Skip to main content

@wjb 

Ik kom jouw naam overal tegen op het forum en jij lijkt veel oplossingen te hebben voor veel dingen die hier aan de kaak gesteld worden.

Ik heb een vraag: Ik heb een ExperiaBox V10. Daaraan hangt een Ubiquity Nano router die ik voornamelijk gebruik voor de wifi dekking in huis.
Nu wil ik een sensecap M1 Helium miner aansluiten (bedraad) aan de V10. SenseCap verlangt dat je poort 44158 openzet. 
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. 
Wat doe ik fout?

En moet ik de Sensecap al in huis hebben en geïnstalleerd eer ik de poort kan forwarden of kan ik dat nu ook al zonder dat ik hem in huis heb?

mvg 
Ruben

 

 

Instellingen op mijn Experia V10

 


Heb je een DHCP binding aangemaakt voor de sensecap M1 Helium miner zodat zijn IP adres niet meer zal veranderen?

Plaats daar eens een screenshot van.

Heb je de application ook toegewezen aan het IP adres van de sensecap M1 Helium miner?

Plaats daar eens een screenshot van.


Ik heb de Sensecap miner nog niet in huis… Maakt dat uit?

Wil namelijk eerst weten of ik die poort open krijg.

 


Ik heb de Sensecap miner nog niet in huis… Maakt dat uit?

Wil namelijk eerst weten of ik die poort open krijg.

Dat kan je niet configureren zolang je die Sensecap in huis hebt.

Je kunt immers nog geen DHCP binding gemaakt hebben en je kunt ook de application nog niet toewijzen aan het IP adres van de sensecap M1 Helium miner.


OK. Duidelijk.

Dus eerst de miner aanschaffen en dan alles installeren.

 

Verklaard dat ook waarom ik de port nog niet kan checken op portchecker.co bijvoorbeeld?

 

 


Verklaard dat ook waarom ik de port nog niet kan checken op portchecker.co bijvoorbeeld?

Klopt, zolang de application niet aan het IP adres gekoppeld is waarop de service draait die naar die poort luistert zal je deze nooit kunnen checken.