Beste lezer,
Is er een mogelijkheid om een OpenVPN configuratie in de KPN Box 14 te configuren? Of heb ik dan de FritzBox nodig?
En, als ik de FritzBox nodig heb, kan ik dan de SuperWifi2’s hergebruiken?
Beste lezer,
Is er een mogelijkheid om een OpenVPN configuratie in de KPN Box 14 te configuren? Of heb ik dan de FritzBox nodig?
En, als ik de FritzBox nodig heb, kan ik dan de SuperWifi2’s hergebruiken?
Beste antwoord door wjb
De V14 heeft, net als de andere Experia KPN boxen geen ingebouwde VPN functionaliteit, dan zal je toch echt een andere router moeten aanschaffen. Er zijn echter nog nauwelijks routers op de markt die 4Gbps snelheden ondersteunen en tevens hangt er ook een stevig prijskaartje aan routers die dat wel doen.
Ook de nieuwste FRITZ!Box ondersteunt maximaal 2,5Gbps.
Als het je te doen is dat al jouw apparaten via een VPN verbinding met Internet verbonden worden dan zal het een uitdaging worden om dat te bereiken.
Als het je te doen is om jouw thuisnetwerk via OpenVPN te benaderen dan kan je beter een VPN server achter jouw V14 plaatsen. Overigens zou ik dan niet voor OpenVPN kiezen maar voor WireGuard.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.