Skip to main content

Ook hier vandaag problemen dankzij deze door de strot geduwde update. Gisteravond een mail krijgen dat vannacht er een update komt, vanmorgen alle wachtwoorden gereset, ACL uitgeschakeld en alle MAC-adressen verwijderd, alle vaste IP-adressen verwijderd, en als klap op de vuurpijl een blanco admin password. Superveilig dit jongens, en echt fantastisch als je om 7u vanuit huis moet werken en eerst alles op mag gaan lossen. Als er dan al bugs bekend zijn met firmware, blijf er dan met je tengels van af.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Ai, ik kan me voorstellen dat dat even rauw op je dak valt. In de meeste gevallen gaat het updaten naar de nieuwste softwareversie goed en blijven alle instellingen behouden. Voordat we jouw modem updaten, zorgen we er namelijk voor dat jouw instellingen worden opgeslagen, zodat je niet alles opnieuw hoeft in te stellen. Maar het lijkt erop dat dit bij jou is mis gegaan. Jammer, maar helaas. Hopelijk is het gelukt om alles weer opnieuw in te stellen. :)

Uiteraard is dat gelukt, echter zou het niet nodig moeten zijn om handmatig weer 40+ MAC-adressen en een zooi DHCP toewijzingen in te moeten gaan zitten voeren. Ik kan het niet snappen dat als er problemen bekend zijn met een update,  deze alsnog gewoon klakkeloos doorgevoerd wordt (firmware is nu dus geupdate naar de firmware met problemen.), ipv dit eerst op te lossen en dan verder te gaan uitrollen.

Voor nu alles wel werkend, maar wel meteen een eigen router besteld om achter de Xperiabox te hangen, liever eea in eigen beheer dan bij een stroomuitval wéér alles kwijt te zijn.

Het gaat bij veel klanten wél goed. Helaas ben jij een pechgeval waarbij het migratiescript is vastgelopen, waardoor je de instellingen kwijt bent. Je zou de instellingen nu wel gewoon moeten behouden bij een herstart. Deze bug speelde namelijk alleen bij KPN Software V10.C.24.10.03. Terwijl we vanaf 9 december KPN Software V10.C.24.12.11 en sinds vorige week ook KPN Software V10.C.24.12.15. Dat betekent dat als jij vorige week een update hebt gekregen, je niet de versie met de bug zou moeten hebben gekregen.

Hoeveel updates komen er eigenlijk nog. Vandaag weer een bericht gekregen voor een update aankomende nacht. Dit is dan al de derde keer. Elke update alle instellingen weg en DHCP binding. 1 Keer is niet zo een ramp, maar nu al de 3e keer?

Hoeveel updates komen er eigenlijk nog. Vandaag weer een bericht gekregen voor een update aankomende nacht. Dit is dan al de derde keer. Elke update alle instellingen weg en DHCP binding. 1 Keer is niet zo een ramp, maar nu al de 3e keer?

Dit dus, het gaat aardig irritant te worden als je telkens alles opnieuw moet instellen. 30+ mac adressen voor je mac-filtering invoeren is een rotkarwei, zeker op dit modem. Uit voorzorg een eigen router er achter gehangen, en gebruik de Xperia v10 alleen als modem nu. Verademing hoeveel makkelijker en uitgebreider mn eigen router werkt. Nu ook ik net een mail krijg dat men vannacht weer een update gaat pushen blijkt dat geen overbodige luxe.

@Denise van KPN ehm nee. Mijn firmware is dus met de update van vorige week juist geupdate naar die buggy V10.C.24.10.03 versie, een router reboot gister resulteerde wederom in alle instellingen gereset. Aankomende nacht dus weer een update, kunnen we nu even stoppen met dit geklungel? Behoorlijk vervelend dat ik met iemand zit die thuis moet werken, om dan vervolgens een router te hebben die volledig gereset is.

Right, even terugkomen op bovenstaande. Ik dacht dus dat de firmware naar die V10.C.24.10.03 firmware geupdate was, echter als ik naar de firmware versie kijk is het nog steeds de V1.01.00T04.3Intermediate firmware. Zojuist weer een update poging geweest en dus weer niet gelukt. Wel weer alle instellingen gereset.

lk lees dat dit probleem bij meer mensen voorkomt, is het niet eens raadzaam om eerst het probleem op te lossen ipv elke keer een poging te doen tot software update die niet lukt en de router compleet reset ? 

Ik wou al zeggen, want V10.C.24.10.03 wordt echt niet meer uitgerold. Dus was al helemaal verbaasd dat dit bij jou mogelijk wel het geval was. Maar je zit nog op op een Intermediate versie. Dat is nog onderdeel van de oude software en geeft aan dat de update naar de nieuwe KPN Software bij jou niet is gelukt vanwege een bepaald probleem. Ditzelfde geldt waarschijnlijk ook voor ​@Morris8. We hebben alle klanten waarbij de update is mislukt verzameld en proberen het opnieuw. Vandaar ook dat je kort na elkaar bericht krijgt dat je een update krijgt.

Om de update meer kans van slagen te geven, wil ik jullie vragen om het modem een reset te geven. Je bent de instellingen dan wel weer kwijt, maar je vergroot hiermee wel de kans dat de update de volgende keer wel pakt.

@Denise van KPN vanmorgen voor ik de deur uit ging alles weer ingesteld, bij thuiskomst draait de v10 nu op V10.C.24.12.11. De interface is nu idd vernieuwd, en eea is aangepast. Instellingen zijn dit keer gelukkig wél bewaard gebleven. 

@Denise van KPN , kun je mij ook bij die lijst zetten?

Draai nog steeds die V10.C.24.10.03 intermediate en na de üpdate” zijn bij mij ook  dingen  die niet meer werken

@Denise van KPN , kun je mij ook bij die lijst zetten?

Draai nog steeds die V10.C.24.10.03 intermediate en na de üpdate” zijn bij mij ook  dingen  die niet meer werken

Wat werkt er bij jou niet dan?

Typefoutje, excuses.

Omdat ik al jaren op een andere IP-range werk  en daar een heel stel vaste IP-adressen heb uitgedeeld loop ik na updates  tegen het feit aan dat  mijn intern IP van  het modem  naar de ***-***-2-*** is gezet  terwijl ik op ***-***-178-*** draai.

Remedie is dan  heel  snel  in DHCP tabblad  van mijn V10  dat  herstellen, hoef je ook niet alle interne IP's af te gaan

Typefoutje, excuses.

Omdat ik al jaren op een andere IP-range werk  en daar een heel stel vaste IP-adressen heb uitgedeeld loop ik na updates  tegen het feit aan dat  mijn intern IP van  het modem  naar de ***-***-2-*** is gezet  terwijl ik op ***-***-178-*** draai.

Remedie is dan  heel  snel  in DHCP tabblad  van mijn V10  dat  herstellen, hoef je ook niet alle interne IP's af te gaan

Als je dat aangepast hebt, dan is het toch goed? Daar heb je toch geen update voor nodig?

Nee , daar heb ik geen update voor nodig.

Die  krijgen we gratis en voor niets van  de KPN. 

Helaas  heb ik  na de laatste 3 updates elke keer hetzelfde geintje en  mijn  versienummer verandert niet.

Voor nu alles wel werkend, maar wel meteen een eigen router besteld om achter de Xperiabox te hangen, liever eea in eigen beheer dan bij een stroomuitval wéér alles kwijt te zijn.

Tuurlijk! Eigen modemkeuze is een recht. Maar waarom achter de Experiabox hangen, en deze niet meteen weghalen?

Tuurlijk! Eigen modemkeuze is een recht. Maar waarom achter de Experiabox hangen, en deze niet meteen weghalen?

Maakte het een stuk makkelijker met de keuze voor een eigen router, genoeg modellen ondersteunen geen lijn met paired bonding. Daarnaast ook makkelijker met issues, alles achter de v10 is van mezelf, mochten er ooit verbindingsproblemen zijn kan men niet schermen dat ik een modem/router op hun lijn gehangen heb dat niet goed zou zijn. 

Ik wou al zeggen, want V10.C.24.10.03 wordt echt niet meer uitgerold. Dus was al helemaal verbaasd dat dit bij jou mogelijk wel het geval was. Maar je zit nog op op een Intermediate versie. Dat is nog onderdeel van de oude software en geeft aan dat de update naar de nieuwe KPN Software bij jou niet is gelukt vanwege een bepaald probleem. Ditzelfde geldt waarschijnlijk ook voor ​@Morris8. We hebben alle klanten waarbij de update is mislukt verzameld en proberen het opnieuw. Vandaar ook dat je kort na elkaar bericht krijgt dat je een update krijgt.

Om de update meer kans van slagen te geven, wil ik jullie vragen om het modem een reset te geven. Je bent de instellingen dan wel weer kwijt, maar je vergroot hiermee wel de kans dat de update de volgende keer wel pakt.

Beste Denise, een reset zou ik best willen proberen kort voordat er weer een update gedaan gaat worden. Echter mocht dit wederom niet baten, zou ik graag uit de loop gehaald willen worden voor die update totdat er een concrete oplossing voor is?

@azwartkruis Er is geen lijst waar ik je op kant zetten. Je krijgt de update vanzelf gepusht.

@Morris8 We kunnen je niet uit de loop halen. Maar het probleem is ook niet de update zelf die je nu zou krijgen. Het is het feit dat het niet lukt de update te pushen. Daarom raad ik een reset aan. Hiermee wordt de kans groter dat de update wel lukt.

@Fromijn Wat fijn dat de update goed gegaan is! 

Reageer