Skip to main content
Antwoord

Poort forwarding lukt niet op ZTE H369A (V10)

• April 9, 2025
  • 15 reacties
  • 73 keer bekeken

Hoi,

Het openen van een poort op de modem ZTE H369A V10 lukt niet. Tools (zoals oa https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/) blijven aangeven dat de poort die ik heb ingesteld gesloten is. Dit check ik door mijn extern ip adres te gebruiken in combinatie met de poort die ik open zou willen stellen.

Ik heb zowel in de applicatie (Loxone Config) als in de admin bij DHCP een standaard ip adres ingesteld voor Loxone. 

Daarnaast heb ik bij IPv4 de App Loxone aangemaakt waarbij ik zowel de TCP als UDP protocol voor de specifiek poort heb aangezet. 

Nadat ik de app heb aangemaakt heb ik bij de LAN Host het lokale ip adres ingevuld (welke ik statisch heb gemaakt) maar het resultaat blijft dat de poort gesloten is.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Anonymous

@Niek90 Volgens mij moet je het zo instellen:

Dan zou poort 7008 van buitenaf wel als open moeten worden gezien.

Poort 7008 staat niet open op Loxone in je interne netwerk dus forwarden naar die poort heeft dan ook geen effect.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

• April 9, 2025

Hallo ​@Niek90 

Je apparaat waar Loxone op geïnstalleerd is staat ingesteld op DHCP?
Hen je die ook herstart nadat je hem op het modem met een DHCP binding hebt vastgezet, soms werkt het daarna pas.

Draait de Loxone app ook als je een poort test doet anders zal hij die poort als gesloten aangeven.

Op het interne netwerk kan je er wel via de ingestelde Doel poort bij?

Heeft je V10 nog de oude firmware of de nieuwe KPN firmware?

Voor KPN firmware zie dit kennisbank artikel:

In die firmware kan je het Internetadres invullen, dat moet leeg zijn.

Voor de oude firmware zie dit artikel:

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2025

Hoi GeSp,

Bedankt voor je reactie!

De V10 heeft nog de oude firmware, heb hierover contact gehad met de customer service om deze eventueel te updaten naar KPN software.

Ja, de Loxone server heeft een statisch ip adres (dat bedoel je met ingesteld op DHCP neem ik aan toch?).

Ja deze is in de tussentijd al enkele keren herstart.

Ja, de Loxone server staat eigenlijk 24/7 aan.

Via het interne netwerk kan ik de server inderdaad gewoon benaderen via de app op mobiele apparaten en via het config programma op de laptop.

• April 9, 2025

Hoi Niek90,

Je moet het IP adres echt via DHCP ophalen op de Loxane server, omdat je hem op het modem hebt ingesteld via DHCP binding zal het dan altijd hetzelfde blijven.
Dus niet statisch instellen maar op DHCP zetten.

Als je hem vast hebt ingesteld werkt portforwarding meestal niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2025

Hio GeSp,

Ik heb het in de instellingen van de Loxone server aangepast naar DHCP (dus vaste ip adres uitgezet). Voor de zekerheid zowel de modem als de Loxone server opnieuw opgestart maar de poort blijft gesloten…

Nog andere tips?

Dit zijn de instellingen zoals ze nu staan:

In Loxone Config:

In de modem:

• April 9, 2025

Heb je ook nog een schermafdruk van de poortforwarding zelf? Daar waar je 2 maal poort 7008 ingesteld hebt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2025

Heb je ook nog een schermafdruk van de poortforwarding zelf? Daar waar je 2 maal poort 7008 ingesteld hebt?

Ah ik dacht dat ik deze ook al had toegevoegd maar niet meegekomen inderdaad. Bij deze alsnog:

• April 9, 2025

Zet het protocol eens alleen op TCP in de portforwarding ​@Niek90 , bij de V10 wil dat als ik me goed herinner ook nog wel eens verschil maken bij de oude V10 firmware.
TCP zou ook het enige protocol zijn wat door Loxone voor die poort gebruikt wordt las ik op een ander forum.

Herstart eventueel de V10 dan nog eens, wellicht dat de poort dan wel als open wordt gezien.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2025

Hoi GeSp,

Aangepst naar enkel TCP, modem herstart maar nog steeds hetzelfde resultaat dat de poort gesloten is.

• April 10, 2025

Je gebruikt het juiste WAN adres? En geen VPN zoals ik hier doe?

Ik zat ff vreemd te kijken waarom poort 80 bij mij dicht leek te staan 🙈

• April 10, 2025

Hoi Niek90,

Gebruik je op jouw interne netwerk ook dezelfde poort om verbinding te maken of gaat dat toch via poort 80, ik vind de tekst onderin deze afbeelding nogal onduidelijk:

Mocht je intern toch poort 80 gebruiken dan moet je die ook in je portforwarding zo instellen, dus Start - en Eind mapping poort moet dan 80 zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2025

@GeSp 

Intern word er inderdaad http poort 80 gebruikt:

Deze poort toegevoegd en geforward en deze word nu aangegeven als open. De poort 7008 nog steeds niet. Ik heb daarnaast ook nog geprobeerd om externe toegang ook op poort 80 te zetten (wat online overigens op meerdere sites word afgeraden) maar dan is externe toegang wel mogelijk. Dus op een of andere manier wil de modem poort 7008 niet openen. Bij poort 80 werkt het dus direct.

@Marlon92 

Zeker, ik heb geen VPN aanstaan. Gebruik hiervoor gewoon mijn WAN (publieke Ip adres)

• April 10, 2025

Werkt intern poort 7008 wel?

In de browser: http://192.168.2.70:7008/

• Antwoord
  • April 10, 2025

Poort 7008 staat niet open op Loxone in je interne netwerk dus forwarden naar die poort heeft dan ook geen effect.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2025

@Marlon92 

Yes! Dit is het issue.

Hij deed het dus intern ook niet op 7008. Dus ik heb nu de interne poort ook aangepast van 80 naar 7008. Nu is deze poort dus via port forwarding wel open en kan ik hem ook via deze poort benaderen.

Super bedankt ​@Marlon92 en ​@GeSp voor jullie snelle reacties. Mijn issue is nu in ieder geval opgelost!

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2025

Heb het nu inderdaad zo ingesteld. Dus in de Loxone server de interne poort weer naar 80 gezet. Dit werkt op deze manier!