Skip to main content

Na jaren via externe host minecraft servers te draaien heb ik besloten om vanaf thuis 2 servers te gaan draaien. 

 

Nu heb ik alleen problemen met de server publiekelijk online te zetten doormiddel van port forwarden. Ik heb al getest of ik doormiddel van DMZ aan te zetten wel vanaf andere netwerken kan joinen en dit werkt.

 

Hieronder is hoe ik het heb ingesteld, ik heb ook al geprobeerd de ip adressen om te wisselen maar dit had helaas ook geen succes.

Ook heb ik de poorten in de firewall open gezet, dat ziet er zo uit

Na uren puzzelen en proberen loop ik helemaal vast en hoop ik vanuit hier een oplossing te krijgen. DMZ open zetten is geen optie omdat deze op een andere pc al open staat en er maar 1 ingesteld kan worden op het modem.

Het modem waar ik gebruik van maak is de KPN Box 12

 

Mocht iemand zien waar de fout zit of een idee hebben wat er fout kan zijn hoor ik het graag en met voorbaat dank.

Even een heads-up: Toch ben ik benieuwd waarom je liever voor een thuisoplossing kiest in plaats van een externe host? Je zet nu namelijk wel je eigen thuisverbinding op het spel. Mocht iemand boos zijn kunnen ze zo je internetverbinding plat gooien met een DDOS. 

Ik zeg niet dat het gebeurt, maar je staat nu wel behoorlijk zwakker vergeleken met eerst.


Bij external host vult u niets in. Haalt uw schermafdrukken weg of pas ze aan. Uw WAN ip op dit forum open en bloot is niet zo handig.


@AriënC thuis netwerk is een stuk goedkoper. server die ik heb is niet publiekelijk voor iedereen dus voor een DDOS aanval ben ik niet zo bang, de meeste spelers weten niet eens wat het is.

 

@Nick83 bedankt voor de tip heb de foto's aangepast.

ik heb het nu zo staan maar ook dan word de server niet gezien door een ander netwerk.

Sorry het werkt wel, na restarten van me modem doet hij het nu, heel erg bedankt!!


Reageer