Skip to main content

Van de week een nieuwe Experiabox gekregen maar deze heeft geen optie tot WPA3.

Hij heeft wel de laatste firmware.

De handleiding op Internet heeft een optie die is weggehaald bij de laatste update?

 

Vreemd dat er wel mee geadverteerd word maar de functie dus niet meer beschikbaar is!

Er is niets weggehaald. De KPN Box heeft tot nog toe nooit WPA3 gehad, althans niet beschikbaar voor de KPN klant. Hij heeft vanuit de fabrikant denk ik wel WPA3 ondersteuning. Daar zijn dan ook die plaatjes van waarschijnlijk. Maar ik gok dat KPN dat uitgeschakeld heeft.

Want zodra WPA3 op de KPN Box beschikbaar komt zullen er heel veel klanten met een Experiabox zijn die deze om willen ruilen voor een KPN Box. Verwege veiligheid.

Die heisa willen ze natuurlijk nog ff voor zich uit schuiven. En Zolang andere providers er volgens mij ook nog niet zo hard mee lopen vind KPN het wel best zo.


Ik heb een mesh-set van D-LInk voor €34,95 bij de Action en die heeft wèl standaard WPA3, maar heb ik teruggezet naar WPA2 om conflicten met de KPN Box12 te vermijden.

KPN loopt dus behoorlijk achter wat de WPA-veiligheid betreft. WPA3 is/wordt steeds meer gemeengoed @Oxynobel en @Nick83 


Nou,

 

Ze maken reclame dat deze wel word ondersteund.

https://www.kpnwebshop.com/mkb-internet-box12-(v12)/2

Een form van verkeerde informatie geven; eigenlijk liegen, dus?


Nou,

 

Ze maken reclame dat deze wel word ondersteund.

https://www.kpnwebshop.com/mkb-internet-box12-(v12)/2

Een form van verkeerde informatie geven; eigenlijk liegen, dus?

Hallo @Oxynobel nu ga je appels met peren vergelijken.

Het modem op de webshop is voor zakelijke klanten en heeft heel andere firmware en mogelijkheden dan de modem voor particuliere klanten.

Zo’n modem gaat dus ook niet werken op een particuliere aansluiting, ook al lijken ze als 2 druppels water op elkaar.

Dus geen verkeerde info van KPN en KPN liegt dus ook niet.

 

 


Ik heb een mesh-set van D-LInk voor €34,95 bij de Action en die heeft wèl standaard WPA3, maar heb ik teruggezet naar WPA2 om conflicten met de KPN Box12 te vermijden.

KPN loopt dus behoorlijk achter wat de WPA-veiligheid betreft. WPA3 is/wordt steeds meer gemeengoed @Oxynobel en @Nick83 

Heeft die mesh set van jou ook igmp snooping?


Nou,

 

Ze maken reclame dat deze wel word ondersteund.

https://www.kpnwebshop.com/mkb-internet-box12-(v12)/2

Een form van verkeerde informatie geven; eigenlijk liegen, dus?

Dit is voor zakelijke klanten. Maar dit stukje:

https://www.kpn.com/beleef/blog/kpn-box-12-het-modem-met-nog-betere-wifi.htm

Is wel degelijk geschreven voor particuliere klanten. En daar staat ook in dat de box WPA3 ondersteund. 

Ik denk dat het stukje geschreven is door iemand die gewoon een foldertje van Sagecom naast z'n toetsenbord had liggen...


Ik heb een mesh-set van D-LInk voor €34,95 bij de Action en die heeft wèl standaard WPA3, maar heb ik teruggezet naar WPA2 om conflicten met de KPN Box12 te vermijden.

KPN loopt dus behoorlijk achter wat de WPA-veiligheid betreft. WPA3 is/wordt steeds meer gemeengoed @Oxynobel en @Nick83 

Heeft die mesh set van jou ook igmp snooping?

Hallo @DLD ik ben het woord niet in de handleiding tegengekomen, maar wel IP TV VLAN en VOICE IP VLAN

Dus in de routermodus is er wel een zeer uitgebreide instellingsmogelijkheid.

Zelf gebruik ik de D-Link in AP-mode achter de KPN Box12.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

 


Ja, en in de online handleiding staat ook hoe je WPA3 uit kunt schakelen. De laatste firmware heeft deze optie niet meer.

 

Ze hebben dus WPA3 weggehaald en raaskallen over dingen die er niet zijn!

😎


Ja, en in de online handleiding staat ook hoe je WPA3 uit kunt schakelen. De laatste firmware heeft deze optie niet meer.

 

Ze hebben dus WPA3 weggehaald en raaskallen over dingen die er niet zijn!

😎

Ik heb de KPN Box nu 2,5 jaar. WPA3 heeft die in die 2,5 jaar nooit ondersteund. 


Ja, en in de online handleiding staat ook hoe je WPA3 uit kunt schakelen. De laatste firmware heeft deze optie niet meer.

 

Ze hebben dus WPA3 weggehaald en raaskallen over dingen die er niet zijn!

😎

Ik heb de KPN Box nu 2,5 jaar. WPA3 heeft die in die 2,5 jaar nooit ondersteund. 

Ik heb ook nog nooit WPA3 gehad op mijn KPN Box12, met welke firmware dan ook en dus ook nog nooit de mogelijkheid gehad om het terug te zetten naar WPA2 @Oxynobel en ook ik heb de consumentenversie van de box.