Skip to main content

Ik heb voor mijn kinderen parental control aanstaan, zodat ze 's nachts niet in de verleiding komen om te gaan gamen. Echter als 1 device van die lijst op rood gaat (aka parental control activeert en het apparaat krijgt geen internet toegang meer) dan hebben alle devices thuis hier last van. Inclusief de bedraade systemen. Nu had ik hiervoor een V10A en die deed het prima, maar deze is laatst stuk gegaan (geen stroom meer) en heb ik ne een V10. Hebben meer mensen hier last van??

p.s. voor de devices met geen parental control settings is dit overigens maar een korte onderbreking de internet toegang, maar wel merkbaar.


De v10 heeft geen Parental Control. Dus ik ben benieuwd wat u ingesteld heeft. Kunt u dat vertelen?

Heeft u WiFi versterkers van KPN? 


Hallo @John Lodewijks, welkom op het KPN Forum!

Ouderlijk toezicht werkt op de Experia Box V10 anders dan op de Experia Box V10A. Op de V10 werk je bijvoorbeeld niet met een tijdschema, Je kunt alleen handmatig MAC-adressen blokkeren en toegang geven tot internet.

Meer hierover, lees je in dit artikel:

 


Meer hierover, lees je in dit artikel:

 

Dit heeft niets met ouderlijk toezicht te maken. Want je kunt niet instellen dat de laptop van de jonge spruit overdag wel het internet op mag, maar 's avonds vanaf 19 uur niet meer. Er is geen tijdschema.

Er is elders in de webinterface van de Experiabox v10 wel een tijdschema te vinden. Maar daarmee word het hele WiFi uitgeschakeld. En niet voor 1 apparaat apart.


 


Dit is hetgeen ik zie en is per device / macaddres in te stellen. Dus ja...die jonge spruit heeft na een bepaalde tijd geen internet meer, waar andere devices het wel hebben. Alleen op het moment dat dat wordt ingeschakeld dan gaat overal de internet verbinding er even af…..dus zowel wifi als bedraad. Daarna kun je weer verder (de devices die niet geblocked worden), maar het is niet handig dat alle apparaten dan even een korte onderbreking hebben.


U laat nu opeens een schermafdruk zien van de KPN Box 12. U schreef toch dat u een Experiabox v10 had?

... en heb ik ne een V10. 

 


Nou op het modem staat V10 en degene waarvan de voeding kapot is gegaan staat V10A. Maar goed als dit de KPN Box 12 is….so be it. Probleem is er niet minder om ;)


Nou op het modem staat V10 ...

Een Experiabox v10 is wit en ziet er zo uit:

Een KPN Box 12 is zwart en ziet er zo uit:

Welke heeft u?

Beide modellen zijn enorm verschillend. Het moet wel duidelijk zijn welke u heeft. Als u de witte Experiabox v10 heeft, dan kan de webinterface er nooit zo uit zien:

 

 


Net als @Nick83 ben ik ook erg benieuwd wel modem je nu hebt. De software lijkt op die van de Box 12. En dit verschilt inderdaad van de Experia Box V10. Om je beter te kunnen helpen is het belangrijk om te weten welk modem je hebt.