Skip to main content
Vraag

Oude firmware SGEJ1000060E op Box 12

• April 14, 2026
  • 11 reacties
  • 67 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo, 

Ik heb nu een dikke week KPN en ben momenteel bezig met het aansluiten van een Superwifi 2 maar zag net dat het modem op SGEJ1000060E zit. Had gelezen dat deze versie al een tijdje oud is.. Superwifi 2 punt wil ook niet draadloos verbinden. 

Hoe krijg ik de nieuwste versie? 

11 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 14, 2026

Is het een nieuw modem? Want in dat geval zal je via de klantenservice een ander modem kunnen krijgen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 14, 2026

Is het een nieuw modem? Want in dat geval zal je via de klantenservice een ander modem kunnen krijgen.

Komt nieuw uit de doos, als je dat bedoeld.. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 14, 2026

Dan is het een nieuw modem en is deze foutief naar jou gestuurd. Hij had eerst geupdate moeten worden. Als hij met de oude software is opgestuurd zal hij nooit meer gaan updaten. De klantenservice zal dus een nieuw modem opsturen en/of een monteur om hem om te wisselen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 14, 2026

Dan is het een nieuw modem en is deze foutief naar jou gestuurd. Hij had eerst geupdate moeten worden. Als hij met de oude software is opgestuurd zal hij nooit meer gaan updaten. De klantenservice zal dus een nieuw modem opsturen en/of een monteur om hem om te wisselen.

Ah, dat is minder maar goed. Dus ik zal dan KPN klantenservice moeten bellen? 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 14, 2026

Ja, dat lijkt me zeker verstandig. Of een belafspraak. Dan hoef je niet in de wacht te staan.

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 14, 2026

Ja, dat lijkt me zeker verstandig. Of een belafspraak. Dan hoef je niet in de wacht te staan.

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Ik heb zojuist een belagspraak gemaakt. Om 20:00 :) 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 14, 2026

Laat je ons weten hoe het is gegaan? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 14, 2026

Jazeker, hopelijk komt het in een keer goed. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 14, 2026

Ik heb zojuist contact gehad, eerst nog geprobeerd met een reset maar helaas. Ik kan morgen een nieuw modem ophalen bij een afhaalpunt van PostNL. Daar moet ik de oude ook meteen inleveren. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@DM89. Welkom bij de KPN! Je bent heel erg oplettend, want je hebt inderdaad een modem ontvangen met verouderde software. Dat had niet gemoeten en is een foutje geweest. Excuses daarvoor. 

Dan klopt het helemaal wat Ik_Combineer vervolgens aangeeft: 

Maar gelukkig heb je al contact gehad en kan je modem worden omgeruild. Dit moet sowieso een modem zijn met de KPN Software en dan kun je ook probleemloos de SuperWifi's (draadloos) installeren. 

Mocht je daarna toch nog problemen hebben, laat het dan weten. Dan wordt hier weer met je mee gedacht! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 16, 2026

Hoi ​@DM89. Welkom bij de KPN! Je bent heel erg oplettend, want je hebt inderdaad een modem ontvangen met verouderde software. Dat had niet gemoeten en is een foutje geweest. Excuses daarvoor. 

Dan klopt het helemaal wat Ik_Combineer vervolgens aangeeft: 

Maar gelukkig heb je al contact gehad en kan je modem worden omgeruild. Dit moet sowieso een modem zijn met de KPN Software en dan kun je ook probleemloos de SuperWifi's (draadloos) installeren. 

Mocht je daarna toch nog problemen hebben, laat het dan weten. Dan wordt hier weer met je mee gedacht! 

Ik heb inmiddels het nieuwe modem met nieuwste firmware in gebruik, top dat dit allemaal zo snel geregeld kan worden.

Heb het Superwifi 2 punt bij de trap naar zolder geplaatst heb heb nu boven ook goede verbinding. Merk alleen dat het soms even duurt voordat mijn S25 Ultra is overgeschakeld naar het WiFi punt.

Verder bedankt voor de snelle reacties hier!