Skip to main content
Antwoord

Nieuwe aansluiting: zou een Experia Box 12 krijgen maar heb een V10?

• August 12, 2025
  • 7 reacties
  • 101 keer bekeken

Goedenavond, donderdag komt een monteur ons internet en tv pakket installeren maar er zit een router V10 in de doos maar zou een v12 krijgen?

Beste antwoord door Ik_Combineer

De v10 is eigenlijk altijd een heel goede optie, maar als deze geleverd wordt dan zal je pairbonding hebben zoals Jan meld. Daarvoor zal er ook een monteur ingepland zijn. 

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 12, 2025

Beste ​@Roppie46 dan heeft jouw aansluiting misschien pairbonding op de koperlijn en daarvoor is alléén de V10 geschikt.

Of heb je glasvezel, dan is de V10 ook perfect, kan tot 1Gigabit aan en wordt softwarematig nog steeds bijgewerkt.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • August 12, 2025

De v10 is eigenlijk altijd een heel goede optie, maar als deze geleverd wordt dan zal je pairbonding hebben zoals Jan meld. Daarvoor zal er ook een monteur ingepland zijn. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 12, 2025

Ik vraag mij alleen af of er een koperleiding onder ons huis loopt. Is dat een moetje?

• August 12, 2025

Heb je glasvezel? Dan is de koperkabel overbodig, anders niet. In dat laatste geval zal ergens in je huis (meterkast, woonkamer) een zgn IS/RA-punt zitten waarop je V10 aangesloten zal worden. Als je die niet kunt vinden kan de monteur dat wellicht wel. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 12, 2025

De vorige bewoners hebben gezegd dat ooit de koperkabel weg gehaald is. We hebben helaas geen glasvezel van KPN maar wel van Delta. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 12, 2025

Ik zou lekker de monteur afwachten. Dat een koperleiding daadwerkelijk wordt verwijderd lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. In het ergste geval zit hij ergens achter het stucwerk maar dat kan dan wel weer naar boven komen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 14, 2025

Hi ​@Roppie46, goed dat je hier even aan de bel hebt getrokken omdat het je niet helemaal duidelijk was waar de V10 vandaan kwam!

Ik zie dat anderen je al uit hebben gelegd dat je een V10 ontvangen hebt omdat er op jouw adres een pairbonding aansluiting aanwezig is. De monteur die vandaag komt, zal dit zeer waarschijnlijk direct voor jou aan kunnen sluiten, als het aansluitpunt teruggevonden kan worden. Laat je even weten hoe het is gegaan en of alles werkt?