3x foutmelding “wrong login information. (met zulke passwords zou het wel handig zijn om je ingegeven password te kunnen zien...)  Wat nu?


O, nu houdt het op? kan ik ergens anders terecht wanneer het password van het modem niet correct is?


U gebruikt wel het admin wachtwoord? Niet het WiFi wachtwoord? 

Heeft u ooit de thuis app gebruikt? Dan heeft deze het wachtwoord gewijzigd. 

Zo niet, dan zult u het modem moeten resetten.


ja ik had het admin wachtwoord gebruikt dat achterop het modem staat.

ik heb geen app voor het modem op mijn telefoon.

Ik heb met meerdere maten paperclip geprobeerd om het modem te resetten, maar dat werkt niet - er gebeurt niks.

Pff, ik meende met kpn plug- en - play spullen te krijgen. nu ben ik uren kwijt aan om zelf een nieuw modem aan het werk te krijgen.

Wat nu?


als er nu geen oplossing komt ben ik weg bij kpn

 


Ik heb met meerdere maten paperclip geprobeerd om het modem te resetten, maar dat werkt niet - er gebeurt niks.

Houd u het knopje lang vast? 15 tot 20 seconden ofzo?


Ah, dat hielp (in een andere handleiding stond 5 seconden indrukken).

 

Helaas kan ik nog steeds niet in het modem via mijnmodem, de inlog met admin en het  adminpassword (achterop het modem) geeft “ Wrong login information”


Ok. Als na een reset inloggen nog steeds niet lukt, dan is er niets aan te doen. Het is helaas een bekend probleem bij sommige modems van dit type. Ik heb het ook gehad. Bij mij is hij omgeruild voor een Experiabox v10. 


okay, bedankt


Het niet in kunnen loggen heeft niets met je modem te maken. Gebruik je Chrome? probeer eens Firefox. Het is namelijk een Chrome probleem: iets met veilige sites. Kijk ook ven hier:
 

 

Succes!


Het niet in kunnen loggen heeft niets met je modem te maken. Gebruik je Chrome? probeer eens Firefox. Het is namelijk een Chrome probleem: iets met veilige sites. Kijk ook ven hier:
 

 

Succes!

Chome is een webbrowser waarop zo ongeveer alle andere websites op internet wel goed werken. Als alleen inloggen op de KPN Box daarop niet zou werken, dan ligt het dus aan de KPN Box. Niet aan Chrome. 

Maar daarnaast: ik kon niet inloggen met Firefox en ook niet met Edge. 


Het had dit kunnen zijn, ik had er zelf ook last van. Maar dan is er bij jou idd iets anders aan de hand.

 

Even off-topic: ik zit zelf op de Mac maar met de laatste Chrome update gaat er een hoop mis. Vandaar mijn Chrome opmerking.


Bedankt allemaal. Ik heb het maar opgegeven. Over een maand ontvang ik spullen voor een Ziggo abonnement.