Skip to main content

Ik zie dit meerdere keren voorbij komen als vraag. Maar ook ik krijg het onmogelijk voor elkaar om mijn poort open te zetten via portmapping.

Allegegevens zijn ingevoerd, zoals het zou moeten:
 


De regel is ook actief:

 

Maar toch maakt het geen connectie met de port als ik het check:

 

 

Hoe kan het zo zijn dat dit weigert te werken ? Ondanks het herhaaldelijk volgen van de “guides” die jullie in andere posts hebben geplaatst.

Of doe ik iets fout in de settings? Moet er ergens een regel gemaakt worden in de firewall wat niet uitgelegd wordt? is er een service die de inkomende traffic blokkeert ? wat is het probleem ?

Hoi @Dixy, welkom op ons forum! Inhoudelijk heb ik er zelf niet zoveel verstand van. Je noemt al een paar topics doorlopen te hebben. Had je deze ook al gezien?

 


Uiteindelijk heb ik het zelf gevonden.
Een kleine guide voor wie ook niet kan port fowarden..

Let op dat je als je in de connectie zit van het apparaat naar keuze dat je de juiste IP invoert voor je private IP4. Dit kan je vinden door windowstoets + r te drukken en dan “cmd” → enter te klikken. Dit opent je command promt.

vervolgens typ je “ipconfig” en enter. dan zie je:
LET OP, PLAATS NOOIT JE IPCONFIG GEGEVENS ONLINE!

Hier moet je IPv4 Adress gelijk zijn aan je private ip in de NAT settings in mijndomijn van je router:
 

Zet de public port naar de poort die je open wilt hebben → in dit geval 25565. Vergeet niet de “Enable this rule” aan te zetten. 

Maak vervolgens in de firewall settings van microsoft defender een exceptie regel aan voor zowel inkomend als uitgaand verkeer. Volg daarvoor deze guide: https://www.instructables.com/Add-MC-Server-to-FireWall/

Na dit alles een restart van de pc als het niet direct werkt.


Ah top! Bedankt ook voor het delen!