Op 29 oktober kreeg ik een mailtje van KPN over een firmware update voor mijn modem diezelfde nacht. Ik dacht: zal wel goedkomen. Maar nu kom ik erachter dat ik niet meer bij mijn Synology NAS kan.
Voor de update werkte alles al tijden perfect, na flink wat uitzoekwerk eerder. Mijn Synology zat in een andere subrange, wat toen prima functioneerde. Nu (b)lijkt dit niet meer mogelijk te zijn na deze firmware update. Na wat zoeken op dit forum zie ik dat ik niet de enige ben met problemen na deze update. Netwerkinstellingen van de klant die niet overgenomen zijn en ook niet blijven staan nadat het modem opnieuw opgestart is. Dit soort zaken lijken allang bekend te moeten zijn bij KPN, maar omdat het slechts een klein deel van de gebruikers treft, lijkt het alsof er weinig aandacht voor is.
Het is echt teleurstellend dat deze update voor mensen met net wat "geavanceerdere" instellingen eerder een downgrade blijkt te zijn. Alles werkte tot die update probleemloos.
Moet ik nu serieus een nieuw modem zoals een Fritz!Box of UCG-Ultra aanschaffen zoals een paar mensen hebben beschreven in het topic gelinkt hierboven, of zelfs overstappen naar een andere provider? Mijn contractperiode zit er bijna op. Al 9 jaar maak ik hier gebruik van KPN glasvezel, met over het algemeen weinig problemen. Twee keer eerder een monteur over de vloer gehad voor een storing in de meterkast en verder altijd tevreden. Maar wat jullie nu doen is echt zonde van de tijd en frustrerend voor veel mensen.
Hopelijk komt hier een oplossing voor, want dit is geen service zoals ik die gewend ben van KPN.