Skip to main content
Beantwoord

Port Forwarding met nieuwe software Experia Box V10A

• October 13, 2025
  • 5 reacties
  • 52 keer bekeken

Sinds ruim 3 dagen is mijn modem V10A uitgevoerd met versie  V10A.C.25.08.04.
Nu moet ik een poort gaan forwarden maar doe ik dat op de manier zoals ik hier had gevonden dan werkt het niet. (leverancier geeft aan dat de poort gesloten is)
Kijk ik naar hoe oud de reactie is dan is die van 2 jaar oud terwijl mijn versie dus net 3 dagen oud is.
Is er ook een omschrijving hoe je de port forwarding instelt met de laatste firmware versie?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@GerritB22, welkom terug! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

In principe zou je Port Forwarding in moeten kunnen stellen met de instructies die ​@RBxx deelde: Modems met KPN Software: Port Forward instellen / UPnP aanzetten. Het is daarbij wel belangrijk dat je het apparaat een vast IP-adres geeft. Hoe je dat doet, lees je hier: Modems met KPN Software: DHCP Binding / Vast IP instellen.

Als dit niet lukt, dan denken we natuurlijk graag met je mee. Maar wij kunnen niet zien wat jij ziet en dus is het belangrijk dat jij ons zoveel mogelijk informatie geeft. Zou je misschien een screenshot kunnen delen van wat jij ziet en waar het mis gaat? Dat maakt het voor ons een stuk duidelijker en makkelijker om met je mee te denken aan een oplossing.

5 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18538 reacties
  • October 13, 2025

Dat vind je in de Kennisbank ​@GerritB22 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • October 13, 2025

Wat ik dus zeg dat is van 2 jaar oud.

Volg ik dat met de nieuwe software dan blijft hij via de Open Port Check tool aangeven dat de poort gesloten is.

Dus of ik doe nog wat verkeerd (of moet ook nog ergens anders wat activeren) of deze manier werkt niet met de nieuwe firmware van het modem.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 5143 reacties
  • October 13, 2025

@GerritB22 Om van buiten te checken moet ook echt een dienst op jouw apparaat draaien, de op deze poort luistert. Heb je wel een dienst daar lopen? Overigens, port checken kan allen via TCP, niet UDP.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • October 13, 2025

Als je bijv. kijkt bij UPnP aanzetten dan moet je dat in de oude firmware handmatig opslaan, die knop is er in de nieuwe firmware niet.

Volg ik de instructie voor de poort open zetten dan krijg ik onderaan te zien dat dit actief is maar ga ik dat dan controleren dan blijft hij aangeven dat de opgegeven poort gesloten is.

Apparaat met het IP adres waarna deze poort verwezen is kan ik via de cloud gewoon benaderen en werkt dan probleemloos. Probleem is alleen dat deze cloud oplossing niet zo stabiel is en niet om de zoveel tijd gepingd kan worden. Vandaar het verzoek van de leverancier om een opgegeven poort naar het IP adres van dit apparaat te verwijzen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 9064 reacties
  • Antwoord
  • October 15, 2025

Hi ​@GerritB22, welkom terug! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

In principe zou je Port Forwarding in moeten kunnen stellen met de instructies die ​@RBxx deelde: Modems met KPN Software: Port Forward instellen / UPnP aanzetten. Het is daarbij wel belangrijk dat je het apparaat een vast IP-adres geeft. Hoe je dat doet, lees je hier: Modems met KPN Software: DHCP Binding / Vast IP instellen.

Als dit niet lukt, dan denken we natuurlijk graag met je mee. Maar wij kunnen niet zien wat jij ziet en dus is het belangrijk dat jij ons zoveel mogelijk informatie geeft. Zou je misschien een screenshot kunnen delen van wat jij ziet en waar het mis gaat? Dat maakt het voor ons een stuk duidelijker en makkelijker om met je mee te denken aan een oplossing.