Skip to main content
Antwoord

Nieuwe Box 12 twaalf heeft sticker met verkeerde informatie

• June 27, 2025
  • 9 reacties
  • 180 keer bekeken

Nieuwe modem opgehaald omdat ik helaas weer problemen had met wifi.

de hele avond bezig geweest om mijn smart televisie te installeren.

Deze kon de nieuwe modem niet vinden, alles gedaan wat er moest gebeuren, tv naar fabrieksinstellingen gezet,  mijn modem stond er niet bij.🥺

vandaag contact gehad met KPN medewerker.

na heel veel gedoe, kwam ik er achter door op mijn telefoon te kijken waar deze mee verbonden was dat er op de KPN box 12 een hele verkeerde sticker geplakt zat?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Gelukkig is het gelukt om de verbinding te maken. Het kan zijn dat de Wifi verbeterd kan worden, daarvoor hebben we enkele artikelen in de Kennisbank die dit uitleggen:

De Wifi manager kan daarbij helpen om het Wifi netwerk zo optimaal mogelijk in te stellen.

Het glasvezelkastje herstarten heeft geen invloed op de Wifi zelf, de Wifi begint in het modem (de Box 12). Als het glasvezelkastje ook een herstart nodig heeft kan het ook zijn dat er iets is met de hele verbinding. Om die na te laten kijken kan je het makkelijkste een terugbelafspraak maken.

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 27, 2025

Dat is vreemd want het nieuwe modem neemt gewoon de wifi gegevens van het oude modem over. U had dus helemaal niets moeten doen behalve het modem verwisselen. 

• June 28, 2025

De WiFi gegevens op de sticker zijn niet relevant. Dat is eigenlijk alleen voor nieuwe klanten. Als een bestaande klant het modem onruilt neemt het nieuwe modem de WiFi gegevens van het oude modem over. Zo maken alle apparaten in huis meteen weer verbinding en hoef je niets opnieuw in te stellen. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Nance68, waarschijnlijk heeft het nieuwe modem de Wifi gegevens overgenomen van het vorige modem. Op die manier hoef je als klant weinig aan te passen als je een vervangend modem krijgt. Is het de oude netwerknaam die je ziet als je ermee probeert te verbinden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Hi Jasper 

ging om mijn Smart tv, daar moest ik de code opnieuw invoeren, en wat er achterop de kpn box daar kon ik niets mee, ben gewend dat je die code overneemt.

maarja dat is opgelost 

alleen blijft mijn wifi wel een drama!

valt geregeld weg, slecht tot geen bereik op me mobiel, geen Netflix 

steeds moet ik alles weer resetten, glasvezel kastje uit en aanzetten, dit klopt toch niet ?

Jasper van KPN
Moderator

Gelukkig is het gelukt om de verbinding te maken. Het kan zijn dat de Wifi verbeterd kan worden, daarvoor hebben we enkele artikelen in de Kennisbank die dit uitleggen:

De Wifi manager kan daarbij helpen om het Wifi netwerk zo optimaal mogelijk in te stellen.

Het glasvezelkastje herstarten heeft geen invloed op de Wifi zelf, de Wifi begint in het modem (de Box 12). Als het glasvezelkastje ook een herstart nodig heeft kan het ook zijn dat er iets is met de hele verbinding. Om die na te laten kijken kan je het makkelijkste een terugbelafspraak maken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 1, 2025

Helaas de wifi manager doet het niet, modem resetten doet hij niet blijft dan hangen, ik blijf koffiezetten 🥺

ik heb een bel afspraak ingepland, hopelijk kunnen ze er nu echt wat aan doen, en dat het daadwerkelijk opgelost wordt 🤨

Jasper van KPN
Moderator

Dat schoot niet zoveel op dan, jammer! Je zou het modem ook handmatig een reset kunnen geven: 

En anders zal dat via de terugbelafspraak ook door een collega gedaan kunnen worden, terwijl jullie de verbinding samen bekijken..

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

Hi Jasper

handmatig ook al paar keer gedaan.

maar vandaag heb ik geluk, alles doet het, en hopelijk blijft dit zo 🙏 

bel afspraak heb ik geannuleerd 

Jasper van KPN
Moderator

Fijn om te lezen dat het nu werkt ​@Nance68! Waardoor het nu weer werkt kan ik zo ook niet verklaren, maar laten we er niet aankomen en hopen dat het blijft werken inderdaad 🙂