Skip to main content
Beantwoord

Port forwarding Box 12 instellen lukt niet

• 17 april 2025
  • 8 reacties
  • 54 keer bekeken

Ik heb ook het probleem dat de portforwarding niet werkt in de KPN Box 12. De firmware versie is V12.C.24.05.08   Kan het zijn dat ik verouderde firmware heb? Hoe kan ik deze updaten?
Alvast bedankt voor uw antwoord

Beste antwoord door Marlon92

ppgmichel schreef:

Aanvulling:

De KPN Box 12 staat op DHCP terwijl ik in de NAS-server DHCP heb uitgeschakeld en deze op een vast IP-adres heb gezet. 

Dat is dus fout. De NAS moet op dhcp mode staan. Je mag geen ip instellen op de nas. Want dan doet de poortforwarding het niet. Vraag me niet waarom. Ik heb het niet verzonnen.

Bekijk origineel

8 reacties

• 5705 reacties
  • 17 april 2025

Nee. Je hebt geen verouderde firmware. Misschien is er een nieuwe versie. Maar dat maakt voor poortforwarding niet uit. Dat werkt gewoon.

Je laat "Internet Ip Adres" leeg?

Het apparaat heeft een ip reservatie in de KPN Box? Het apparaat staat op DHCP mode? Je hebt geen ip adres ingesteld in het apparaat? Als je de ip reservatie in de KPN Box aanpast naar een ander ip en je start het apparaat opnieuw op, dan krijgt het apparaat dat andere ip?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18144 reacties
  • 17 april 2025

Je hebt de laatst beschikbare versie ​@ppgmichel , zie de product update.

Wat gaat er fout als je port forward probeert in te stellen? Kan je hier een sceenshot plaatsen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 17 april 2025

Bij het instellen van de port-forwarding vul ik alleen het poortnummer en het doel IP-adres in. In dit geval poort 5001. Het doel IP-adres is het ip-adres van mijn NAS-server... 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 17 april 2025

Aanvulling:

De KPN Box 12 staat op DHCP terwijl ik in de NAS-server DHCP heb uitgeschakeld en deze op een vast IP-adres heb gezet. 

• 5705 reacties
  • Antwoord
  • 17 april 2025
ppgmichel schreef:

Aanvulling:

Dat is dus fout. De NAS moet op dhcp mode staan. Je mag geen ip instellen op de nas. Want dan doet de poortforwarding het niet. Vraag me niet waarom. Ik heb het niet verzonnen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 17 april 2025
Marlon92 schreef:
ppgmichel schreef:

Aanvulling:

Hoi Malon,
Dank voor je antwoord. Het verbaasd mij dat ik de NAS-server niet op een vast IP-adres mag zetten terwijl in de KPN Box 12 het gebruik van DHCP aan staat…. welke gapert heeft dit nu weer verzonnen.?!!
Ik zal eens kijken of dat het met deze onlogica gaat werken.
De vraag is nu of dat dit nog eens wordt verbeterd door KPN………. anders overweeg ik (toch maar weer) een Fritzbox…..

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 17 april 2025

Nadenkend...:

Dus als ik DHCP in de KPN Box 12 UITZET (indien dat mogelijk is) gaat het ook werken?

• 5705 reacties
  • 17 april 2025
ppgmichel schreef:

Nadenkend...:

Dus als ik DHCP in de KPN Box 12 UITZET (indien dat mogelijk is) gaat het ook werken?

Nee. Want dan werkt DHCP niet. En dat heeft dan ook gevolgen voor alle andere apparaten in het netwerk zoals je mobiele telefoon of laptop. Dus dat is sowieso helemaal geen optie.

Reageer