Skip to main content

Hoi,

Kan ik een oud telefoonnummer uit de VOIP lijst van mijn modem verwijderen? Onder SIP1 heb ik namelijk een oud nummer staan.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Welk modem heeft u?


Eeen Experia V10


Ik denk dat een reset de makkelijkste optie is.


Hhhmm ik weet nog niet of ik daar zin in heb. Ik heb van dat oude nummer ook niet echt last.


Is het niet een nummer waar u nog voor betaald? 


Nee is het nummer van mijn oude adres en dat blijft om de een of andere reden in mijn modem staan.


Hoi @Johan33, als je het nummer niet meer gebruikt zal het niet in de weg staan, maar handig is het ook niet. Als het een nummer van ons was en die is gedeactiveerd zou die ook niet meer in het modem horen te staan. Zou je voor de zekerheid in MijnKPN kunnen kijken of er geen extra telefoonnummers actief zijn bij het abonnement?

Als daar geen andere nummers actief zijn kan je het beste de modemreset doen die Martijn al noemde, daarbij worden alleen de actieve gegevens weer ingesteld. Dan zal dat nummer weg moeten zijn.


Bedankt voor je reactie. Het nummer was van KPN en staat niet meer in MijnKPN. Ik zal kijken naar een modemreset, maar moet daarvoor eerst eens even checken welke instellingen ik heb aangepast.


Dan zal het nummer met een reset uit het modem verdwijnen. Als je screenshots maakt van de aangepaste instellingen kan je die daarna makkelijker weer instellen. Ik verwacht dat het nummer daarna weg blijft.


Ik heb er nog eens over nagedacht en een andere route gevonden om dit probleem zonder een reset van het hele modem op te lossen. Via de KPN servicepagina Problemen&Storingen met Vast Bellen en daarop specifieke keuzes ingegeven is het probleem opgelost. De vaste telefoon was volgens de testen van KPN aangesloten op de verkeerde poort van het modem. De gesuggereerde acties opgevolgd en het oude nummer is uit het modem verdwenen. SIP zaken aangepast. Overigens valt te vermelden dat er geen vaste telefoon op het modem is aangesloten. Afijn het resultaat telt, nietwaar 😎