Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe Experia Box V10A ontvangen na overstap provider, kan ik de oude blijven gebruiken?

• January 8, 2025
  • 3 reacties
  • 78 keer bekeken

nlander
Nieuwkomer

Best Forum,

Wegens een overstap van provider heb ik zojuist een nieuwe Experia Box v10A in de bus gekregen. Mijn oude modem (die ik, naar het lijkt) niet hoef terug te sturen, was echter ook een Experia Box v10A. Nu heb eigenlijk twee vragen:

1. Moet ik de nieuwe box installeren, óf kan ik de oude laten hangen (heeft de provider misschien een of ander specifiek ID van dat ding nodig om verbinding mee te maken)
  2. Stel dat ik de Experiaboxen toch om moet wisselen, is het mogelijk om (via een USB stick ofzo) de configuratie van de ene Experiabox af te halen en op de andere Experiabox te uploaden?

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

Beste antwoord door Alex van KPN

HI ​@nlander, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Je kunt het proberen door de modem helemaal te resetten door het resetknopje ingedrukt te houden tot de modem opnieuw opstart. Dit is geen garantie. Mijn advies is dan ook om simpelweg de nieuwe aan te sluiten, dan weet je zeker dat het goed gaat. Ook met eventuele updates die de modem in de toekomst krijgt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• January 8, 2025

Je kunt 't proberen maar ik heb ooit een Telfort V10 op een kpn lijn geprobeerd en dat werkte niet, terwijl de V10 van kpn wel gewoon op die lijn werkt. Dus ik verw8 dat er toch wat verschillen zijn. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 8, 2025

Beste ​@nlander van welke provider kom je af en naar welke provider ben je toegegaan???

Zo/ te zien heb je een switch gemaakt tussen YouFone en Budget en kan KPN hierin niets voor je betekenen.

Normaal gesproken moet je altijd de modem van je huidige provider installeren en wil je oude provider haar modem weer terug, want die heb je immers in bruikleen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 12, 2025

HI ​@nlander, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Je kunt het proberen door de modem helemaal te resetten door het resetknopje ingedrukt te houden tot de modem opnieuw opstart. Dit is geen garantie. Mijn advies is dan ook om simpelweg de nieuwe aan te sluiten, dan weet je zeker dat het goed gaat. Ook met eventuele updates die de modem in de toekomst krijgt.