Skip to main content

Wat zou het wachtwoord van het modem moeten zijn?

Modem is nieuw en ik heb er nog niet eerder op ingelogd. Op het inlogscherm staat de melding: “The password to access the kpn Box 12 has been reset. Please login with the ‘Admin password’ located on the back of this device."

Echter werkt de inlog van de achterzijde niet

Hallo @GlennB2023 

 

Probeer eens via http://192.168.2.254 of https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login in te loggen, als je een melding krijgt dat het onveilig is kan je die negeren en voor Doorgaan of Geavanceerd en dan Doorgaan o.i.d. kiezen.

Het wachtwoord wat op die sticker staat zou moeten werken als je de melding die je noemt krijgt maar met sommige browsers lukt dat vaak niet op de standaard inlog manier.
Je kan ook nog een andere browser proberen zoals Firefox of Safari.

 


Bedankt voor je reactie.

Ik heb beide links geopend in Chrome, Edge en Firefox en het wachtwoord van de achterzijde van het modem geprobeerd.

Ik krijg overal de melding “Wrong login information”

 

Zijn er nog andere opties?


Hier precies hetzelfde probleem.


Hoi @GlennB2023, wat irritant dat het niet lukt. 

Dan gaat er vermoedelijk iets mis met de speciale tekens op het wachtwoord. Althans dat is mijn vermoeden. Een 0 kan makkelijk op een o lijken. Zie voor meer tips over inloggen op de Box 12 onze kennisbank. 


De enige “onduidelijke” tekens in het wachtwoord staan in onderstaande afbeelding. Dat is het einde van het wachtwoord.

Ik heb 10 verschillende combinaties tussen apostrof, accolade en aanhalingsteken geprobeerd, maar kom er niet in.

Nog een ander idee?

 


Hier hetzelfde euvel: wachtwoord vermeld op de sticker op de achterzijde is onjuist.


Je kan de qr code scannen en op die manier het wachtwoord kopiëren/naar je zelf mailen ofzo. Dan weet je zeker dat je geen tik fouten maakt. Je kan ook nog kijken of het via wifi wel lukt. Het lukte me een tijdje geleden wel via mijn 2de wifi netwerk maar niet via mijn eerste. Nu werkt het meestal goed. Zeker bekabeld vanaf de pc gaat eigenlijk altijd goed.(bij mij)


Je zou zeggen de enkele en de dubbele aanhalingstekens. Dat werkt dus niet. Wel met het scannen zoals eduard-w aangeeft?


Inderdaad een tikfout hier: gewoon een > teken over het hoofd gezien. 🙄
Wel jammer dat de interface in het Engels is.


Hallo ik Ben jaren KPN monteur geweest en ook ik kon niet aanmelden na contact met oud collega's

Firefox is de enige die het inloggen toelaat als het daarmee niet lukt is het waarschijnlijk dat u iets fout intypt.

Bij mij ging het direct met firefox.

 

M.v.g . R.M


Ik had hetzelfde probleem met mijn Apple computers, standaard gebruik in Chrome, toen ik Safari probeerde had ik heen enkel probleem meer. Dus eerst je modem een harde reset geven, daarna inloggen met de gegevens achter op het modem met een andere browser, voor mij was dat Safari ipv Chrome..


👊 ik heb hetzelfde probleem!


Hoi @GlennB2023, wat irritant dat het niet lukt. 

Dan gaat er vermoedelijk iets mis met de speciale tekens op het wachtwoord. Althans dat is mijn vermoeden. Een 0 kan makkelijk op een o lijken. Zie voor meer tips over inloggen op de Box 12 onze kennisbank. 

Heb je de pagina bekeken?


Goedemorgen

 

Vanochtend de oplossing geprobeerd met het scannen van de QR code. Deze code naar mijzelf gemaild en die gekopieerd. En dat werkt!

Geen idee wat het verschil is met de getypte wachtwoorden, maar op deze manier kan ik er nu in komen

 

Bedankt