Skip to main content
Vraag

Poort 10001 forwarden op de Box 12

• January 2, 2026
  • 16 reacties
  • 145 keer bekeken

Op mijn modem Box12 is poort 10001 al geruime tijd gesloten. Altijd heeft deze gewerkt, maar door diverse updates is deze niet meer open te zetten ( mbv. portforwarding). Deze poort en IP-adres is ingesteld op statisch. Mijn beveiligingsinstallatie werkt alleen met deze poort.

Volgens mij zou het heel goed kunnen dat de firewall hiervan de oorzaak is, ondanks dat deze is ingesteld staat op 'aangepast'.

Is dit op te lossen?

16 reacties

JanD
Superuser
  • January 2, 2026

Beste ​@JS58 zie onderstaande link voor aanvullende info:

Succes

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2026

Beste JanD.

Alle stappen zijn al gedaan, zoals je kunt lezen. Echter zonder resultaat. Het frustrerende is dat het altijd werkte, maar nu al geruime tijd niet meer. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 2, 2026

Hallo ​@JS58 , de firewall in de nieuwe KPN Software is voor het uitgaande internetverkeer. Die speelt geen rol bij port forwarding (voor ingaand verkeer). Kan je een schermafdruk laten zien van de port-forward die je ingesteld hebt? Laat je het veld Internet IP adres wel leeg?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

werkt je module nog wel lokaal. In de app je lokale ip adres ingeven.

Ik zou de internet poort niet op 10001 laten maar verhogen naar 65001. Ik vermoed dat je een galaxy alarm systeem hebt. En die hebben het probleem dat de ethernet modulea vast gaan lopen voor het scan verkeer van buiten af 

• January 2, 2026

Internet IP adres laat je leeg?

Je hebt zelf een service naam verzonnen? Bijvoorbeeld "Alarmsysteem" ofzo?

Het alarmsysteem krijgt zijn ip adres van de KPN Box 12? Het staat dus niet op het alarmsysteem ingesteld? 

In de KPN Box heb je het ip adres van het alarmsysteem gereserveerd zodat het altijd hetzelfde blijft?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2026

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Gebruik regel nieuw ipv SMTP

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

​@JS58 is het ondertussen al gelukt met de forwarding  

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@JS58 .  Ik zie een hoop tips van de community.  Heb je hier iets aan gehad? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 11, 2026

Zo te lezen zitten meerdere klanten van KPN met de hetzelfde probleem om poort 10001 via port-forwarding te openen.  Dit euvel bij mij speelt nu al veel te lang!  Enige hulp van KPN zit er blijkbaar niet in. Ik heb zo langzamerhand van alles geprobeerd, echter zonder resultaat. Terwijl het eerder wel werkte. Mijn abonnement loopt nog even door bij KPN, maar als hiervoor geen oplossing komt denk ik er sterk over om voor een  andere provider te kiezen waar dit wel mogelijk is.

JanD
Superuser
  • January 11, 2026

Wat doet poort 10001 ?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Werkt je alarm app wel als je lokaal ip adres 192.168.2.x gebruikt kan namelijk zijn dat de ethernet module is vast gelopen dat gebeurt vaker bij deze types 😅 en dan kan je forwarden wat je wilt maar leven gaat er niet in komen 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Werkt je alarm app wel als je lokaal ip adres 192.168.2.x gebruikt kan namelijk zijn dat de ethernet module is vast gelopen dat gebeurt vaker bij deze types 😅 en dan kan je forwarden wat je wilt maar leven gaat er niet in komen 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

​@JS58 is er al nieuws over boven staande of dat wel werkt  

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2026

Hallo Maikel,

De Open port check tool geeft aan dat deze poort gesloten is.

Bij gebruik van de app (lokaal ) heb ik geen verbinding.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Hallo Maikel,

De Open port check tool geeft aan dat deze poort gesloten is.

Bij gebruik van de app (lokaal ) heb ik geen verbinding.

En je weet zkr dat het ip adres wat je gebruikt van het alarmsysteem is. Â