Skip to main content

Poort 21 geblokkeerd, hoe open ik deze?

• May 14, 2025
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

Wat vul je in op de tab port forwarding?

Poort 21 is nog steeds geblokkeerd.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Nagidos ben je nog verder gekomen met de forward? Welkom modem van KPN heb je in gebruik en met welk doel wil je poort 21 openen?

• May 16, 2025

Heb je de firewall al op "Standaard" gezet?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 16, 2025

Modem is Experia Box V10. Daar wordt bij alle beveiligingsniveaus poort 21 geblokkeerd.

Ik will deze open hebben om data naar mijn webserver host te sturen.

Firewall Standaard helpt ook niet.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Heb je dan geen alternatieve poort ter beschikking toevallig? Dat uploaden gaat via FTP of een ander protocol? 

Vulpen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Medewerker
  • May 19, 2025

Heb je ook geprobeerd om hem via de het profiel  “Aangepast op basis van middel” daarna expliciet open te zetten? (check zowel ipv4 als ipv6)

Aangezien je het hebt over “data naar webserver host” ga ik ervan uit dat je de uitgaande firewall open wil hebben. als het gaat om het benaderen van een FTP server die je thuis hebt staan die je vanaf het internet wil bereiken moet je een andere handleiding hebben

• May 19, 2025

Modem is Experia Box V10. Daar wordt bij alle beveiligingsniveaus poort 21 geblokkeerd.

Dat is niet waar. Ik heb ook de v10 met nieuwe firmware. En ftp werkt gewoon. 

Heb je ipv6 ook uit staan? Of gebruik in je ftp programma een ipv4 adres en geen domeinnaam.