Skip to main content
Beantwoord

Pinapparaat storing, niet meer verbonden via OLTP poort?

• 17 januari 2025
  • 12 reacties
  • 169 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie

Hallo,

Van de week kon mijn pinapparaat geen verbinding maken. Na contact te hebben gehad met mijn pin aanbieder (ccv) werd mij verteld dat mijn pinapparaat niet meer verbonden was via de “OLTP” poort. Nu heeft ze het pinapparaat tijdelijk via een andere poort aangesloten maar i.v.m. de veiligheid is dit eigenlijk niet de bedoeling en moet ik er voor zorgen dat hij weer via de “OLTP” poort gaat werken. Ik hoop dat ik het zo goed begrepen heb van CCV en dat iemand van KPN mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt!!

Beste antwoord door Thomas van KPN

Goedemiddag ​@HTNG, welkom op onze community! Ik zie al wel een paar goede tips staan. Ben je er nog uit gekomen?
Deze community is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen.
Je bent hier als zakelijke klant natuurlijk ook welkom maar voor veel inhoudelijke dingen kun je het beste bij de zakelijke klantenservice terecht op 0800-0403

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

• 5720 reacties
  • 17 januari 2025

Kun je op de Experiabox of KPN Box inloggen via http://192.168.2.254

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+13
  • KPN Monteur
  • 4942 reacties
  • 17 januari 2025

Heel eerlijk zou ik geen advies van forumgebruikers inwinnen als het gaat om iets als een pinautomaat maar gewoon even met KPN bellen. U heeft het over een pinautomaat dus ik gok dat u een zakelijk pakket heeft. Bel dan even met 0800-0403.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+13
  • KPN Monteur
  • 4942 reacties
  • 17 januari 2025
Marlon92 schreef:

Kun je op de Experiabox of KPN Box inloggen via http://192.168.2.254

Zakelijke modems hebben een andere gateway bij KPN. Dus het is ook belangrijk om te weten wat voor pakket hij heeft.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 januari 2025

@Ik_Combineer , dat is ook wat ik in eerste instantie gedaan heb maar de mensen aan de telefoon kunnen mij niet helpen en verwijzen mij door daar dit forum waar ik gegarandeerd geholpen zou worden. Ik vond dat een raar verhaal en begrijp niet waarom ze mij telefonisch niet kunnen helpen en het op deze manier moet. Ik kan inloggen op mijn modem maar zou dan niet weten wat ik daar verder zou moeten doen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+13
  • KPN Monteur
  • 4942 reacties
  • 18 januari 2025

Dan zou ik nogmaals CCV contacten en duidelijke instructies vragen wat het probleem is. En als je het niet snapt of ze dit op de mail kunnen zetten of iemand langs kunnen sturen. 

• 5720 reacties
  • 18 januari 2025

Naar aanleiding van de reactie van ​@Ik_Combineer, welk abonnement heb je ​@HTNG ?

Particulier abonnement? MKB abonnement? Of heb je een KPN EEN abonnement? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10320 reacties
  • 18 januari 2025

Beste ​@HTNG onderstaand een uitleg van CCV met een oplossing:

https://www.pinvandaag.nl/storingen/oltp-probleem-ccv/

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16141 reacties
  • Antwoord
  • 20 januari 2025

Goedemiddag ​@HTNG, welkom op onze community! Ik zie al wel een paar goede tips staan. Ben je er nog uit gekomen?
Je bent hier als zakelijke klant natuurlijk ook welkom maar voor veel inhoudelijke dingen kun je het beste bij de zakelijke klantenservice terecht op 0800-0403

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1309 reacties
  • 20 januari 2025
Thomas van KPN schreef:

TS zei dat hij toch al had gebeld en dat hun door verwijzen naar dit forum?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • 16141 reacties
  • 29 januari 2025

Klopt ​@MR_CHIP, maar inhoudelijk kan ik hier vanuit KPN niet echt aan bijdragen. Als er hulp vanuit KPN nodig is zal de zakelijke afdeling daar het beste mee kunnen helpen. 

@HTNG is het nog gelukt alles werkend te krijgen?

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 902 reacties
  • 29 januari 2025

Maar als ik het bericht van de PIN provider lees is de oplossing simpel

CCV is in de nieuwe versie overgestapt naar HTTPS poort 10000 is in meeste models van KPN en Ziggo geblokkeerd.

Zorg dus dat deze poort in het KPN modem weer open komt te staan op verzoek van de zakelijke gebruiker.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10320 reacties
  • 29 januari 2025
Speedmaster schreef:

Maar als ik het bericht van de PIN provider lees is de oplossing simpel

CCV is in de nieuwe versie overgestapt naar HTTPS poort 10000 is in meeste models van KPN en Ziggo geblokkeerd.

Zorg dus dat deze poort in het KPN modem weer open komt te staan op verzoek van de zakelijke gebruiker.

Dat gaf ik dus eerder ook al aan ​@Speedmaster , maar ​@HTNG is blijkbaar nog niet in staat geweest om te reageren.