Skip to main content

Mijn Fritzbox losgekoppeld en de Experia 10A aangesloten. Deze had nog de v1.x software.
De volgende morgen stond het modem nog op v1.x. (Dus na de update heeft er geen reboot plaats gevonden). Modem gereset via de webbrowser. Update
wordt verwerkt. Na reboot staat bij de info in het modem de versie op v5.00.48 build453, maar de webbrowser laat nog steeds de oude versie zien, met de oude , v1.x instelmogelijkheden. Modem weer gereset, update wordt verwerkt, maar helaas. Er wordt niks verwerkt. 
Dus.. : Bij de info in de modem staat versie 5.x, terwijl in werkelijkheid versie 1.x actief is.

Hi @wim-nl

Met de V10A zou je zelfs al op build 505 moeten zitten. 😕 In build 493 is de webinterface inderdaad aangepast.

Op welke manier reset je de V10A?


Hoi Sanne, 

  1. Via webbrowser
  2. via resetbutton
  3. via reset button samen met wifi button. Allemaal geen resultaat. Led gaat wel blauw knipperen, maar daarna is het nog steeds hetzelfde probleem. Versie geeft aan v5.x terwijl v1.x actief is.

En nu doet ie het helemaal niet meer. Led is wel groen, maar er is geen wifi netwerk te zien. Ook via ethernet niets. Bij aanzetten steeds updaten aan de blauwe led te zien, maar ik vermoed dat de firmware nu helemaal corrupt is. Zucht…

Ik lees net dat blauw knipperen bij de 10a niet betekent updaten. Dat zou groen knipperen zijn, maar dat gebeurt niet. 


Helder, dank je! Blauw knipperen is inderdaad dat hij aan het opstarten en verbinding met het netwerk aan het maken is. Als hij daarop blijft hangen gaat er duidelijk iets niet goed. 😕

Wil je je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven als je dit gedaan hebt? Dan kan ik de verbinding doormeten en kijken of ik de V10A niet nog een zetje of update kan geven.


@Sanne: Vanmorgen modem nogmaals (lang) gereset, maar niet op de DSL aangesloten. En je raad het nooit.. nu kan ik inloggen (ethernet) op de modem én heeft de laatste firmware versie. (DHCP stond overigens uit).Voor nu lijkt het erop dat het probleem is opgelost.


Heee, fijn dat het toch gelukt is! Dank voor het terugkoppelen. 😄