Omdat ik glasvezel krijg moet ik nieuw modem, heb nu experia X10. En moet de V12 hebben als het goed is. Kan ik die gewoon in de winkel omruilen?
Hallo
Zo ja, dan wordt er tzt eentje toegestuurd. Je krijgt vlak erna het verzoek om je oude terug te sturen. Bewaar de doos dus nog eventjes.
Hallo
Je huidige Experia V10 heeft een glasvezelaansluiting, de rode WAN-poort en is dus prima geschikt voor glasvezel.
Verder kunnen er geen modems via de lokale KPN-winkels omgeruild worden, dit even als antwoord op je logistieke vraag.
Ik heb een V10, al jaren. En sinds kort ook glasvezel. Werkt prima samen. Dus een Box 12 is absoluut niet nodig voor glasvezel.
Beste
In principe is een Experia Box V10 ook prima voor jouw glasvezelverbinding,
Als er inderdaad een nieuw modem nodig is, dan zal je die toegestuurd krijgen. Je hoeft daarvoor niet naar een KPN winkel toe. Je krijgt dan vanzelf bericht dat het nieuwe modem eraan komt. Maar nogmaals: ik verwacht niet dat dit nodig zal zijn.
Neem ook gerust onze Kennisbank eens door: Internet en Thuisnetwerk. Hier vind je alle informatie met betrekking tot internet en het thuisnetwerk. Denk daarbij aan de mogelijke instellingen op jouw modem of wat je kunt doen als jouw internetsnelheid te laag is.
Hallo
Je huidige Experia V10 heeft een glasvezelaansluiting, de rode WAN-poort en is dus prima geschikt voor glasvezel.
Verder kunnen er geen modems via de lokale KPN-winkels omgeruild worden, dit even als antwoord op je logistieke vraag.
Toch even benadrukken dat de WAN poort een rj45 aansluiting betreft dit is geen glasvezelaansluiting( SFP). Geen enkele KPN modemrouter heeft een specifieke glas aansluiting zoals diverse andere routers van bijvoorbeeld AVM.
De KPN modemrouters zijn allemaal geschikt dat klopt maar zijn geen 'echte' glasvezel routers.
Hallo
Hallo
Het gaat mij om het onjuist gebruik van de term glasvezelaansluiting de kabel die van de WAN poort naar de mediaconverter gaat is een gewone internet kabel. Daar gaat geen licht doorheen zoals bij echte glasvezel routers waar de mediaconverter zit ingebouwd.
En off topic is die WAN poort ook te gebruiken om deze te verbinden met een andere router.
Hallo
Onderstaand bedoel ik zoals het staat bij de specificaties van de V10:
1x WAN poort (aansluitpoort bij een glasverbinding)
Hallo
Onderstaand bedoel ik zoals het staat bij de specificaties van de V10:
1x WAN poort (aansluitpoort bij een glasverbinding)
Die beschrijving klopt, maar dat maakt het letterlijk gezien nog geen glasvezelaansluiting. Als de term glasvezelaansluiting wordt verwijderd uit het als antwoord gemarkeerde bericht klopt het.
Het is de aansluiting waarop in bijna alle gevallen de glasvezel NT wordt aangesloten. Dus praktisch gezien kun je dan voor het gemak spreken over de glasvezelaansluiting, ook al is dat puur technisch gezien niet helemaal juist.
En de V10 heeft zo'n aansluiting waardoor hij prima geschikt is voor snelheden tot 1 Gb/s. De Box 12 kan ook niet meer.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.