Skip to main content

Vannacht heeft mijn Experia Box v10 een update gehad, zoals aangekondigd in via email. Je ZOU 's ochtend problemen kunnen ervaren met internet en televisie, maar dat ZOU heel simpel op te lossen zijn door even de spanning van de Box te halen, even te wachten en dan de spanning er weer op.

Uiteraard loopt dit anders en ga je vervolgens via de web interface het modem herstarten (zonder resultaat) en uiteindelijk het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dat laatste werkt meteen. MAAR die nieuwe software staat er nu waarschijnlijk niet meer op. Dus wat ben ik er mee opgeschoten? Niets dus, ik heb er alleen weer een hoop tijd aan mee verloren! 

KPN: ik ben al niet meer zo tevreden over jullie, onder andere door de prijs en mijn contract is per direct opzegbaar. Dit soort trucjes worden absoluut niet gewaardeerd! 

Je zegt dat je waarschijnlijk niet meer de laatste software hebt.

Wat zie je als je in een browser http://192.168.2.254/  of mijnmodem.kpn ingeeft?

Zie je dan een inlog scherm met een afbeelding van het V10 modem en het versie nummer eronder? Dit is de nieuwe software.

Of alleen een inlog scherm zonder afbeelding en met een versienummer met “intermediate” erin? Dit is inderdaad de oude versie.

Hoi ​@Maes, als je alles moet resetten na een update snap ik dat je daar niet blij van wordt. Gelukkig werkt het daarna wel weer.

Als je de nieuwe software hebt, hoort die ook na een reset opnieuw geïnstalleerd te worden. Dan kan je zien aan het versienummer op het inlogscherm zoals Edu al aangeeft. Welke versie staat daar?

Aan de layout denk ik al te zien dat de software een update heeft gehad, de firmware versie die wordt aangegeven is V10.C.24.10.03.

Alles leek in eerste instantie te werken, maar er lijkt wel een beperking op de internetsnelheid te zitten. De laadtijd van apps op telefoons is erbarmelijk traag. Ik gebruik de wifi van de router niet, maar wifi extenders van een derde partij die altijd probleemloos hebben gewerkt.

Dat is inderdaad de laatste firmware versie. Misschien kun je checken of de WiFi in de v10 inderdaad nog uitstaat. Daarbij de 3e party WiFi extenders herstarten/resetten?
Verder lees ik op het forum dat het uitzetten van de IPv6 functionaliteit in de tab “internetverbinding” op de v10 en v12 het probleem kan oplossen van trage apps.

Dank! IPv6 uitgezet, helaas geen verbetering.

Spanning van het glasvezelkastje gehaald (ook gevonden in het forum): dit had wel kort effect. Morgen maar eens proberen of wat langer spanningsloos blijvend wil helpen. 

Reageer