Skip to main content
Antwoord

OpenVPN port forward instellen op router firmware V10A.C.25.03.04

• April 11, 2025
  • 7 reacties
  • 98 keer bekeken

henkhofstra
Nieuwkomer

In de nacht van 1 april naar 2 april is de firmware op onze router gewijzigd naar een nieuwe firmware versie. (V10A.C.25.03.04) De manier van port forwarding is compleet gewijzigd t.o.v. de vorige firmware versie en ik krijg mijn OpenVPN verbinding na uren proberen div instelling te proberen niet meer werkend.

Via KPN klantenservice kunnen ze me niet uit de brand helpen en derhalve is mij geadviseerd om hulp te krijgen hoe de port forwarding op de router in te stellen. Hopelijk is er een expert op dit forum die mij kan adviseren.   (eventueel via **** zodat ik wat afbeeldingen kan uitwisselen hoe de OpenVPN nu is ingesteld. Als ik zeker weet hoe poort 1194 ingesteld moet zijn, dan kan ik dat in ieder geval wegstrepen als potentieel probleem.)

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Beste antwoord door Marlon92

Laat je "Internet IP Adres" wel leeg?

En staat het apparaat waarop de VPN server staat wel in dhcp mode. Er mag daarop geen vast ip ingesteld staan. Je moet in de Experiabox dat apparaat een vast ip toewijzen. Als je dat ip wijzigt in de Experiabox en je start het apparaat opnieuw op, dan moet deze dus het nieuwe ip krijgen. Dan werkt dhcp goed. En alleen dan werkt een poortforwarding. Vraag me niet waarom KPN dit zo gemaakt heeft.

En haal je emailadres weg.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• Antwoord
  • April 11, 2025

Laat je "Internet IP Adres" wel leeg?

En staat het apparaat waarop de VPN server staat wel in dhcp mode. Er mag daarop geen vast ip ingesteld staan. Je moet in de Experiabox dat apparaat een vast ip toewijzen. Als je dat ip wijzigt in de Experiabox en je start het apparaat opnieuw op, dan moet deze dus het nieuwe ip krijgen. Dan werkt dhcp goed. En alleen dan werkt een poortforwarding. Vraag me niet waarom KPN dit zo gemaakt heeft.

En haal je emailadres weg.

henkhofstra
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 11, 2025

Dank Marlon92 😎 Ik heb nu wel een verbinding via OpenVPN. Probleem was inderdaad dat het internet IP adres was ingevuld. Kan helaas nog niet browsen op het internet hetgeen ik voorheen wel kon? (ethernet werkt wel.) Hoe kan ik mijn eigen bericht naderhand aanpassen? ( ik moet mijn mail adres nog verwijderen!)

henkhofstra
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 12, 2025

Ik kan wel browsen op het internet als ik inlog op de server met Vnc, waar OpenVPN op draait met de locale browser. (niet erg handig natuurlijk!)

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 12, 2025

Ik kan wel browsen op het internet als ik inlog op de server met Vnc, waar OpenVPN op draait met de locale browser. (niet erg handig natuurlijk!)

Kan je wel browsen via OpenVPN als je in KPN modem IPv6 deactiveert?

• April 12, 2025

Is het subnet gewijzigd? Was dat vroeger bijvoorbeeld 192.168.1.0 en is dat nu 192.168.2.0?

Ik weet niet eens of je dat kon veranderen op de v10a met oude firmware. Nu in ieder geval wel.

henkhofstra
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 12, 2025

Ik heb IPv6 uitgezet en ik kan nog steeds niet browsen. Waar vind ik info over waar het subnet op staat in de router?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 14, 2025

Dank Marlon92 😎 Ik heb nu wel een verbinding via OpenVPN. Probleem was inderdaad dat het internet IP adres was ingevuld. Kan helaas nog niet browsen op het internet hetgeen ik voorheen wel kon? (ethernet werkt wel.) Hoe kan ik mijn eigen bericht naderhand aanpassen? ( ik moet mijn mail adres nog verwijderen!)

Mailadres is bij deze weggepoetst!

Fijn dat de verbinding er nu weer is ​@henkhofstra, maar jammer dat het browsen nog niet lukt 😕 Ik hoop dat je wat hebt aan het volgende artikel:

Â