Skip to main content
Beantwoord

OpenVPN instellen op de KPN Box 14

• 23 februari 2025
  • 3 reacties
  • 241 keer bekeken

Beste lezer,

Is er een mogelijkheid om een OpenVPN configuratie in de KPN Box 14 te configuren? Of heb ik dan de FritzBox nodig?

En, als ik de FritzBox nodig heb, kan ik dan de SuperWifi2’s hergebruiken?

Beste antwoord door wjb

fiberflubber schreef:

Is er een mogelijkheid om een OpenVPN configuratie in de KPN Box 14 te configuren? Of heb ik dan de FritzBox nodig?

De V14 heeft, net als de andere Experia KPN boxen geen ingebouwde VPN functionaliteit, dan zal je toch echt een andere router moeten aanschaffen. Er zijn echter nog nauwelijks routers op de markt die 4Gbps snelheden ondersteunen en tevens hangt er ook een stevig prijskaartje aan routers die dat wel doen.

Ook de nieuwste FRITZ!Box ondersteunt maximaal 2,5Gbps.

Als het je te doen is dat al jouw apparaten via een VPN verbinding met Internet verbonden worden dan zal het een uitdaging worden om dat te bereiken.

Als het je te doen is om jouw thuisnetwerk via OpenVPN te benaderen dan kan je beter een VPN server achter jouw V14 plaatsen. Overigens zou ik dan niet voor OpenVPN kiezen maar voor WireGuard.

Bekijk origineel

3 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18171 reacties
  • 23 februari 2025

Hallo ​@fiberflubber , als jij de juiste inkomende poorten openzet, dan kan je OpenVPN ook gebruiken met de KPN Box 14.

https://www.google.nl/search?q=openvpn+ports

Alles over instellen van port forward lees je in de Kennisbank Modems

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • Antwoord
  • 23 februari 2025
fiberflubber schreef:

De V14 heeft, net als de andere Experia KPN boxen geen ingebouwde VPN functionaliteit, dan zal je toch echt een andere router moeten aanschaffen. Er zijn echter nog nauwelijks routers op de markt die 4Gbps snelheden ondersteunen en tevens hangt er ook een stevig prijskaartje aan routers die dat wel doen.

Ook de nieuwste FRITZ!Box ondersteunt maximaal 2,5Gbps.

Als het je te doen is dat al jouw apparaten via een VPN verbinding met Internet verbonden worden dan zal het een uitdaging worden om dat te bereiken.

Als het je te doen is om jouw thuisnetwerk via OpenVPN te benaderen dan kan je beter een VPN server achter jouw V14 plaatsen. Overigens zou ik dan niet voor OpenVPN kiezen maar voor WireGuard.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 februari 2025

dank, topic mag op slot

Reageer