Skip to main content
Antwoord

Port forward instellen voor 2 NAS op KPN Box 12 lukt niet meer

• June 5, 2025
  • 10 reacties
  • 85 keer bekeken

Ik heb 2 synology nassen. 1 zat op poort 6001 de andere op 5001.

Nu lukt het me niet om beide in te stellen het is of de 6001 of de 5001

Bij het invullen van port forwarden zie je onderaan dat 6001 geforward wordt echter wil ik de 5001 forwarden dan qordt de 6001 overschreven. 

In heb de poorten getest 6001 staat inderdaad open maar 5001 die blijft gesloten. 

Met quickconect.to lukt het wel om beide te benaderen maar die op 5001 duurt het wel enige tijd voordat die opent 

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Fying_Sparrow 

Er zit een beperking in de nieuwe KPN software. Je kan niet 2 keer dezelfde service gebruiken want dan wordt de regel overschreven in plaats van toegevoegd.

Voor elke poort die je forward moet je in dat geval via Nieuw een nieuwe service aanmaken, dus bijvoorbeeld HTTPS6001, HTTPS5001 enz.

Scroll naar Nieuw onder in de lijst van services en geef de service een unieke naam.

Meer informatie over de nieuwe KPN software in de Kennisbank

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 5, 2025

Hallo ​@Fying_Sparrow 

Er zit een beperking in de nieuwe KPN software. Je kan niet 2 keer dezelfde service gebruiken want dan wordt de regel overschreven in plaats van toegevoegd.

Voor elke poort die je forward moet je in dat geval via Nieuw een nieuwe service aanmaken, dus bijvoorbeeld HTTPS6001, HTTPS5001 enz.

Scroll naar Nieuw onder in de lijst van services en geef de service een unieke naam.

Meer informatie over de nieuwe KPN software in de Kennisbank

• June 5, 2025

Je moet ze beide wel een andere service naam geven. Doe je dat? Zoals ik hier doe met "FTP_extra_poorten"?

Ik heb de 1 Nas00 (poort 6001) en de ander Nas01 (poort 5001) genoemd intern zitten ze ook op een statisch ip adres .192.168.2.11 en 192.168.2.43

Dat was voor de reset ook al zo en werkte prima

Of is Nas00 en Nas01 niet goed genoeg 

Ik snap dus niet waarom er steeds overschreven wordt.

Het zijn ook de enige adressen die ik wil forwarden 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 6, 2025

Je hebt het vaste IP adres wel in de Box 12 ingesteld? Dus niet in de NAS zelf?

• June 6, 2025

Kan je een schermafdruk plaatsen van de poort forwardings zoals je ze nu hebt?

Ik heb de vaste ip adressen zowel in de router als de nassen statisch gemaakt.

Ik heb er maar 1 

Als ik een tweede invoer 

Https udp/tcp AlmRRP01 5001 192.168.2.43. Enable

Dan wordt de huidige overschreven hij komt er dus niet bij.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 6, 2025

Heb je gedaan wat ik hierboven al aangaf?

RBxx schreef:

Jij geeft het Apparaat een andere naam, maar de Service moet uniek zijn !

Dat werkt! Dat had ik op de oude configuratie niet nodig. 

Vandaar dat ik daar niets mee gedaan heb/had

Bedankt! Dat probleem ook weer opgelost!

En weklrkt weer helemaal zoals van ouds

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 6, 2025

Dat werkt! Dat had ik op de oude configuratie niet nodig. 

Goed nieuws ​@Fying_Sparrow 

Zoals eerder aangegeven is dat een ‘eigenaardigheid’ van de nieuwe KPN modemsoftware.