Skip to main content

Begin januari ontvingen we bericht om onze Experia Box 8 om te ruilen in een Experia 12.
Eindelijk eind februari de aanvraag geregeld, maar niet echt opgelet wat we ontvingen.
Dat blijkt dus een Experia V10 te zijn.
Moeten we hier blij mee zijn gezien de perikelen links en rechts ?

De experiabox v10 is een prima modem.


Heb je glasvezel of koper? En als je koper hebt, heb je dan wellicht pairbonding? In dat laatste geval is de V10 de enige geschikte modem: noch de V10a, noch de Box 12 zijn geschikt voor die techniek. 


Glasvezel.
Blijft toch vreemd dat ze 12 aanbieden en 10 sturen.
Voorlopig vind ik t prima zo, totdat …..
Dank voor je reactie,

 


Welkom op het forum Mister G. Dit kan inderdaad voorkomen. We hebben de V10 nog steeds actief in gebruik en dit modem voldoet nog aan de eisen die we stellen voor een glasvezelverbinding. Dat is inderdaad nog een prima modem!


@ Remco (KPN)
Wat zou je er zelf van vinden als je een Nr12 wordt aangeboden en een en Nr10 wordt geleverd.
Dan ga je je toch ook afvragen, wat is hier aan de hand.
En hoezo ‘Dit kan inderdaad voorkomen’?
Technisch kan ik niet beoordelen of een Nr12 beter is dan een Nr10.
Misschien dat we dan over 10 jaar bericht krijgen om onze Nr12 🙂 in te ruilen voor een Nr14, waarbij dan wel die Nr12 ontvangen.
In elk geval geen ‘10’ voor KPN.


Sorry hoor maar u heeft vast geen idee wat een voortreffelijk modem de v10. Een absoluut werkpaard met maar zelden klachten.  De box 12 zit hier nog in de doos😉


Ook ik kan de V10 aanbevelen. Maar dat komt ook omdat ik geen ervaring heb met de Box 12, ondemeer omdat die voor mijn verbinding (koper met pairbonding) ongeschikt is. 


De V10 is een prima modem. Maar misschien moet KPN dan zijn tekst aanpassen in de communicatie. "Beste klant, u kunt uw oude modem omruilen voor een nieuwer type die voldoet aan onze huidige huidige eisen."

Als je communiceert dat het een Box12 wordt moet je dit ook nakomen. 


Dat bedoel ik, j3roentje.