Skip to main content
Antwoord

Op ZTE H369A (V10) modem alleen 2.4 GHz instellen

• October 4, 2025
  • 10 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik wil mijn ZTE H369A instellen op alleen 2.4 GHz, dus de 5 GHz uitschakelen. Ik kan deze optie niet ontdekken in  het bedieningspaneel. Ik zie daar een gecombineerde 2.4 GHz en 5 GHz veld voor de WiFi naam en daaronder keuzemogelijkheden voor beide kanalen.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Wim Ru ook bij de EW is de 5.0-bvand niet uit te schakelen.

Je kunt dus zowel bij de modem als bij een KPN-versterker alleen de 24-band gebruiken via de activatie van de optie extra wifi 2.4, maar de 5.0-band blijf dan ook altijd actief.

Als je per se geen 5.0-band actief wilt hebben, koop dan een AP of een 2.4-band router die je in AP-modus kunt zetten, zoals ik in mijn eerdere reactie schreef

10 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Waarom zou je alleen 2,4 ghz willen dit kan max 54mbit halen bij goed gebeik.

als je de nieuwe kpn modem software hebt kan je Extra wifi aanmaken daar kan je wel de 2 banden los van elkaar instellen

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 4, 2025

U kunt daarvoor het extra wifi netwerk gebruiken. Daar kunt u de 2.4ghz band en de 5ghz band wel splitsen. U zou dan het standaard wifinetwerk uit kunnen zetten. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 4, 2025

U kunt daarvoor het extra wifi netwerk gebruiken. Daar kunt u de 2.4ghz band en de 5ghz band wel splitsen. U zou dan het standaard wifinetwerk uit kunnen zetten. 

Beste ​@Joep1965 als je extra wifi activeert en je zet de standaard wifi uit, heb je dus totaal geen wifi meer.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 4, 2025

Beste ​@Wim Ru dan zou je een eenvoudig AP kunnen kopen met alleen de 2.4-band, aansluiten op de modem en de wifi op de modem totaal uitschakelen.

Waarom zou je alleen 2,4 ghz willen dit kan max 54mbit halen bij goed gebeik.

als je de nieuwe kpn modem software hebt kan je Extra wifi aanmaken daar kan je wel de 2 banden los van elkaar instellen

Beste ​@Maikel Drost in de praktijk kan met de juiste instellingen en goede omstandigheden ongeveer 150Mbit/s behaald worden, is ook mijn persoonlijke ervaring.

• Auteur
  • Topper
  • October 4, 2025

Ik heb apparatuur die alleen op 2.4 GHz werkt en mijn modem bedieningspaneel heeft alleen een gecombineerde optie.

• Auteur
  • Topper
  • October 4, 2025

Ik gebruik ook Experia WiFi. Kan ik deze instellen op 2.4 GHz?

• October 4, 2025

Ik gebruik ook Experia WiFi. Kan ik deze instellen op 2.4 GHz?

Het hoofdnetwerk kan je niets aan veranderen. Dat is altijd een gecombineerd 2,4 / 5 Ghz netwerk. De meeste apparaten die 2,4 Ghz ondersteunen, die werken hier ook gewoon op.

Sommige apparaten niet. Hiervoor kun je met de "Extra WiFi" functie een 2de WiFi netwerk maken. Bij dit WiFi netwerk kan je wel instellen dat het alleen 2,4 Ghz moet zijn.

Welke firmware heb je op de Experiabox staan? Als je naar http://192.168.2.254 gaat, wat zie je dan? Dit?

Of dit?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 4, 2025

Beste ​@Wim Ru ook bij de EW is de 5.0-bvand niet uit te schakelen.

Je kunt dus zowel bij de modem als bij een KPN-versterker alleen de 24-band gebruiken via de activatie van de optie extra wifi 2.4, maar de 5.0-band blijf dan ook altijd actief.

Als je per se geen 5.0-band actief wilt hebben, koop dan een AP of een 2.4-band router die je in AP-modus kunt zetten, zoals ik in mijn eerdere reactie schreef

• Auteur
  • Topper
  • October 5, 2025

Met de gemarkeerde extra 2.4 GHz band is mijn probleem volledig opgelost. Alle reageerders hartelijk dank.

Bij nader inzien had ik mezelf tijd kunnen besparen als ik direct de “Advanced” tab had aangeklikt 😀.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Wim Ru, welkom op onze community! Ik zie dat jullie er al goed uit gekomen zijn! Bedankt voor je terugkoppeling!