Skip to main content

Ik heb begrepen dat KPN bezig is met de uitrol van nieuwe firmware voor de EB12.

Waaronder een nieuwe, verbeterde webinterface. Drie vragen hierover:

(1) - De web-interface van de huidige firmware versie is erg traag.

Is die traagheid opgelost in de nieuwe firmware versie?

(2) - Is er in die nieuwe versie een mogelijkheid voor export en import van instellingen?

(3) - Ik begrijp dat de uitrol in faces gebeurd - om te beginnen bij klanten met alleen een EB12.

Wij hebben alleen een EB12. Wanneer zouden wij (ongeveer) aan de beurt kunnen zijn?

 

 

Met een hartelijke groet,

  • Will Moonen

 

 

 

 

Ik heb begrepen dat KPN bezig is met de uitrol van nieuwe firmware voor de EB12.

Waaronder een nieuwe, verbeterde webinterface. Drie vragen hierover:

(1) - De web-interface van de huidige firmware versie is erg traag.

Is die traagheid opgelost in de nieuwe firmware versie?

(2) - Is er in die nieuwe versie een mogelijkheid voor export en import van instellingen?

(3) - Ik begrijp dat de uitrol in faces gebeurd - om te beginnen bij klanten met alleen een EB12.

Wij hebben alleen een EB12. Wanneer zouden wij (ongeveer) aan de beurt kunnen zijn?

 

 

Met een hartelijke groet,

  • Will Moonen
  1. Ja
  2. Nee. Alleen voice instellingen en wifi naam en password komen automatisch terug op de laatst gezette waardes. Voor de  rest kan er geen export/import van instellingen worden gedaan.
  3. Totaal niets van te zeggen. Met alleen een v12 zit je wel vooraan in het totale plaatje.

[...]

(2) - Is er in die nieuwe versie een mogelijkheid voor export en import van instellingen?

[...]

  1.  
  2. Nee. Alleen voice instellingen en wifi naam en password komen automatisch terug op de laatst gezette waardes. Voor de  rest kan er geen export/import van instellingen worden gedaan

Lijkt me geen handige - zeker als op enig moment ook de super wifi kastjes langs deze weg beheerd gaan worden. Dan moeten vrijwel alle andere instellingen opgeschreven worden. Of screenshots gemaakt worden.

Ik vraag me af wat hier de afweging is geweest… hier is niemand mee geholpen!

 


Het is gericht op massa gebruik. Het gros van de instellingen (behalve de genoemde persoonlijke instellingen voor telefonie en wifi)  op standaard waardes voldoet voor de meeste mensen hun communicatie behoeften. Dus vandaar dat er geen effort in gestoken wordt voor opslag van andere instellingen.


Lijkt me geen handige - zeker als op enig moment ook de super wifi kastjes langs deze weg beheerd gaan worden.

Dat maakt niks uit. Want er zijn geen extra instellingen voor de WiFi punten. De WiFi punten nemen gewoon dezelfde instellingen over van de KPN Box.


Vandaag (vrijdag 1-sept) kort na enen is de nieuwe versie geïnstalleerd.

Geen aankondiging of zo - gewoon installeren en herstarten.

Na afloop geen Internet of TV - duurde even voordat ik me realiseerde dat die nieuwe versie  wel eens geïnstalleerd kon zijn. De EB voorzien van een powercycle waarna alles normaal werkt.


Lijkt me geen handige - zeker als op enig moment ook de super wifi kastjes langs deze weg beheerd gaan worden.

Dat maakt niks uit. Want er zijn geen extra instellingen voor de WiFi punten. De WiFi punten nemen gewoon dezelfde instellingen over van de KPN Box.

 

Mja - in dat geval is het inderdaad een prima oplossing.


Het is gericht op massa gebruik. Het gros van de instellingen (behalve de genoemde persoonlijke instellingen voor telefonie en wifi)  op standaard waardes voldoet voor de meeste mensen hun communicatie behoeften. Dus vandaar dat er geen effort in gestoken wordt voor opslag van andere instellingen.

 

Mja - maar de massa/meeste hebben ook genoeg aan 100 Mbps internet.

Toch wordt er redelijk wat (marketing) tijd en energie gestoken in de verkoop van 1 Gbps internet - ook de prijsstelling is zo ingestoken: 1 Gbps Internet is maar een paar Euro per maand duurder. Wat erop wijst dat de prijs voor 100 Mbps eigenlijk veel te hoog is… 😏