Skip to main content
Beantwoord

Port forward op KPN Box 12 werkt niet sinds de laatste update

• December 13, 2024
  • 49 reacties
  • 919 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

49 reacties

wjb
Wijsgeer
  • December 27, 2024

Ik ervaar geen problemen met het forwarden van poorten op een V12 met de nieuwste firmware.

Als je via yougetsignal.com poort 80 bekijkt, wat is dan het resultaat?

En poort 443?

Benader je die webserver overigens op jouw publieke IPv4 adres of via een domein (url)?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Idd. Blijft raar verhaal. Enige optie modem terug zetten naar fabrieksinstellingen daarna regels aanmaken en opnieuw proberen. 

• Auteur
  • Topper
  • December 28, 2024

Ik ervaar geen problemen met het forwarden van poorten op een V12 met de nieuwste firmware.

En poort 443?

Benader je die webserver overigens op jouw publieke IPv4 adres of via een domein (url)?

Youget signal port 443 geeft closed ook.

Ik gebruik Xampp om een fastdownload te hebben voor mijn countyer strike source server. (publieke ipv4 adres) Normaal geen problemen met forwarding. Nooit problemen gehad hiermee trouwens.

Idd. Blijft raar verhaal. Enige optie modem terug zetten naar fabrieksinstellingen daarna regels aanmaken en opnieuw proberen. 

Gisteren door mijzelf harde reset gekregen, ook door kpn medewerker, ook het glasvezel kastje.

eindresultaat nog altijd poorten dicht.

wjb
Wijsgeer
  • December 28, 2024

En poort 443?

Jammer dat je nu het resultaat voor poort 80 vergeet te vermelden. 

• Auteur
  • Topper
  • December 28, 2024

En poort 443?

Jammer dat je nu het resultaat voor poort 80 vergeet te vermelden. 

Port 80 closed ook.

Heb trouwens net de Fritzbox aangesloten en daar hetzelfde verhaal. Ik begrijp het niet meer. Nooit problemen gehad met een forward. Blijkbaar doe ik toch iets fout ofzo. Heb het op een andere computer geprobeerd, zelfde verhaal, op mijn telefoon geprobeerd daar ook hetzelfde.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Dan lijkt het er erg sterk op dat het in je thuis netwerk zit. Heb je niet ergens een verdwaalde router die ook dhcp uitstuurt. Want het is bijna onmogelijk dat het met een FB ook niet werkt 😅

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Doe is met cmd het volgende.

tracert hema.nl

welke route krijg je op de eerste 4 hops 

• Auteur
  • Topper
  • December 28, 2024

Dan lijkt het er erg sterk op dat het in je thuis netwerk zit. Heb je niet ergens een verdwaalde router die ook dhcp uitstuurt. Want het is bijna onmogelijk dat het met een FB ook niet werkt 😅

Ik heb mijn router boven afgesloten voordat ik om hulp ging vragen, die zal het niet zijn dus. Ik vermoed ook dat er iets hier niet helemaal lekker gaat thuis. Ik kan de server trouwens alleen op de pc waarop hij draait benaderen als ik op een andere pc een browser open en dan http://192.168.178.22/css/ invoer dan gebeurt er ook helemaal niets.

Uitvoer tracert:

C:\Users\Admin>tracert hema.nl

Tracing route to hema.nl [104.18.96.28]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  fritz.box [192.168.178.1]
  2     6 ms     2 ms     2 ms  195-190-228-27.fixed.kpn.net [195.190.228.27]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5   106 ms   101 ms    18 ms  141.101.65.99
  6     7 ms     6 ms     6 ms  104.18.96.28

Trace complete.

wjb
Wijsgeer
  • December 28, 2024

Ehhh, heb je blijkbaar geen V12 maar een FRITZ!Box.

Maar dan heeft jouw apparaat toch geen IP adres beginnend met 192.168.2 maar met 192.168.178.

• Auteur
  • Topper
  • December 28, 2024

Maar dan heeft jouw apparaat toch geen IP adres beginnend met 192.168.2 maar met 192.168.178.

Dat is helemaal correct en tevens juist😋 lees maar terug, ik heb vanmiddag de v12 afgekoppeld en de Fritzbox aangesloten. Uiteraard ook het ip adres aangepast in de nieuwe forward regels

wjb
Wijsgeer
  • December 28, 2024

Dat is helemaal correct en tevens juist😋 lees maar terug, ik heb vanmiddag de v12 afgekoppeld en de Fritzbox aangesloten. Uiteraard ook het ip adres aangepast in de nieuwe forward regels

En werkt het nu dan wel?

• December 28, 2024

Ik kan de server trouwens alleen op de pc waarop hij draait benaderen als ik op een andere pc een browser open en dan http://192.168.178.22/css/ invoer dan gebeurt er ook helemaal niets.

Dan is het logisch dat poortforwarding ook niet werkt. Je zal dit eerst op moeten lossen. Staat de firewall op de server wel goed?

Staan de poorten misschien alleen open voor privé netwerk en staat het netwerkprofiel nu misschien op openbaar?

• Auteur
  • Topper
  • January 5, 2025

Ik kan de server trouwens alleen op de pc waarop hij draait benaderen als ik op een andere pc een browser open en dan http://192.168.178.22/css/ invoer dan gebeurt er ook helemaal niets.

Dan is het logisch dat poortforwarding ook niet werkt. Je zal dit eerst op moeten lossen. Staat de firewall op de server wel goed?

Staan de poorten misschien alleen open voor privé netwerk en staat het netwerkprofiel nu misschien op openbaar?

Excuses voor de late reactie. Beste wensen allemaal. Netwerk staat inderdaad public. nooit naar gekeken. Ik ga het nog eens testen nu het op private staat

• Auteur
  • Topper
  • January 5, 2025

Heb het op private gezet, firewall uit gezet, nog steeds geen poort te openen als ik ze check.

Maikel Drost heeft aangeboden om even mee te kijken dus ik wacht dat even af. Ben benieuwd of ik wat fout doe

wjb
Wijsgeer
  • January 5, 2025

Zet de firewall van die computer als een razende weer aan en zet die ook nooit meer uit!

• Auteur
  • Topper
  • January 5, 2025

Zet de firewall van die computer als een razende weer aan en zet die ook nooit meer uit!

Staat alweer aan, direct na de poorttest weer aangezet 😁

wjb
Wijsgeer
  • January 5, 2025

Op welke poort(en) draait die counter strike source server eigenlijk?

• Auteur
  • Topper
  • January 5, 2025

Op welke poort(en) draait die counter strike source server eigenlijk?

De counterstrike source server draait op poort 27015 en de apache op poort 80 en 443. Heb appache ook geprobeert op 8080. Maar maaktt niet uit welke poort dan ook blijft dicht als ik ze check op YouGetSignal of welke portcheck site dan ook

wjb
Wijsgeer
  • January 5, 2025

Wat krijg je te zien als je naar http://192.168.178.22 gaat?

Kan je eens een screenshot plaatsen van de port-forwardings die je ingesteld hebt?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

@Pixels ik ben zelf even aan het testen geweest voor je maar binnen een hand omdraai is het werkend.
en port forwarding 443 en werkend via public IP :)
er gaat dus iets mis bij de host zelf lijkt het wel.

• Auteur
  • Topper
  • January 5, 2025

Wat krijg je te zien als je naar http://192.168.178.22 gaat?

Kan je eens een screenshot plaatsen van de port-forwardings die je ingesteld hebt?

• Auteur
  • Topper
  • January 5, 2025

• Auteur
  • Topper
  • January 5, 2025

Maar niet benaderbaar vanaf een andere pc of buiten mijn netwerk

• Auteur
  • Topper
  • January 7, 2025

Het is opgelost! Ik heb een schone installatie gedaan en alles werkt nu.