Skip to main content

Heb reeks een server kast staan voor kleine projecten, Maar nu komt het! 😂
 

Vorige week had ik nog de speciaale “ BOX V14 “ Die je tegenwoordig krijgt  bij 4Gbit’s Glasvezel bij krijgt, Mijn eerlijke mening, is dat ding is echt een schijt ding is. Raad je ook ten hoogte aan om snel een andere modem/router te nemen.

Op het moment wilde ik deze porten open zetten, 

25565/25565 TCP/UDP | Werkt niet
27015/27015 TCP/UDP | Werkt niet
7777/7777 TCP/UDP | Werkt niet
7778/7778 TCP/UDP | Werkt niet
443/443 TCP | oh go’h het werkt
80/80 TCP | oh go’h het werkt

Toch verbaast het mij dat we eerst niet meer mogen portforwarden, Of je 4Gbit aansluiting hebben. Heel mooi en aardig.

waarom werken alle porten niet maar de basic Http/https porten wel ? Zelfs SSH 22 Werkt niet. 

Heb TCP/UDP allebij geprobeerd heb officiele methodes geprobeerd van KPN werkt niet, 2x langs geweest hen konden me ook niet vertellen nou tof kreeg een andere box. Leuk weer, Weer zo’n schijt ding. Alle moeite gedaan na 2 dagen werkt nog steeds alles niet, behalve 443 en 80, 

Met volle moet en mijn laatste hersen cellen dacht ik dat de probleem echt de modem was. Na 2x te horen dat het aan de modem ligt van KPN zelf en dan ook nog een vervangende product krijgt, en het werkt nog niet? 

Top vandaag andere modem gehaald, een vrij oudje maar mocht dit werken is het top als niet jammer dan,  |  MODEM INFO | Asus RT-AC68U |  Met alle moet vandaag erg lang mee bezig geweest om dat aan de praat te krijgen, Uiteindelijke werkend gekregen, Nog een poging porten openen, 

Tja het werkt nog steeds niet.

Dankjewel dat u mijn levends verhaal hebt gelezen! Heb je toevallig een idee hoe dit werkt hoe dit zit lees ik het graag! 

LET OP : Geen medeleven, Niet direct opvatten ben erg blij met KPN en he’n diensten.

Screenshotjes

Server-NGINX = Nginx proxy manager,
Server-ARK = Ark server.
Firewall van de servers staan uit bij deze testen. | Alleporten kunnen dus er door.
ja dit probleem blijft zich herhalen bij alle porten behalve 80/443
Ik heb mijn IP er wel tussen uit gehaald maar hier zie je dat geen enkele poort behalve 80/443 wel werken. Heb de router al gereboot, Opnieuw ingesteld, Andere box gehad, Wederen een andere modem gekocht, maar niks werkt. Iemand een idee?

 

Uit eindelijk ondervonden waarom het niet werkte. 

het lag niet aan mij of kpn. Het lag aan de glasvezel kastje, Het bleek dat de porten wel open stonden maar ook direct weer dicht gingen aangezien het kastje aan de muur niet in top staat was. 

Gelukkig is alles nu werkend Dankjewel KPN!


Reageer