Skip to main content
Antwoord

Nieuwe KPN Box 12 krijgt nieuwe KPN software niet

• July 22, 2025
  • 12 reacties
  • 187 keer bekeken

Vanmiddag is mijn Experiabox V10 omgeruild naar een V12 door een monteur van KPN. De monteur is ongeveer 15 minuten gebleven, totdat het Powerlampje begon te knipperen vanwege een firmware-update naar de meest recente versie. Volgens de monteur zouden mijn oude SSID en wachtwoord gewoon overgenomen worden door de V12. Hij gaf aan dat ik zou kunnen zien of de update geslaagd is als ik op https://192.168.2.254/ geen foto’s van gezinnen zou zien en de GUI eruit zou zien zoals die van de V10. Echter, ik zie nog steeds de foto’s van gezinnen en een afwijkende GUI.

We zijn nu al meerdere uren verder, maar ik zit nog steeds op versie SGEJ1000060E en de SSID en het wachtwoord van de V10 zijn niet overgenomen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik V12.C.25.06.06 alsnog ontvang? En is het slim om zaken zoals de SSID handmatig te wijzigen, of kan ik beter even wachten op deze update zodat alles wellicht alsnog hetzelfde wordt als de instellingen van de V10?

Alvast bedankt voor de reacties!

Beste antwoord door joey92

​@RickEagles 

het laatste is het geval. je zult even moeten wachten tot je bij een geselecteerde groep hoort die de update krijgt. in de praktijk zien we dat dit meestal binnen 1 á 2 weken is.

12 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Ik heb de gegevens in mijn profiel aangevuld.

Forum|alt.badge.img+16
  • July 23, 2025

Hallo ​@RickEagles,

De update wordt nog steeds gefaseerd uitgerold en als je aan de beurt bent voor de update naar kpn software zul je spoedig een sms krijgen een dag voordat je modem de update krijgt. Het is even afwachten tot je bericht krijgt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Hallo ​@RickEagles,

De update wordt nog steeds gefaseerd uitgerold en als je aan de beurt bent voor de update naar kpn software zul je spoedig een sms krijgen een dag voordat je modem de update krijgt. Het is even afwachten tot je bericht krijgt. 

Oke, bedankt voor je reactie. Dit antwoord kreeg ik zojuist ook toen ik de klantenservice belde. Wel bijzonder dan dat de monteur iets anders zei?

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • July 23, 2025

Ze werken bij kpn met het aanvinken van aansluitingen die al op de nieuwe software hebben gedraaid. M.a.w als die v10 al op de nieuwe software draaide dan zal die v12 daar ook op overgaan. Als de v10 echter op de oude software draaide dan wordt het afwachten totdat deze in een geplande actie update actie wordt meegenomen.

Probeer anders de v12 te resetten. Dat is een speciale actie die het proces in werking zou moeten zetten als de v10 voorheen al over was.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Ze werken bij kpn met het aanvinken van aansluitingen die al op de nieuwe software hebben gedraaid. M.a.w als die v10 al op de nieuwe software draaide dan zal die v12 daar ook op overgaan. Als de v10 echter op de oude software draaide dan wordt het afwachten totdat deze in een geplande actie update actie wordt meegenomen.

Probeer anders de v12 te resetten. Dat is een speciale actie die het proces in werking zou moeten zetten als de v10 voorheen al over was.

De v10 was inderdaad al wel over, helaas heeft een factory reset het nog niet verholpen.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • July 23, 2025

De v10 was inderdaad al wel over, helaas heeft een factory reset het nog niet verholpen.

Is het via het menu gereset of via de sateprikker achterop?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Is het via het menu gereset of via de sateprikker achterop?

Gisteravond heb ik het via het menu geprobeerd en vanmorgen via een satéprikker aan de achterkant.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • July 23, 2025

Tsja dan wordt het handmatig ingrijpen voor kpn. Blijkbaar zijn er haperingen want normaal gesproken wordt er geautomatiseerd actie ondernomen op die resets die van die apparaten binnenkomen.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • July 23, 2025

normaal gesproken moet dit "vinkje" bij de klant inderdaad er voor zorgen dat het nieuwe modem omgaat naar de KPN Software.

alleen is deze procedure sinds afgelopen vrijdag uitgezet vanwege stabiliteit issues van de server die de Modems beheert. de nieuwe KPN software wordt nu alleen nog maar uitgerold in batches van geselecteerde klanten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

normaal gesproken moet dit "vinkje" bij de klant inderdaad er voor zorgen dat het nieuwe modem omgaat naar de KPN Software.

alleen is deze procedure sinds afgelopen vrijdag uitgezet vanwege stabiliteit issues van de server die de Modems beheert. de nieuwe KPN software wordt nu alleen nog maar uitgerold in batches van geselecteerde klanten.

Oke, heb je toevallig een idee wanneer ik die update nu kan verwachten? Moet ik wachten tot die stabiliteitsproblemen verholpen zijn of tot ik bij een van de geselecteerde klanten behoor?

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • July 23, 2025

​@RickEagles 

het laatste is het geval. je zult even moeten wachten tot je bij een geselecteerde groep hoort die de update krijgt. in de praktijk zien we dat dit meestal binnen 1 á 2 weken is.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@RickEagles. Welkom op de KPN Community! Je hebt al de nodige informatie ontvangen van de Community zie ik. Daar staat ook alles in wat je dient te weten over jouw situatie. Het is dus even wachten totdat je weer aan de beurt bent.

Je kunt wel alvast je SSID en wachtwoord aanpassen. Dat kan geen kwaad en wordt gewoon meegenomen als je modem eenmaal wordt geüpdatet naar de KPN Software.Â