Skip to main content

Balen dat de nieuwe firmware niet zo goed bevalt @Thom_90 en @R Wa :confused:

Zouden jullie het modem een reset willen geven. zodat de firmware opnieuw ingeladen wordt? Hopelijk zijn de problemen daarna verleden tijd! 

Ik heb sinds het resetten van het modem geen uitval van de DSL verbinding meer gehad. :-) Heel erg bedankt voor de snelle hulp.

Helaas toch te vroeg gejuicht. Gisterenavond  toch weer 1 keer een uitval gehad met tv en internet in de DSL verbinding. Ik hoop dat KPN binnenkort met een fix komt in de toekomstige firmware update. Met vorige firmware versie SGEJ10000312 was dit probleem er niet.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Helaas weer uitval van de DSL verbinding. Zou er toch een Rollback mogelijk zijn naar firmware SGEJ10000312. De verbinding was toen wel stabiel. Die nieuwe firmware heeft voor mij toch geen toegevoegde waarde omdat ik toch geen Mesh syteem heb.


Vandaag al 3 keer in een dag uitval van de dsl verbinding. Wanneer gaat dit nou eens serieus aangepakt worden. Ik zit nu 2 maanden bij KPN en heb sinds deze maand sinds die nieuwe firmware alleen maar ellende.


Hoi @Thom_90 ,

Een rollback word niet meer gedaan,Weet je zeker dat het aan de nieuwe firmware ligt?Want deze zou gewoon stabiel moeten zijn.

Even wat vragen:

Hoe ziet je isra eruit?

Is het DSL kabeltje rond of plat?

Heb je een DVS of switch?

Je kan ook 0800-0402 bellen om te vragen of ze de lijn kunnen testen,Misschien is daar ook iets niet goed.

 


Hoi @martijn197108,

Bedankt voor je reactie.


Ja ik had mijn eerste maand KPN met firmware SGEJ10000312 helemaal geen uitval. Sinds begin februari met de nieuwe firmware SGEJ10000516 gelijk een dag later uitval.

Mijn Isra aansluiting is de kpn wandcontactdoos met 2 rj11 poorten die door een kpn monteur vernieuwd sinds ik bij kpn ben aangesloten 2 maanden geleden.

De DSL kabel is rond en was meegeleverd bij het box 12 modem.

Verder hangt er geen switch of DVS achter.

 

 


oke,dat ziet er dan goed uit.

Ik zou dan nog een lijnmeting laten doen door 0800-0402.

Als ze het modem willen ruilen raad ik aan om te vragen of ze een omruilafspraak in een winkel kunnen maken,Daar hebben ze vaak een v10 die misschien beter werkt.

 


Na het bellen met KPN support afgelopen weekend is er vandaag bij mij een KPN monteur langs geweest en zei dat de signaal waardes van DSL lijn goed waren en dat dit een veel voorkomend probleem is met de laatste firmware SGEJ10000516. En dat hij op dit moment niks voor mij kon doen. En hij zei dat het snel via een kleine modem update verholpen zal gaan worden. Als het uitvallen van de verbinding weer gebeurt dat ik het modem weer een fabriek reset moet geven. dus maar afwachten de komende dagen.

 

@martijn197108 bedankt voor je hulp :-)


Vandaag helaas weer een slechte dag met het internet. Zelfs na het resetten van het modem ook weer uitval. En met terug kijken op tv is het uitvallen van de verbinding helemaal vervelend. Kan een KPN medewerker eens informeren wanneer dit nou eens verholpen gaat worden? Want dit is echt onacceptabel. Er is al een monteur geweest die niks kon doen omdat hij zegt dat het software gerelateerd is. De lijn meting was goed tijdens het bellen van KPN. Waarom kan er niet gewoon een rollback naar firmware versie SGEJ10000312? Dan ben ik en veel anderen van deze ellende af!


De monteur had ook simpelweg een V10 kunnen plaatsen als hij het aan de software-versie vond liggen,Die heeft namelijk een vrijwel probleemloze software…

MIsschien weet de monteur @NHendriks nog iets voor dit probleem??

De 516 versie staat nu al voorkeur op de download-server,Ik denk dat de 312 versie verwijderd is en niet meer te krijgen is...

 


Misschien had de monteur geen eentje bij zich. Hij zei dat hij bij veel meer mensen langs is geweest deze week met hetzelfde identieke probleem met de V12 box voordat hij bij mij kwam. En hij vertelde mij dat het ergens in de komende dagen met een kleine onzichtbare update opgelost zou gaan worden.


Ik heb niks over een update gehoord hier,Maar neem aan dat hij het wel weet.

 


Ja daar mogen we hopelijk wel vanuit gaan dat het klopt wat die monteur heeft gezegd. Misschien dat @NHendriks ook weet van die kleine update?


De monteur had ook simpelweg een V10 kunnen plaatsen als hij het aan de software-versie vond liggen,Die heeft namelijk een vrijwel probleemloze software…

MIsschien weet de monteur @NHendriks nog iets voor dit probleem??

De 516 versie staat nu al voorkeur op de download-server,Ik denk dat de 312 versie verwijderd is en niet meer te krijgen is...

Helaas werkt het niet zo en modems mogen, in het kader van kosten en milieu, niet zomaar vervangen worden door de monteur. Het probleem zit zich in het feit dat de PPP-sessie onderbroken wordt, de verbinding zelf blijft actief. Het is geen veel voorkomend probleem maar ik heb hem vaker gehoord. Het is een vreemd verschijnsel omdat er tienduizenden modems perfect draaien en zeer klein aantal wel eens issues heeft. De issues zijn het ‘grootst' op zogenaamde Vplus-verbindingen. Ik meen ook dat ze bezig zijn met een software-fix. Wanneer dit komt durf ik niet te zeggen.

 

Mogelijk dat een moderator alsnog een modemwissel in gang kan zetten maar daar kan ik geen uitspraak over doen.


@NHendriks bedankt voor je duidelijke reactie. Ik heb een Vplus-verbinding dus waarschijnlijk komt die issue daardoor bij mij helaas voor. Dan wachten we maar af op die software fix. Hopelijk komt die snel!

@martijn197108 jij ook bedankt weer voor je hulp :-)


@NHendriks ik heb nog een vraagje misschien dat jij dat weet. Als ik mijn abonnement aanpas naar een 100/30 verbinding ipv 200/30 valt dan de verbinding terug naar een VDSL 2 17mhz verbinding? Misschien dat ik op die manier een stabiele verbinding kan krijgen met de box 12


Helaas niet. Daarvoor moet er echt een dragerwissel ingediend worden in de systemen door een medewerker. Automatische dragerwissels worden niet uitgevoerd omdat apparatuur mogelijk niet compatibel is. Ook terugwerkend gebeurd dit niet ‘standaard'.

Terug naar een VVDSL 17A-profiel is zeker wel mogelijk, dan wordt het maximaal 110/30. De Box12 werkt met de 516-software naar mijn weten wel stabiel hiermee. Ergens in de DSL-driver van de Box12 zit iets softwarematigs niet helemaal lekker waardoor Vplus in veel gevallen stabiel werkt maar in sommige gevallen ook weer niet.

Als je op de website van KPN kijkt en doet alsof je een nieuwe bestelling plaatst, welke maximum haalbare upload-snelheid staat hier? Als deze boven de 30 zit (meestal dan tussen de 50 en 60Mbps) dan is pairbonding nog een optie. Deze wordt soms nog wel eens door een monteur via de backoffice door het systeem gedrukt omdat een Vplus-lijn door zijn hoge frequenties eerder last kan hebben van ruis. Met een migratie naar bonded VVDSL krijg je ook automatisch een Experiabox V10 omdat dit de enige is die pairbonding ondersteunt. Er komt dan ook nog maals een monteur om beide lijnen simultaan door te meten om zeker te zijn dat er geen onbalans in de lijnen zit.

 

Ik denk dat het handig is dat er even een moderator mee kijkt, hiervoor is het belangrijk om je profiel zo volledig mogelijk in te vullen, dan kunnen zij ook gelijk even de lijn nog eens nameten en van daar uit indien nodig bepaalde stappen zetten.


Helaas niet. Daarvoor moet er echt een dragerwissel ingediend worden in de systemen door een medewerker. Automatische dragerwissels worden niet uitgevoerd omdat apparatuur mogelijk niet compatibel is. Ook terugwerkend gebeurd dit niet ‘standaard'.

Terug naar een VVDSL 17A-profiel is zeker wel mogelijk, dan wordt het maximaal 110/30. De Box12 werkt met de 516-software naar mijn weten wel stabiel hiermee. Ergens in de DSL-driver van de Box12 zit iets softwarematigs niet helemaal lekker waardoor Vplus in veel gevallen stabiel werkt maar in sommige gevallen ook weer niet.

Als je op de website van KPN kijkt en doet alsof je een nieuwe bestelling plaatst, welke maximum haalbare upload-snelheid staat hier? Als deze boven de 30 zit (meestal dan tussen de 50 en 60Mbps) dan is pairbonding nog een optie. Deze wordt soms nog wel eens door een monteur via de backoffice door het systeem gedrukt omdat een Vplus-lijn door zijn hoge frequenties eerder last kan hebben van ruis. Met een migratie naar bonded VVDSL krijg je ook automatisch een Experiabox V10 omdat dit de enige is die pairbonding ondersteunt. Er komt dan ook nog maals een monteur om beide lijnen simultaan door te meten om zeker te zijn dat er geen onbalans in de lijnen zit.

 

Ik denk dat het handig is dat er even een moderator mee kijkt, hiervoor is het belangrijk om je profiel zo volledig mogelijk in te vullen, dan kunnen zij ook gelijk even de lijn nog eens nameten en van daar uit indien nodig bepaalde stappen zetten.


Volgens de site is de upload 60 op mijn adres, dus pairbonding is wel mogelijk. Maar een wijziging naar het VVDSL 17A-profiel is ook prima voor mij. Ik was toch al van plan mijn verbinding te downgraden omdat toch een beetje overkill is kwa snelheid. Misschien dat een moderator mij hiermee kan helpen zodat mijn 6 maanden actie hussel nog wel blijft de 4 komende maanden.


Ah, als je de korting hebt dan is het inderdaad sowieso nodig om dit via een medewerker te doen. Het systeem is soms een beetje in de war en gooit die korting er dan uit. Als je je profiel invult dan komt een moderator vandaag of morgen nog even aanwaaien en die kan er gelijk naar kijken :)


Dat zou super zijn 🙂 Bedankt voor je hulp!


Hallo @NHendriks, ik heb nog een vraagje, kan ik in het modem zien of die een andere profiel heeft ingeladen? Ik heb via de KPN helpdesk mijn internet snelheid laten verlagen maar heb helaas nog steeds het probleem van het uitvallen van de verbinding na het verlagen van het abonnement. De snelheid is wel lager met een Speedtest. Maar in het modem menu staat nog steeds mijn oude snelheid aangegeven. Zelfs na een fabrieksreset. Helaas krijg ik geen reactie van de moderators hier.


Hoi @Thom_90 ,

Ik dacht dat bij een downgrade van de snelheid de drager(adsl1,adsl2,adsl2+,VDSL,VDSL2.VVDSl,VVDSL2,Vplus) hetzelfde bleef.Ik vraag me af of zo'n drager-wissel echt mogelijk is,Maar de moderators kunnen vast wel iets.

Waarom de moderators er nu nog niet zijn is me een raadsel,Misschien kan een superuser( @Joep1965 miss?) ze even inlichten.

Maar eigenlijk moeten ze gewoon een V10 of V10A leveren voor jou vind ik,Dat is het makkelijkste en misschien ook wel het goedkoopste.

 


Hoi @martijn197108

Bedankt voor je hulp. Als die V10 modem het probleem oplost zal dat mooi zijn.

Ik heb echt het gevoel dat KPN zelf helemaal geen moeite meer doet omdat ze hier over 5 maanden een glasvezel aansluiting gaan maken. Maar tot die tijd moet de verbinding gewoon stabiel zijn ivm thuis werken. Heb nu echt spijt van mijn overstap naar KPN van Ziggo eind december.


​​Ik dacht dat bij een downgrade van de snelheid de drager(adsl1,adsl2,adsl2+,VDSL,VDSL2.VVDSl,VVDSL2,Vplus) hetzelfde bleef.Ik vraag me af of zo'n drager-wissel echt mogelijk is

Normaal gesproken blijft de drager inderdaad gelijk, er is echter wel een dragerwissel mogelijk. Het komt wel eens voor dat ik bijvoorbeeld een Vplus-lijn om laat zetten naar een BVVDSL omdat er net op de frequenties waar Vplus op zit wat ruis aanwezig is.

Een deel van het rijtje dat je noemt bestaat echter niet of wordt niet meer gebruikt 😉

 

@Thom_90 als je inlogt in het modem, op welke snelheid traint deze zich in? Dat is rechtsboven te zien. Als deze richting de 200 gaat dan zit je nog op een Vplus-lijn, als deze maximaal 111/32 is dan zit je op VVDSL 17A


​​Ik dacht dat bij een downgrade van de snelheid de drager(adsl1,adsl2,adsl2+,VDSL,VDSL2.VVDSl,VVDSL2,Vplus) hetzelfde bleef.Ik vraag me af of zo'n drager-wissel echt mogelijk is

Normaal gesproken blijft de drager inderdaad gelijk, er is echter wel een dragerwissel mogelijk. Het komt wel eens voor dat ik bijvoorbeeld een Vplus-lijn om laat zetten naar een BVVDSL omdat er net op de frequenties waar Vplus op zit wat ruis aanwezig is.

Een deel van het rijtje dat je noemt bestaat echter niet of wordt niet meer gebruikt 😉

 

@Thom_90 als je inlogt in het modem, op welke snelheid traint deze zich in? Dat is rechtsboven te zien. Als deze richting de 200 gaat dan zit je nog op een Vplus-lijn, als deze maximaal 111/32 is dan zit je op VVDSL 17A

Hallo @NHendriks, als ik inlog op het modem staat de snelheid nog op 220 download en 33 upload rechtsboven in het hoofdscherm. Ook na 2 keer een fabrieksreset uitgevoerd te hebben


Dan zit je nog steeds op een Vplus-verbinding en zal een moderator misschien toch een dragerwissel in gang moeten zetten. @Bart_Z zou jij eens mee kunnen kijken?


@NHendriks ,Mij is wat anders vertelt maar neem aan dat jij dat wel beter weet dan een helpdesk medewerker:)