Skip to main content
Vraag

NordVPN werkt niet meer met de Box 12

• July 18, 2025
  • 12 reacties
  • 179 keer bekeken

Hallo,

Hopelijk kan iemand mij hier helpen… Sinds vorige week hebben we een nieuwe modem box 12 en sindsdien kunnen we geen enkele vpn meer gebruiken. Na verbinden met een server laadt geen enkele pagina meer terwijl internet wel als verbonden staat.

Ik heb reeds de veiligheid bij firewall aangepast naar standaard.

Ik heb hier ook al over gebeld met de klantenservice maar daar weten ze het ook niet.

Optie zou evt. kunnen zijn om opnieuw een andere modem te bestellen maar dat kan blijkbaar niet meer. wegens geen voorraad meer.  Een andere provider zoeken lost het probleem wellicht ook op...

12 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@GCO DEVOS Welkom op de community! Wat vervelend dat je VPN niet goed werkt sinds je de KPN Box12 modem hebt. Je schrijft dat je VPN verbinding maakt, maar dat er daarna geen enkele pagina meer laadt. Het is goed dat je de firewall al op ‘standaard’ hebt gezet.

Weet je welk protocol je VPN gebruikt? Je zegt ‘geen enkele VPN’, bedoel je dat je ook andere VPN-diensten geprobeerd hebt dan bijvoorbeeld NordVPN, en dat die ook niet werken? En krijg je een foutmelding in je browser als je probeert een website te openen? Dat helpt ons om te zien waar het precies misgaat.

Je noemt dat je misschien een andere modem zou willen, maar dat die niet op voorraad is. Een omruiling kan alleen als het modem defect is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

Beste Vikash,

Dank voor je reactie!

Ik had idd. ook Urban VPN in gebruik maar die kan ik zelfs niet meer openen.

Als ik verbinding met een server heb gemaakt (om het even in welk land) en een website wil bezoeken krijg ik na lang laden de volgende melding:

Deze site is niet bereikbaar

Het IP-adres van de server van www.vtmgo.be kan niet worden gevonden.

Probeer dit eens:

ERR_NAME_NOT_RESOLVED

De VPN gebruikt Nordlynx als protocol. Ik heb ook al andere geprobeerd maar het probleem is hetzelfde.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Heb je toevallig zelf aanpassingen gedaan in de instellingen van de KPN Box 12? Bijvoorbeeld aan de DNS-instellingen, firewall of andere netwerkopties? Ook ben ik benieuwd of je misschien gebruik van onze malwarefilter? Deze functie kan soms VPN-verkeer blokkeren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

Ik heb enkel het beveiligingsniveau van de firewall naar standaard aangepast, verder eigenlijk niks gewijzigd. Ik maak geen gebruik van de malwarefilter.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@GCO DEVOS Dank voor je uitleg! Op dit moment heb ik hier zelf geen antwoord meer op. Ik ga dit intern navragen om te kijken of hier een oplossing voor is of dat er iets anders meespeelt. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Super, bedankt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 30, 2025

Beste Vikash,

Heb je het evt. al even kunnen navragen?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@GCO DEVOS Ik heb op dit moment nog geen antwoord. Het is momenteel vakantieperiode, waardoor sommige collega’s wat minder snel reageren dan normaal. Ik houd het in de gaten en laat het je meteen weten zodra ik iets hoor.

GrandM1961
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 31, 2025

Hallo,

Hopelijk kan iemand mij hier helpen… Sinds vorige week hebben we een nieuwe modem box 12 en sindsdien kunnen we geen enkele vpn meer gebruiken. Na verbinden met een server laadt geen enkele pagina meer terwijl internet wel als verbonden staat.

Ik heb reeds de veiligheid bij firewall aangepast naar standaard.

Ik heb hier ook al over gebeld met de klantenservice maar daar weten ze het ook niet.

Optie zou evt. kunnen zijn om opnieuw een andere modem te bestellen maar dat kan blijkbaar niet meer. wegens geen voorraad meer.  Een andere provider zoeken lost het probleem wellicht ook op...

Ik gebruik ook NordVPN op zowel mobiel als ook op de PC, en heb daar geen problemen mee. Heb de nieuwste versie van de app en gebruik NordWhisper in de app op zowel de PC als op de iPhone. Soms helpt het om de gehele app te verwijderen en opnieuw te installeren en icm de KPNbox 12 kan je de firewall gewoon op middel laten staan. Hoop dat je er iets aan hebt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 9, 2025

Hoi, merci voor de tip. Helaas werkt het nog steeds niet...

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@GCO DEVOS, zoals beloofd zouden we het even checken. Maar er zijn op dit moment geen issues wat dit zou kunnen verklaren. Met de firewall op standaard zou alles gewoon moeten werken. 

Heb je ook andere apparaten en/of browsers geprobeerd? Loop je dan tegen hetzelfde probleem aan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 4, 2025

Dag Marcia,

Bedankt voor je bericht.

Ondertussen is het opgelost door OpenVPN Data Channel Offload for NordVPN uit te schakelen in configuratiescherm/netwerkverbindingen...