Skip to main content

Experiabox V10 was defect gegaan. Na contact met een medewerker zou de volgende dag(vandaag) een vervangende modem worden opgestuurd. Tot zover alles goed, de KPN doos afgehaald en éénmaal terug op kantoor opengemaakt: Zit er een Digitenne box in. Helemaal geen modem.

Telefonisch contact met medewerker: Pas volgende week zou er een modem terug worden opgestuurd.

Bestaat hier geen snellere oplossing voor want gisteren kon het pakket wel de volgende dag worden verzonden(wat dus uiteindelijk een digitenne blijkt te zijn).

Ons geduld met KPN raakt stilaan op en ik betaal nu per mb via mijn telecomprovider (niet-KPN).

Zou nogmaals even bellen, wellicht dat je dan iemand van de klantenservice aan de lijn krijgt die je wel het juiste modem kan sturen. 


Heb ik gedaan en kwam bij dezelfde medewerker terecht...


Naar een kpn winkel een optie?


Of een 2e handsje via marktplaats?


Zou nog 1 poging doen en anders inderdaad via marktplaats even in je buurt kijken of er 1 voor weinig te halen is


Werkt eender welke Experiabox dan ? Dus gewoon kwestie van inpluggen(zo een modem moet niet worden geactiveerd door KPN ? We hebben glasvezel en hadden een Zyxel V10.

Mocht KPN nu eindelijk eens stoppen met het versturen van gebruikte en vooral spullen. Deze digitenne wat het ook mag zijn, was duidelijk al gebruikt. Idem met de vorige vervangmodem(gelukkig wel de juiste).


Bedankt voor de tips: We gaan dit KPN probleem ook weer zelf oplossen: We hebben zonet de overstap naar T-mobile gemaakt tot grote opluchting van onze jeugdige huisgenoten. Geen KPN prutsers meer en geen verkeerde en tweedehands apparatuur meer vanuit KPN. Vaarwel :)


Werkt eender welke Experiabox dan ? Dus gewoon kwestie van inpluggen(zo een modem moet niet worden geactiveerd door KPN ? We hebben glasvezel en hadden een Zyxel V10.

V9, V10 en V10a zal allemaal werken.Maar de V9 heeft maar ondersteuning tot 1 januari 2024, maar gezien je overstap zal dat niks uitmaken…

Activatie door KPN is niet nodig.

Overigens zou ik gewoon naar een KPN winkel gaan en het daar uitleggen, neem dan wel de overbodige digitenne mee.


T-mobile nog wel. Dat zal effe wennen zijn. Iets met regen en drup 😉


Bedankt allen maar de overstap is reeds gemaakt. We gaan echt geen week wachten op een “nieuwe” modem, dan kunnen we evengoed na al die jaren een nieuw contract afsluiten dus zopas gedaan.

Inderdaad, T-mobile is ook niet perfect maar ik denk niet dat die gebruikte en stoffige spullen gaan opsturen…

Vaarwel want voorlopig kost dit wel wat geld per mb online. De komende twee weken zullen we allen heel veel boeken lezen ter compensatie van geen internet. Nog een fijn weekend en aan KPN: tot nooit meer.


Beetje overdreven allemaal want de kans is groot dat er morgen gewoon een modem bezorgd wordt en dat de medewerker een slag om de arm heeft gehouden. Maar goed we zullen het nooit weten. 


Beste @DominiqueD, welkom op het forum van KPN waarbij klanten elkaar doorgaans helpen. Ik zie dat je al veel nuttige adviezen hebt gekregen waar je iets mee kunt. Moderators, zoals ik, zijn ook aanwezig. Wij reageren op topics op volgorde van binnenkomst, indien dit nodig is. Momenteel is dat met een werkdag of 4. Mocht je eerder een medewerker van KPN te spreken willen krijgen, dan kan je bellen met het gratis nummer van 0800-0402. Jouw profielfoto en de door jou geplaatste reactie heb ik verwijderd. Dit past niet binnen de huisregels van het forum. Ik vraag je het hier netjes te houden, anders zullen we je account tijdelijk bannen. Ik hoop op je begrip.