Skip to main content

Ik wil voor mijn schoonouders het modem vervangen. Zij hebben nog steeds speedtouch versie 5. Ik wil dit graag zelf regelen omdat zij al 90 en slechthorend zijn, dus horen zij de bel van de voordeur van de flat niet. Dus bezorging aan huis is niet mogelijk.  Hoe kan ik dit aanpakken. Dit oude modem heeft zelfs geen wifi. Via internet iets regelen is te lastig voor hun.

Hallo @Sf Boek ,


Dat is inderdaad een oudje! Echt antiek inmiddels…,

Bel vanuit het huis van jouw schoonouders doordeweeks tussen 8.00 en 18.00 naar 0800-0402, op zaterdag ook mogelijk maar dan tot 17.00. 
 

De klantenservice gaat de omruil dan in gang zetten. Het nieuwe modem wordt dan omgeruild bij een Post-NL-afhaalpunt. Je kunt dus samen met één van jouw schoonouders een keer het modem daar omruilen. 


Tja, ik was dus vergeten daf zij beide in een rolstoel zitten en ik zie op jullie site dat de eerste winkel op 10 km afstand zit


Het nieuwe modem wordt dan omgeruild bij een Post-NL-afhaalpunt. Je kunt dus samen met één van jouw schoonouders een keer het modem daar omruilen. 

Met “kunt” bedoel je “moet” ?


Als beide mensen in een rolstoel zitten dan kan er toch vanuit KPN wel een monteur geregeld worden hoop ik.


en dan vervolgens belt die monteur aan en wordt er niet open gedaan want men hoort de bel niet 


Tja, ik was dus vergeten daf zij beide in een rolstoel zitten en ik zie op jullie site dat de eerste winkel op 10 km afstand zit

Ga eerst maar eens vanuit hun huis bellen naar 0800-0402. Daar worden dan de mogelijkheden met jou besproken.  


Inderdaad. Even bellen met 0800-0402.

En op het moment dat er een monteur langs komt, kan er wel een familielid of kennis aanwezig zijn, lijkt me.

Het feit dat zij de deurbel niet horen is niet echt relevant voor KPN. En los daarvan zijn er ook knipperlichten voor in huis die op de toon van een deurbel reageren. 


Deze vraag is gemarkeerd als beantwoord, maar is het ook daadwerkelijk opgelost cq uitgevoerd ?

Kun je, de vraagsteller, tzt laten weten hoe het verder is verlopen, ik ben benieuwd, en handig voor meelezers met een soortgelijk geval.

 

Zij hebben nog steeds speedtouch versie 5. I

Dat is inderdaad een oudje! Echt antiek inmiddels…,

Zeg dat wel, maar toch zie ik die ook nog wel eens bij mijn “klanten” waar ik technische ondersteunen verleen, ook totaal verkleurde “witte” modems.

Blijkbaar worden die niet actief omgeruild ?
En, maar, als het nog voldoende werkt dan heb ik geen zin om daar iets aan te gaan veranderen, elke verandering is er een te veel bij sommige mensen.